رئیسی امیرعبداللهیان

سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد؛ برگزاری نشست مشترک برجامی در دستور کار ایران نیست. ساعتی پس از واکنش صریح ایران، جوزپ بورل شکست اروپایی ها در اجرای این نقشه را به صورت رسمی اعلام کرد.

سرویس سیاست مشرق- نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد زیر سایه کرونا؛ جنگ اقتصادی میان پکن و واشنگتن و نیز سرنوشت برجام از امروز آغاز می‌شود. البته این بار ماجرای دزدی دریایی انگلیس و آمریکایی‌ها از فرانسه در فروش زیردریایی به استرالیا چشم بسیاری از رسانه‌ها را به مقر سازمان ملل جلب کرده است. غیبت بسیاری از رهبران مهم جهان ازجمله رئیس‌جمهور چین؛ ایران و روسیه در این نشست قابل‌توجه است، سه متحد استراتژیک در قطب شرق جهان این بار ترجیح داده‌اند به‌صورت «آف لاین» نطق سخنرانی خود را در نشست عمومی بخوانند؛ هر سه رئیس‌جمهور مسئله شیوع کرونا را به‌عنوان عامل غیبت خود در این گردهمایی بین‌المللی اعلام کرده‌اند.

البته سید ابراهیم رئیسی هفته قبل به دوشنبه سفرکرده و با مقامات سازمان همکاری‌های شانگهای جلسات مثبتی را برگزار کرد، به نظر می‌رسد عدم حضور رئیس‌جمهورکشورمان در این نشست و حضور در سطح وزیر خارجه، پیام روشنی برای طرف غربی داشته و نگاه استراتژیک ایران به رابطه با آمریکایی‌ها را به‌خوبی نشان می‌دهد.

قرار است حسین امیر عبداللهیان در نشست عمومی سازمان ملل شرکت کرده و با بیش از ۴۰ تن از وزرا و رهبران کشورهای مختلف رایزنی دیپلماتیک دوجانبه داشته باشد. نکته جالب‌توجه آنکه سخنگوی وزارت خارجه در همان ابتدا آب پاکی برگزاری جلسه مشترک را روی دست آمریکایی‌ها ریخته و اعلام کرده است که وزیر هیچ برنامه‌ای برای دیدار با وزیر خارجه آمریکا ندارد.

تیر خلاص ایران به راهبرد «مذاکره برای مذاکره»/ نشست مشترک برجامی در نیویورک برگزار نمی‌شود

وزیر خارجه وارد نیویورک شد

تلاش بیهوده اروپا برای برگزاری نشست مشترک

امیرعبداللهیان پیش از سوارشدن به هواپیما برای سفر به آمریکا در صفحه توییتر خود نوشت: «برای شرکت در هفتادوششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به مدت ۴ روز در نیویورک خواهم بود» وزیر خارجه در ادامه توضیح داده است که دیدارهای جداگانه‌ای با دبیر کل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، جوزپ بورل مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیدار دوجانبه و مجزایی با وزرای خارجه فرانسه و انگلیس در برنامه کاری‌اش دارد.

بیان برنامه دیپلماتیک نماینده ایران در نشست سازمان ملل به مذاق غربی‌ها خوش نیامده است. ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه؛ به وبگاه شبکه «الجزیره» گفته است که زمان برای ایران به‌سرعت در حال گذر است و آماده برگزاری نشست مشترک برجامی در نیویورک هستیم.

تیر خلاص ایران به راهبرد «مذاکره برای مذاکره»/ نشست مشترک برجامی در نیویورک برگزار نمی‌شود

رادیو دویچه‌وله آلمان نیز در تحلیلی از اولین سفر امیرعبداللهیان به آمریکا نوشت: بهتر است وزیر خارجه ایران به جای دیدارهای دوجانبه بر سر میز مذاکره مشترک با ۱+۴ حاضر شود. رسانه دولت آلمان در ادامه نوشته است که مذاکرات باروی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی در ایران متوقف‌شده و باید راه‌حلی برای ادامه این توافق پیدا کرد. البته دخالت‌های بیجای غربی‌ها درباره شیوه عمل ایران در سفر به نیویورک با واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه روبرو شد؛ خطیب زاده در این باره اعلام کرد: پیش‌تر هم برخی وزرای خارجه چنین ابراز علاقه‌ای کرده بودند. دیدارهای امیر عبداللهیان با وزرای خارجه حاضر در ۴+۱ دوجانبه است و درباره برجام هم‌صحبت خواهد شد. اما درباره برجام «نشست مشترکی» در دستور کار نیست. موضع محکم ایران در عدم برگزاری نشست مشترک باعث شد طرف غربی عقب نشینی کند؛ ساعتی قبل جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، وزیران بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و ایران در حاشیه مجمع عمومی نشست هسته‌ای نخواهند داشت.

دولت‌های غربی امیدوار بودند تا با برگزاری نشست مشترک بتوانند با ایران به «توافق حداقلی» برسند. کشورهای اروپایی که تا پیش از انتخاب بایدن درهم دستی با ترامپ برجام را به‌صورت کامل کنار گذاشته و حتی حاضر نبودند یک بشکه نفت از ایران بخرند؛ بار دیگر در صف حامیان توافق هسته‌ای با ایران قرارگرفته و برای ادامه مذاکرات خط‌ونشان می‌کشند. اصرار دولت روحانی در برقراری ارتباط یک‌طرفه با آمریکایی‌ها و کنار گذاشتن سیاست توازن در ارتباط با شرق و غرب باعث شد که دولت به‌صورت کامل قفل‌شده و همه‌چیز متصل به معجزه «برجام» شود. دولت سیزدهم با برهم زدن آن خط ارتباطی چنان تحولی در حوزه دیپلماتیک ایجاد کرده که کشورهای غربی برای بازگشت ایران به میز وین مدت‌ها باید بدوند.

