کد خبر 1274846
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

با بزرگ‌تر شدن و نیاز به شبکه‌ای شدن کسب و کارها نقش سرور بیش از پیش در هر زمینه‌ای پر رنگ‌تر می‌شود. اگر دارای تجارت بزرگ هستید، بدون شک استفاده از سرورهای قدرتمند برای تسریع کارها و امنیت داده‌ها و منابع‌تان ضروری خواهد بود. حال آنکه این نیاز در مشاغل کوچک نیز وجود دارد. احتمال دارد بتوانید با استفاده از رایانه‌های شخصی خود در محیط کار، یک شبکه کوچک برای اشتراک منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ایجاد کنید، اما نمی‌توان امنیت و سلامت ارتباط آن‌ها را به صورت کامل تضمین کرد. سرورها نقش اساسی در سازماندهی و افزایش کارایی کسب و کارها دارند و می‌توانند برای میزبانی و ذخیره فایل‌ها یا به اشتراک گذاری منابع و داده‌ها استفاده شوند. اگر برایتان این سؤال پیش آمده است که چرا برای مجموعه خود نیازمند سرور هستیم؟ نگران نباشید ما در ادامه پاسخ جامعی به سؤالتان خواهیم داد. 

چرا برای مجموعه خود نیازمند سرور هستیم

سرور چیست و چه کاربردی دارد؟

سرور یک برنامه یا سیستم کامپیوتری با کارایی بالا است که توانایی ارائه خدمات را به سایر کاربران که کلاینت یا مشتری نامیده می‌شوند، دارد. سرورها هسته اصلی شبکه‌های کامپیوتری هستند و پردازش‌های سنگین را به دوش می‌کشند. تصور کنید شما یه شرکت کوچک دارید و می‌خواهید داده‌ها، اینترنت، سخت افزارها و به طور کلی منابع خود را میان رایانه‌هایتان به اشتراک بگذارید. برای این کار شاید تصمیم بگیرید یک به یک بر سر کامپیوترها رفته و آن وظیفه مشخص را بر روی آن‌ها اجرا کنید. اما اگر بخواهید کارایی را افزایش داده و امنیت خدمات خود را تضمین کنید می‌توانید یک سرور قدرتمند با بازدهی بالا برای شبکه کامپیوتری خود استفاده کنید. در این حالت اگر نیاز به چاپگر داشته باشید، سرور آن را میان مثلا 5 سیستم کامپیوتری شما به اشتراک می‌گذارد.

3 دلیلی که نشان می‌دهد کسب و کار شما به سرور نیاز دارد

برخی عوامل نشان‌دهنده این است که کسب و کار شما در حال رشد بوده و نیاز به سیستم ایمنی برای نگهداری داده‌ها و ارائه خدمات به کارمندان دارد. ما 3 نشانه که نیاز کسب و کار شما به سرور را نشان می‌دهد، معرفی می‌کنیم:

کسب و کار رو به رشدی دارید

زمانی که تعداد کامندان کم است، مدیریت سیستم و اشتراک گذاری داده‌ها ساده است. اگر به روزرسانی نرم افزاری نیاز باشد یا اشتراک گذاری فایل‌ها به میان بیاید با رفتن بر سر هر سیستم در عرض چند دقیقه می‌توانید کارها را انجام دهید. اما اگر تعداد کارکنان زیاد باشد این امر امکان پذیر خواهد بود؟ قطعآ جواب نه است. یک سرور اختصاصی می‌تواند بسیاری از وظایف مربوط به مدیریت جمعی کامپیوترها را ساده کند. می‌توان از آن برای به‌روزرسانی نرم‌افزار هر رایانه‌ای در شبکه استفاده کرد، در واقع چه آن رایانه‌ها از نظر فیزیکی در محل شما وجود داشته باشند یا نه می‌تواند این کار را انجام دهد. هنگامی که سرور برای انتشار به روزرسانی‌ها تنظیم شده باشد، نیازی به اقدام کاربران نیست، به روزرسانی‌ها هنگام ورود کاربران به شبکه، در هر زمانی که آن‌ها وارد شوند، اتفاق می‌افتد.