حسن روحانی در کتاب خاطراتش می‌نویسد: «سال ۸۳ گفتم که ما، بین دوچرخه و پیکان مخیر بودیم. دوچرخه غیرمتعدها و پیکان، انگلیس و فرانسه و آلمان بودند. بنز (آمریکا) هم بود، ولی ما اجازه نداشتیم از آن استفاده کنیم. پس، ناچار شدیم پیکان را انتخاب کنیم.» روحانی در آخرین هفته‌های حضور در پاستور متوجه شد که ماشین اروپایی و آمریکایی به سمت بیراهه و دره در حال حرکت است، البته پیاده شدن از آن برای دولتمردان تدبیری دیگر امکان‌پذیر نبود.

تیر خلاص ایران به راهبرد «مذاکره برای مذاکره»/ نشست مشترک برجامی در نیویورک برگزار نمی‌شود

اروپا با وجود ادعای تعهد به برجام تجار ایرانی را به جرم دور زدن تحریم بازداشت و تحویل پلیس آمریکا می داد!

حسن عابدینی: هدف غرب مذاکره برای مذاکره است

حسن عابدینی کارشناس ارشد روابط بین‌الملل درباره جزییات سفر وزیر خارجه به آمریکا و نیز مخالفت ایران با برگزاری نشست مشترک برجامی به «مشرق» می‌گوید: سیاست‌های جمهوری اسلامی در حوزه هسته‌ای کاملاً شفاف و مشخص است، دشمن از سال ۱۳۸۲ برنامه هسته‌ای ایران را از یک منظر فنی و حقوقی به یک پرونده سیاسی رسانه‌ای تبدیل کرد. اما در همه این سال‌ها ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم.

عابدینی ادامه داد:سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) همراه با آمریکایی‌ها سه هدف اصلی از مناقشه هسته‌ای با ایران دارند: اول آنکه آن‌ها خواهان توقف کامل کلیه فعالیت‌های هسته‌ای کشور در همه ابعاد آن هستند. در مذاکرات سعدآباد، پاریس و بروکسل شاه‌بیت خواسته دولت‌های غربی توقف فعالیت‌های ایران بود. در آن مقطع دولت اصلاحات خواسته دولت‌های اروپایی را پذیرفت و فعالیت خود را تعلیق کرد. دومین خواسته غربی‌ها بازگشت به عقب در کلیه اقدامات علمی کشور در صنعت هسته بود؛ و سومین خواسته آن‌ها نیز نابود کردن کلیه تجهیزات مربوط به توسعه فعالیت‌های صلح‌آمیز است. اوباما گفته بود اگر می‌توانستم تمام پیچ‌های صنعت هسته‌ای ایران را باز می‌کردم! این سه خواسته جز سیاست‌های همیشگی آمریکایی‌ها بوده و در حال حاضر روی میز چیزی تغییر نکرده است. عابدینی افزود:حتی محتوای برجام نیز نابودی صنعت هسته‌ای کشور بود؛ آن‌ها می‌خواستند غنی‌سازی زیر ۶۲/۳ درصد و حجم غنی‌سازی زیر ۳۰۰ کیلوگرم باشد؛ حتی فردو که مصونیت راهبردی برای جمهوری اسلامی داشته و امکان عملیات نظامی برعلیه آن وجود نداشت در رصد غربی‌ها قرار گرفت.

تیر خلاص ایران به راهبرد «مذاکره برای مذاکره»/ نشست مشترک برجامی در نیویورک برگزار نمی‌شود

کارشناس مسائل آمریکا درباره فشار دیپلماتیک غرب برای ادامه مذاکرات برجامی گفت: دولت‌های زورگو غربی استنباط پیداکرده‌اند که جمهوری اسلامی به یک مصونیت بازدارنده دست‌یافته است. ازاین‌رو آن‌ها تلاش می‌کنند میز مذاکره را دوباره بچینند. اما محتوای این مذاکرات حل مناقشات نیست، بلکه «مذاکره برای مذاکره» و پیچیده کردن پرونده است.

عابدینی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران مسئله‌اش با غرب بر سر مذاکره نیست، بلکه بر سر اهداف مذاکره است. بایدن پس از انتخاب به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا تا سه ماه حتی حاضر نبود بر سر مسائل هسته‌ای ایران حتی حرف بزند، باوجودآنکه تیم بایدن همان گروه امضاکننده برجامی بود؛ آن‌ها حتی واکنشی  به تحریم‌ها و خروج یک‌جانبه ترامپ از برجام نشان نمی‌دادند؛   سؤال آن است؛ چرا حالا انتظار دارد، آقای رئیسی به‌سرعت درباره مذاکره اظهارنظر کند؟ ایران نیز مانند آمریکا سه ماه فرصت می‌خواهد تا بار دیگر نتایج مذاکرات قبلی را بررسی کند. غربی‌ها می‌خواهند به‌سرعت مذاکرات شروع‌شده تا وارد یک سری گفتگوهای طولانی با هدف اقدام در برابر اقدام برسند. ازاین‌رو سیاست ایران برای عدم شرکت در نشست برجامی مشترک بسیار دقیق و هوشمندانه است.

تیر خلاص به زیاده‌خواهی برجامی

رئیس‌جمهور در دیدار با قاسم توقایف رئیس‌جمهور قزاقستان در دوشنبه گفته بود که ایران مذاکره را برای مذاکره نمی‌خواهد و به ما دنبال مذاکراتی هستیم که به حل مسئله و رسیدن به نتیجه منجر شود. این سخنان در راستای حکم کلی نظام در برداشته شدن سریع تحریم‌ها قابل تفسیر است.

نگاهی به تحولات منطقه‌ای و میدانی نشان می‌دهد که:

۱- ایران با عضویت درشانگهای ضلع چهارم مثلث قدرت‌های اقتصادی و سیاسی در شرق را به مربع تبدیل کرده و کمربند استراتژیک منطقه‌ای را محکم کرده است؛ زیاده‌خواهی غربی‌ها در منطقه با هم‌افزایی نیروها در شرق به اهداف خود نخواهد رسید.

۲- جمهوری اسلامی تقریباً دو دهه با طرف غربی در خصوص مسائل هسته‌ای مذاکره کرده است. اکنون باید پرسید دستاورد دو دهه مذاکره چه بوده است؟ طرف غربی در این مدت، صرفاً وعده‌های توخالی به ملت ایران داده است و حتی در خصوص اقدامات تروریستی علیه تأسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای ایران که به‌صورت واضح مغایر با قوانین بین‌المللی است، کوچک‌ترین اقدام ممکنی انجام نداده است و اقدامات آن صرفاً در شعار و بیانیه خلاصه‌ شده است.

۳- در خصوص آغاز دوباره مذاکره هسته‌ای با غرب باید به این نکته توجه داشت که آمریکا در حالی ذلیلانه درخواست بازگشت به میز مذاکره دارد که به اذعان مقامات این کشور، سیاست «فشار حداکثری» آن علیه ملت ایران شکست‌خورده است؛ بنابراین جمهوری اسلامی باید ابتدا بر این نکته تأکید داشته باشد که آمریکا سیاست‌های غلط خود را اصلاح کند و تحریم‌ها را به شیوه‌ای عملی لغو کند و ثانیاً نتیجه مذاکرات در کوتاه‌مدت به سرانجام برسد؛ چراکه طولانی و فرسایشی شدن آن بار دیگر ادامه همان دور باطل مذاکره برای مذاکره است و تبعات کنونی اثرپذیری اقتصاد گره‌خورده کشور به برجام و مذاکره را که دستاورد هشت‌ساله دولت روحانی بود را دوچندان خواهد کرد.

پیشنهاد نشست ایران و ۱+۴ از سوی سرویس اقدام خارجی اروپا به وزارت امور خارجه ارسال شد؛ جمهوری اسلامی ایران با رویکردی مقتدرانه تیر خلاص نهایی را به طراحی هدفمند اروپا در نیویورک زد، نشست مشترک برجامی در آمریکا؛ مقدمه ادامه مذاکرات در وین است؛ ایران با این اقدام هوشمندانه همچنان غرب را در حالت تعلیق نگه داشته است.   یک مقام امنیتی اروپایی اخیراً به رادیو فرانسه گفته است: ضرباتی که در سه ماه اخیر از ایران خورده‌ایم به‌اندازه ۲۰ سال قبل عمق دارد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 103
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    دمتان گرم وقتی همه چیز تحریم است شما هم مذاکره نکنید تا درس عبرتشان شود .
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      44 9
      حالا افراد متوهم مذاکره و تسلیم از صادق زیبا کلام ها گرفته تا بوقچی های اصلاح طلب مدام بر طبل ذیل بند هفت منشور شورای امنیت قرار خواهیم گرفت اگر مذاکره نکنیم جنگ خواهد شد و این خزعبلاتی که شانزده سال است بخورد ملت قرار میدهند دوباره تکرار میکنند برجامیون حامی تسلیم و تقدیم هسته ای موشکی منطقه ای و قدرت بازدارنده دفاعی میباشند جالب اینکه برای پنجشیر هم حاضر نیستند بروند و بجنگند میگویند جوانان انقلابی بروند و گوشت دم توپ گردند اما همیشه در صف اول طلبکاری از انقلاب اسلامی برای نجومی بگیری رانت خواری اختلاسگری واردات کالای قاچاق فساد سیستماتیک قرار دارند
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      55 11
      قضاوبلای آقای رئیسی بخوره توفرق سر بنی صدر دوم
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      13 5
      افرین، دقیقا راه همینه
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      8 19
      هرکس که بگویید مذاکره نکنیم ی جججورایی تامینه
    • DE ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      7 34
      اون کسی که مذاکره برای مذاکره میکرد اقایان جلیلی و تیمشان بودند، وگرنه سردار دیپلماتیک اقای ظریف مذاکره را برای نتیجه انچام دادند که نتبجه اش شد برجام.
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      4 3
      اربابت تحریم کرده تا کسی تامین نباشه اونوقت چجوری کسی که میگه مذاکره نکنیم تامینه ؟ یعنی اربابت فقط نوکر هاش که امثال تو باشند را تحریم کرده تا تامین نباشین اما دشمناش تامین هستند ؟؟!! تامینش خیلی زیاد شد اما چاره ای نیست
    • DE ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      10 4
      ۲۱:۱۴ اون کسی که مذاکره برای مذاکره میکرد اقایان جلیلی و تیمشان بودند، وگرنه سردار دیپلماتیک اقای ظریف مذاکره را برای نتیجه انچام دادند که نتبجه اش شد برجام. خخخ واقعا نتیجه اش شد برجام اینو خوب اومدی بعد 8 سال به کل تولید و صنعت و فرهنگ و پیشرفت ایران ترمز زدند و اروپا فقط نچ نچ نچ کرد و امریکا راحت بدون جریمه حتی یک سنت از برجام رفت بیرون ایران فقط هزاران میلیارد دلار ضرر کرد.براوُ ظریف کبیر ایران آفرین .بنا و خُرده فروش و مغازه دار بهتر از تو قرارداد مینویسه و میفهمه.
    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      3 2
      در جواب نفر اخر باید از کلمات زیبا استفاده نمود 21:14 هیچ عقل سالمی این حرفها رو قبول نمیکند نتیجه برجام ظریف چند برابر شدن قیمت ها بود، مذاکره از زمان جلیلی با امریکایی ها وجود داشته علت اینکا توافق نمی کردند چون نمیخواستند قیمتها چند برابر شود جواب به همین سادگی ست
    • محمد IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      5 5
      ظریف مذاکره کرد و ایران را برای همیشه از رآکتور آب سنگین و پلوتونیوم محروم کرد و در مقابل بجز سیستم ماشه هیچ چیز دریافت نکرد
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    40 51
    ای کاش کمی میفهمیدید فقط ذره ای
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      88 19
      ما هم چند ساله اینو به اصلاحاتچیا و غربگداها میگیم ولی خوب از قدیم گفتن که عقل که نیست جون در عذابه !!!
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      55 13
      تو و حسن و محمد جواد مثلا خيلي فهميدين؟؟؟؟
    • محمد IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      18 3
      دقیقا راست میگی خوبه بفهمیم مذاکره برای مذاکره چیه و برجامهای بعدی چیه اخی نمیفهمیم دوباره حسن میاد تو صد روز عچهمه مشکلات درست میکنه هفته‌ای یک بار تحریما رو برمیداره نمیزاره انواع اقسام علوم مهم تو ایران پیشرفت کنه اصلا دلارو مسکن خودرو گرون نمیکنه فرشته‌ای بود که اینقدر ایرانو آباد کرد که همه حسرتشو میخورن ولی الان تو این دو ماه ویران شده
    • امیرو IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      32 5
      آقایی که دمش همیشه به غرب وصل بوده و مایه افتخار افساد طلبها و مایه ننگ بقیه مردم بوده رفته به خاطره های سیاه. حالا ما ماندیم با یک دنیا خرابیها. اما باکی نیست باید مردانه ایستاد و به خائنین و جاهلین توضیح داد که مذاکره برای مذاکره حماقت است.
    • افشین IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      2 4
      نه .ما نفهمیم.فقط شما می فهمید که کلاهی بنام برجام سرتون ميزارن که تا زانوتون میاد پایین.بعد باز،به همون هم عمل نمیکنند و میزنن زيرش . با این سطح از فهم چرا عبرت نميگيريد؟؟
    • علیرضا IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      0 2
      شیپور چی دشمن را از قلم ننداز که هنوز هم شیطنتشو داره دهن گندشو بی مورد باز می کنه
  • ئااااااا IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    56 17
    احسنت ب ایران اسلامی
    • رضا CH ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      8 6
      احسنت
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    62 14
    غربی ها باید حالا حالا ها دنبال ایران بدوند؛ مگر آن که تمام تحریم ها را کلاً با هر نشان و بر چسب و به هر بهانه ای که هست، برای همیشه و در عمل لغو کنند و پشتش هم صبر ایوب کنند تا راستی آزمایی کامل و دقیق صورت بگیرد. مفهوم شد یا تکرار کنم؟
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    44 14
    ظریف(گریان در داخل وخندان در خارج) ان سکه ها بهت نسازه یاد بگیر .
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    28 62
    اینکه عدم حضور آقای ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران در نشست سالانه سازمان ملل به خاطر کرنا اعلام شده ؛ کاربرد داخلی دارد و برای دل خوشی مشرق نیوز و کاربران و هم فکرانش می باشد و اگر نه کیه که نداند که اولا ایشان در لیست تحریم آمریکا قرار دارد و ثانیا تحت پیگرد پلیس اینتر پل به خاطر شکایات فراوانی که در مجامع بین المللی از ایشان شده قرار دارد .به همین جهت وانمود می کنند که تصمیم گرفتند تا از حضور در خاک آمریکا خود داری کنند . اگر چه سال ها است که از نظر ایران سازمان ملل فاقد کارایی لازم می باشد .ولی فرصت رساندن صدای دولت ایران در مجمع سازمان ملل چیزی نیست که ایران به راحتی از کنارش بگذرد .
    • DE ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      43 9
      خخخخ خیلی باهوشی پرفسور شبها برو گاو صندوق بخواب ندزدنت .روزها که به همین افکار.... مشغولی . وقتی رییس جنایتکار سیا که اکثر جنگ ها و آدمکشی ها را کرده میشه سفیر در یک کشور را چرا اینترپل نمیگیره .اکثر سیاسیون جنایتکار امریکا بعناوین مختلف با پاسپورت سیاسی مشغولند اونوقت میخوام ببینم کسی جرات داره به رییس جمهور ما نگاه کج کنه ! که غیر از دروغ و تهمت و رغیب کُشی هیچی علیه ش ندارند ..اصلا از سیاسیت و کیاست پرتی کبریت هم نمیتونی بفروشی چون قبلش همه اش رو روشن میکنی که مطمئن باشی کار میکنه جنس معیوب دست مردم ندی خخخ ....واقعا چه نخبگانی قلم میزنند برو بیرون قدم بزن حالت خوب شه کم چرت بنویس . رییس جمهور چین هم ترسیده خخخ پوتین هم ترسیده منظورت از اینرپل اون شرکت پل سازی نبود!!
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      13 8
      آتش نشانی خبر بدهیم جهت خنک کردن ............ یا صبر می فرمائید تا چله زمستون و ......... را روی قله دماوند خنک می کنید .
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      40 6
      غلط کردن و به گور باباشون خندیدن که بخوان رئیس جمهور مارو تحت تعقیب قرار بدن این حرفا برا همون مخاطبان احمق شبکه های فارسی زبان کارآیی داره
    • مهدی IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      38 7
      شوخی می فرمایید جناب پرفسور ، حتما بخاطر تحریم های آمریکا و پیگرد پلیس اینترپل هفته قبل آقای گوترش رییس سازمان ملل به رییس جمهور رییسی نامه نوشت و در نامه اش ایشان را عالیجناب خطاب کرد و برای حل مشکلات منطقه ای از ایشان درخواست کمک کرد ؟ حتما خبر ندارد که ایشان تحت پیگرد پلیس اینترپل هست شما یک تماسی با آقای گوترش بگیرید و به ایشان اطلاع رسانی کنید. اگر سال دیگر رفت نیویورک و سخنرانی کرد و برگشت چی برا گفتن داری پرفسور ؟ اون موقع باس لال بمیری
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      15 7
      با این تفاصیل که شما گفتید پس آقای رئیسی خیلی مرده که شیطان با او دشمنه! چی بهتر از این؟
    • محمد IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      15 6
      چنان میگی تحت پیگرد که انگارهیچکی نمیدونه پس ریس جمهور چین و روسیه چرا نرفته
    • ترابیان IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      15 6
      اف بر هرچه افساد طلب مزدور وطن فروش حقه باز ۸ سال با گفتن همین اراجیف به کمک دولت نیرنگ و فریب آمدید و مملکت را به گند کشیدید
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      8 3
      آب و هوای تیرانا چه جوریه
    • افشین IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      4 6
      منکه ماهواره ندارم ولی میگن.شبکه های معاند اويزون یکهفته هست دارن همین اراجیف را بلغور میکنند. بعد تو اومدی کپی ردی و خیلی خودت رو فاضل میدونی. فقط مشکل اینجاست که شیخ هم قبلا در لیست تحریم آمریکا بود .وقتیکه دبیر شورای امنيبت بود.پس،چجوری رفت؟ پاسپورت سیاسی میدونی چی هست؟؟ در مورد محدوده سازمان ملل چیزی شنیدی؟ فیدل کاسترو و رئیس جمهور قبلی و فعلی ونزوئلا و حتی صرافی از لیبی هم تحریم بودن ولی چه غلطی آمریکاییها کردند.؟؟ قزافي که وسط محوطه سازمان ملل چادر زده بود به بزرگی یک عمارت. اصلا رف.... که حکم جلب داشت بخاطر،میکونوس . اون چجوری رفت؟؟ چهار دهه یک ملت رو با همین دروغ دونگها به اشتباه انداختید تا جاییکه الان فقط،ناله و نفرین براتون می فرستند.این ناله و نفرينها و فحاشیها مصرف داخلی خوبی برايذشما تادسالهاي سال خواهد داشت. مصرف داخلی دولت و مجلس انقلابی را دوسال دیگه خواهی دید. وقتیکه رضایت عمومی ملت به شکر خدا حاصل شود و شما گاندوها بشوید درس،عبرت در کتب تاریخی.
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      1 5
      زپلشک! دوکلمه هم از مادرعروس شنیدیم!!!خخخخخخخخخخخخخخخ
    • Fara IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      4 5
      این.... های تلاویو ریاض آلبانی نشین مردم رو مثل خودشان میدونن. مصونیت دیپلماتیک می‌دونی یعنی چی یعنی یک تروریستی مثل ترامپ یا بن سلمان یا نتانیاهو وقتی برا رژیمهاشون کار میکنن مصونیت دیپلماتیک میگیرنو کسی نمیتونه کاری داشته باشدتشون به صورت علنی اونوقت اون پوفیوز های تروریست بخان برا ریس جمهور ایران که مصونیت دیپلماتیک که یک نمونه ش هست که داره غلطی بکنن.چقدرنادانید که فک میکنید همه مثل خودتان هستن
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    17 27
    شما شاید تا دولت بعدی فرصت دارید با این وقت کشی فقط ما ضرر می کنیم
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      14 7
      راست می گی! دولت قبلی با مذاکره سود سرشار در جیب مردم کرد که تموم نمیشه آقای رئیسی هم را می سوزاند
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    18 11
    ما هم چند ساله اینو به اصلاحاتچیا و غربگداها میگیم ولی خوب از قدیم گفتن که عقل که نیست جون در عذابه !!!
    • NL ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      3 1
      شما همون 8 سال مملکتو گل و بلبل کردید بسه
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    20 11
    دمتون گرم ! راهش همینه، هروقت اومدن شرایط جدید براشون میزاریم ، حذف مکانیزم ماشه جزو اصول غیر قابل تغییره !!
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    12 4
    بله زمان بسرعت در حال سپری شدن است اما برای شما آقای لودریانو زمان گریز به یک ماه رسیده البته بنا به گزارشات سرویسهای خودتان. ما که دنبال ساخت چیزهای بد نیستیم. می فهمی که. احتمالا در جلو ساخت بعضی چیزها هستیم یه ذره دیگه کش بدی در خدمت خواهیم بود. جناب لودریان از فتح خرمشهر ببعد وقایع سرعت گرفته بنفع مقاومت ( در باطن یرای ظهور) دقت کن. تحریم بشویم یا نشویم بسازیم یا نسازیم نتیجه طبق قانون احدی الحسنیین فرقی نداره نه برای شما و نه برای ما. نابودی اسراییل حتمی است نابودی استکبار حتمی است و وراثت و حکومت مستضعفین هم حتمی است.
    • افشین IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      2 0
      در داخل آدمهایی هستند که اینو نمی فهمند بعد لودريان میخواد بفهمه. اینا هنوز در قرن نوزدهم دارن دست و پا میزنن و توهم استعمار دیگران رو دارند.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    15 7
    برجام = خسارت محض
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      9 4
      چرا اصولگرایان که همه ارکان حکومت دستشونو ازش خارج نمیشن؟؟
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      8 4
      چون از قدیم گفتن سنگی رو که یه دیوونه بندازه تو چاه صدتا عاقل نمیتونن در بیارن، حالا فکر کن چندتا دیوونه چندتا سنگ انداخته باشن تو چاه چقدر طول میکشه بدون ضرر هنگفت به مملکت اون سنگها رو از توی چاه در آورد، متوجه نشدی عبری بگم!!!!!
    • افشین IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      1 7
      اولا حلقه ای انداخته دوست بر گردنم ولی اینبار هر جا دلش بخواد نمیتونه ببره . چرا الان از فرجام بريم بيرون؟؟ اگه منگولهاي اصلاح طلب مکانیزم ماشه رو قبول نمی کردند جایی برای فکر کردن به این موضوع بود. ولی الان که یانکیها با زیاده خواهی زدن زیرش ما با استناد به این رفتار در فرجام میمانیم اما بجای بیست درصد شصت درصد غنی سازی میکنیم و بمقدار لازم انبار. شایدم رسید به نود و سه درصد که در برخی رادیو داروها کاربرد دارد. اونم با سانتريفوژهاي پیشرفته. این تفاوت افساد طلبان با انقلابیون هست. حالا که یانکیها تخلف و اشتباه کردند باید تاوانش را بدهند و البته ما هم به آن جایگاهی که حقمان هست برسیم. در این تفکر جایی برای مشاوره دادن و یا احیانا انتريک کردن گاندوها نیست. کار دیپلماتیک بعضی اوقات نیاز به پلتیک دارد نه التماس. خروج از فرجام و حتی خروج از،آژانس،بجای خود محفوظ هست و برای مراحلی میماند که طرف غربی دست از خرييت مزمن بر ندارد. این روش مذاکره انقلابی هستکه با روش غربگدايان تفاوتی بسیار دارد. اینجا دیگر گرای خزانه خالی نمیدهند. گرای دست پر میدهند.
  • DE ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    10 5
    رادیو دویچه‌وله که کلا ولِ ولِ نیز در تحلیلی از اولین سفر امیرعبداللهیان به آمریکا نوشت: بهتر است وزیر خارجه ایران به جای دیدارهای دوجانبه بر سر میز مذاکره مشترک با ۱+۴ حاضر شود. اگر حاضر نسیت خب حداقل سر میز مذاکره با 1+3 نشد میز 1+2 باز اگه نشد میز 1+1 یا همون 1&1 محصولات یک و یک نظیر ..ببخشید داشتیم میگفتیم نشد میز 1-4 نشد 3-1 ....نشد ...بابا نفسم گرفت بالاخره یه میز پیدا کنید بنشینید دیگه. اَ خسته شدیم اصلا به ماچه هرچی سعی میکنیم گولشون بزنیم نمیشه قبلی ها خوب بودن والا
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      3 2
      دمت گرم، باحال بود!!!! خخخخخخخ فکر کنم آخرش با عکس ریشهٔ 4-1 گروه 1+5 مذاکره کنن!!!! خخخخخخ
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 1
    ان شالله خیره
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    9 13
    زیاد حال کشور خوبه دنبال نازو کرشمه هم هست خخخ
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      2 2
      روحانی اباد کرد دیگه رفت برجام امریکا فرش قرمز براش پهن کردن بعد 8 سال هنوز نفهم موندی بقیه عمرت هم همینی
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      1 1
      ساکت احمق
  • رهام حسامی IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    9 13
    چی خیالکردن برجام دیگه تمام شد اونها بخوان هم برجامی نیست .ما کلا از برجام خارج شدیم عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، بسیاری از تحریم‌های یکجانبه غرب، قدرت فعلی و اولیه خود را از دست خواهند دادو۱- پیوستن ایران به ائتلافی قدرتمند در سطح جهان ۲- به نظر می‌رسد به توافق برای لغو تحریم‌ها نزدیک شده‌ایم و قدرت نظامی ایران و اقتصادی افزایش میابد با ریاست دوره ای ایران باز قدرتمان افزایش میابد .
    • IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      0 2
      کجای دنیا اینجوری که ظریف معامله کرد معامله می کنه؟
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    9 15
    ميشه وقتي از عبارت شكست! فشار حداكثري استفاده مي كنيد دقيقا بفرماييد منظورتون از شكست چيه؟!!! چيزي كه ما مي بينيم شكسته شدن كمر مردم زير بار فشار تحريم ها، قيمت افسار گسيخته مواد خوراكي و نابودي معيشت مردمه. حضراتي كه اين افاضات را مي كنند بدون دغدغه معيشت و شرمندگي پيش خانواده، بايد هم هل من مبارز بطلبند!
    • یوسف IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      7 8
      این اوضاعی که وصفش رو گفتی! از برکات دولت حسنه که همه داشته هامونو نادید گرفت و نشست به امید برجامی که داری میبینی چه میوه هایی داده!! تو واقعا نمیفهمی که 8سال با تحریم تحریم کردن و مذاکره مذاکره گفتن سر تو و ملت رو کلاه گذاشتن!! و بی عرضگی و خیانتشونو در حق ملت پشت این اراجیف پنهان کردن!!
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    9 3
    تاثیر پیوستن ایران ب معاهده شنگهای دیروز در سقوط ۷۵۰ واحدی سهام داجونز نشان داده شد. باید منتظر ماند و رصد کرد رشد سهام امریکا متوقف ویا منفی خواهد شد؟ در چنین صورتی ایران اس بزرگی خواهد یافت.
    • DE ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      4 2
      برو بابا حالت خیلی بده ،
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 2
    عالی
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 5
    در این تیم جای سعید محمد و دوستی و علی ابادی رئیس مپنا و خالی است
  • 10098 IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 3
    مطمئن باشید حتی دوستان ما هم تا مدتی دوستان ما خواهند ماندو بعد از ان ..... توضیح انکه انها اصلا مجبور به بازی در پلن ما نیستند بلکه منافع ملی شان را در نظر میگیرند و اگر زمانی در کنار ما بمانند از خوش شانسی ماست که در محدوده منافع ملی انها بوده ایم و غیر از این هیچ چیز دیگری نیست
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      2 1
      در هر صورت از دل بستن به دشمنان خونی که امتحانشون رو بیش از چهل ساله پس دادن بهتره، عقل اینو میگه!!!!
  • وطن IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 3
    ملت ايران مقتدرانه با تحریم مقابله می کنند اما متأسفانه در چرخشی 180درجه مسئولین صنایع با سوء استفاده از موقعیت تحریم و با اتکا به راس دولت و مافیا و ثروت چپاول جیب ملت را از اهداف اصلی و کم کاری های را در جهت ارتقاء قیمت به شدت دنبال می کنند . و مجلس همیشه درخواب ، جز با بیانیه و حرف های بی سروته هیچ برخوردی در 8 سال گذشته با متخلفان نداشته .
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    7 8
    خدا نگذرد از دولت روحانی با نفوذیانی که داشت ، توانستند صرافی هایی را که ما میتوانستیم تحریم ها را با آنها دور بزنیم را ، اطلاعات آنها را لو دادند. #محاکمه
  • DE ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 2
    «اقدام در برابر اقدام»، فریب جدید آمریکا برای پوشش «مذاکره برای مذاکره» است. جمهوری اسلامی باید تنها فقط یک کلمه را دائما تکرار کند: راست آمایی لغو تحریم ها. به همان اندازه که نتیجه راست آزمایی لغو تحریم مثبت بود، به همان اندازه ایران ، برجام را انجام دهد. اول راست آزمایی لغو تحریمها بعد، انجام برجام به همان اندازه راست آزمایی لغو تحریم ها.
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      1 2
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!!
    • DE ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      0 0
      قدم به قدم اشتباه است زیرا آنها چند تحریم را لغو میکنند و ایران را برای چند تحریم دیگر ماهها به مذاکرات مشغول میکنند تا دوره 8 ساله تمام شود.
  • داریوش IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    14 3
    مذاکره بکنید یا نکنید پدر مردم از گرانی دراومده فعلا که اکثر مسئولین بچه ها و نزدیکانشان در آمریکا واروپا وکانادا زندگی میکنند
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 3
    ای بر پدر اون فرانسه و انگلیس لعنت
  • حسین IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    10 4
    بسیار عالی ،این یعنی موضع قدرت،برجام راه گشای امنیت اینده کشور نیست
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      1 3
      اگر عضویت در پیمان شانگهای و عدم مذاکره بتونه فرصتهای از دست رفته را جبران کند مطمئن باشید مردم حمایت خواهند کرد اما با صداقت اعلام کنید در چه بازه زمانی شاخص های رشد اقتصادی، سرمایه گذاری خارجی و داخلی، تورم و.... مطابق برنامه خواهد شد و در بعد اقتدار هم ایرانیان نگران بی احترامی خارجیان نخواهند بود.وصعیت محیط، مدیریت آب، توریست طبیعت، ابخوان داری، سدسازی های بیمورد، کریدرهای شمال و جنوب وشرق و غرب، بازار صنعتی و صادرات از دست رفته گاز به شرق و غرب و صدها شاخص اقتدار و توسعه حل خواهد شد و ایران کارت بازی دیگر کشور ها نخواهد بود.
  • جلال میاندوآب IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    10 2
    آقای لودر قردریان زمان برای شما تمام شد با آن معامله که با استرالیا کردید
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 2
    با این اقتصاد ورشکسته ما محتاج اونها هستیم و هر چه سریعتر باید برجام احیا بشه
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 3
    احسنت برشما احسنت بر غیرت وابهت شما که رشادت ملتتون رو جلوه گر نمودین
  • عطاءالله IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 5
    الان امثال زیباکلام و تاجزاده احتمالا سکته قلبی رو زدند.
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    منبعد از ایران ضربات عمقی تری، خواهید خورد تا تمام شدن رمق پلیدتان ، مستکبران جهانی،
  • محمد IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 1
    شبکه خبری العالم در ادعای عکس عنوان خبر شما را دارد کدامش درست است : خطیب زاده گفته که طی چند هفته آینده مذاکرات وین از سرگرفته خواهد شد، از خودش گفته این حرفها یا گاندوها به ایشان گفته اند یا تحلیل شما اشتباه است ؟
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 0
    ۱۸:۱۵ دقیقه، انها هم مثل ما در خطر هستند از جمله چین، روسیه، پاکستان، افغانستان و جتی هند، در این قسمت از پلن مشترک داریم. بغیر از انکه موقعیت ایران برای اتصال کشور های اسیایی بسیار اهمیت حتی بدون ذاخایر زمینی.
  • Kazem IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 1
    بیاییم از گذشته ها درس بگیریم نه اتکای بی حسابو کتاب به خارج حالا چه غرب(دشمنان فعلی) چه شرق(دوستان فعلی) جواب میده ،ونه بیگانه ستیزی و دشمنی
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    ایستادگی در برابر زور و حفظ عزت ملی بسیار مهم و پسندیده است ولی ای کاش برنامه بهبود معیشت مردم هم وجود داشته باشد زیرا نمیتوان تا ابد انتظار داشت مردم در مضیقه معیشتی باشند
  • ناصر IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 0
    روی میز فقط زندگی و معیشت مردم ایرانه ..طرف غربی و شرقی هزینه ای رو متقبل نمیشند
  • داود IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 4
    آفرین به ایران اسلامی
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 0
    مسکن سفره مردم ارزان کنید با ماشین ملت هیچ وقت دبنال باج دادن به چشم ابی ها نیستند
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 0
    رییس جمهور چرا نرفت؟
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 2
    بورس را نگاه کنید این وضع اقتصاد ما شده همان بهتر که خارج بشید آب که از سرمان گذشت دیگه فرق نمی کنه گور بابای غرب
  • صادق IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 0
    درود بر آقای رئیسی رئیس جمهور محترم با این دیپلماسی قطع باج دهی به زیاده خواهان استثمارگر غرب
  • US ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    جالبه همان شعارهای احمدی نژادی ها که در دولت رئیسی جمع شده اند تکرار میشود
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    طهر بیتک یا ابراهیم اسلامی. بیانداز بیرون گاندوها را پاک سازی کن گا مهایت را استوار بردار
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 3
    من چون اطلاعات کافی ندارم فقط سکوت میکنم و امیدوارم مسعولین درست عمل کنند.
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 0
    مشرق اینقدر دلخوش نباش نشست مشترک فقط در وین برگزار میشه و مسئولین نظام خواه اصلاح طلب خواه اصولگرا و ...محکوم به حضور در مذاکرات هستند.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 0
    یکی به من بگه معنی مذاکره برای مذاکره چیه؟
  • علی NL ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 4
    این دوستانی که از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای به وجد آمدند بدانند که این حضور از آثار برکات برجام هست که در نتیجه آن تحریم های سازمان ملل لغو شد. از دلایل پذیرش کشورها به این سازمان نداشتن تحریم های سازمان ملل هست.
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 1
    از فردا اگر بند تومبان را سفت ببندید و با گاو اهن هم زمین را شخم و گندم بکارید از مذاکره کردن بیشتر نتیجه میگیرید. واردات مویایل و تبلت و خودرو از کره و هند و چین به جای بلوکه شده و تهاتر با ان بیخوده و نیاز نیست. قطعات راکتور نمک مذاب و همجوشی و قطعات ماشین الات کشاورزی و ابزلرسازی فقط بهتره وارد شود اگر تهاتر مد نظر باشد
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      3 0
      خخخخخ بیشین بینیم باو . ۸سال با برنامتون فاتحه خوندن به تولید و سفره مردم بستون نبود . چقدر از جیب ملت زدن بستون نبود . این حرف مردم عادی نیست این حرفی که تو میزنی حرف کاسبان برجان کا با ارز ۴۲۰۰ چانگی ی و فریدون که ملت رو بیچاره کردن . دم آقای رئیسی گرم . شیر مادر حلالت پهلوون . دوست داریم آقای رئیسی. درد و بلات بخوره تو سر هر چی خائن و وطن فروشه .
  • .... US ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    برنج نان مرغ قیمت
  • DE ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    تکبیر
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 1
    اف بر رو..... که هشت سال زندگی ملت ایران را به کامشان تلخ کرد ومدیریت دروغ ودزدی را در ایران بنیاد کردتا نوکری خود را به اربابان خارجی اش ثابت کند.
  • احمد