افراد شما برای دسترسی ایمن به‌ایمیل و محل ذخیره‌سازی نیاز به دسترسی دارند

برخی از مشاغل به عنوان فروشندگان مشاغل بزرگ عمل می‌کنند و برای مشتریان اغلب مقررات سختگیرانه‌ای برای نحوه و مکان نگهداری داده‌های شرکت دارند. با سرور، می‌توانید یکپارچگی و مکان داده‌های مورد نظر را تأیید کنید. با اجرای یک پلتفرم سرویس ایمیل مانند « Microsoft Exchange» می‌توانید تعداد حساب‌های ایمیل، ظرفیت ذخیره‌سازی حساب‌ها و ویژگی‌های پیشرفته منابع مشترک را فعال کرده و بر روی آن‌ها مدیریت داشته باشید. حتی اگر اتصال اینترنت شما قطع شود، کارمندان شما به راحتی می‌توانند به داده‌ها و منابع خود در سرور دسترسی داشته باشند.

چرا برای مجموعه خود نیازمند سرور هستیم

شما دسترسی مداوم و سریع به داده‌ها دارید

اگر جزء مشاغلی هستید که نیاز آنی به دسترسی سریع به داده‌هایتان دارید، استفاده از سرور برایتان الزامی خواهد بود. برای مثال در شرکت‌هایی که دسترسی مداوم به اطلاعات مشتریان برای کارکنان ضروری است باید یک سرور قدرتمند با حافظه و پردازنده سریع وجود داشته باشند که بتوانند فایل‌ها را در آن ذخیره کرده یا به راحتی بازیابی کنند. این نشانه‌ها تنها بخشی از مواردی است که نشان می‌دهد برای افزایش بازدهی و امنیت کسب و کار و داده‌های خود نیاز به تهیه سرور دارید. اگر به دنبال خرید سرور با برند معتبر هستید ما خرید سرور hp از شرکت آوا فناوری ماندگار را پیشنهاد می‌کنیم.

سرور از کجا بخریم؟

پیش از خرید Server باید نیازمندی‌های خود را مشخص کنید. برای مثال تصمیم بگیرید چه نوع، چه برند، حافظه، پردازنده و مشخصات سروری برای تجارت شما مناسب است.

سرور hp جزو بهترین سرورهای موجود در دنیا هستند که بنا به دلایل متعددی توانسته اند در مقایسه با سرورهای برندهای دیگر مانند انواع سرور dell سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.

 تعیین این موارد بسیار ضروری است، اگر سرور اشتباهی را برای تجارت خود خریداری کنید، هزینه هنگفتی را هدر خواهید داد و ضربه بزرگی به کسب و کارتان وارد می‌شود. پس از تعیین مشخصات مورد نیاز برای حوزه کاری‌، حال می‌توانید اقدام به خرید سرور اچ پی کنید. اگر برایتان سوال پیش آمده چرا برند HP باید بگوییم برند اچ پی جز بهترین تولیدکنندگان سرور در جهان است که انواع سرورهای تولید شده توسط این شرکت، جزء پرفروش ترین‌های دنیای Server بوده‌اند. اگر به دنبال خرید سرور HP هستید، شرکت آوا فناوری ماندگار یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات فروش سرور اچ پی در ایران است.

در صورت نیاز به مشاوره و خرید سرور می توانید با کارشناسان شرکت آوا فناوری ماندگار (avafanavari.com) تماس بگیرید تا اطلاعات جامع تری در اختیار شما قرار دهند.

اطلاعات تماس : تهران، خیابان خردمند جنوبی، کوچه یگانه، پلاک 13، واحد 1 تلفن تماس: 42452000


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس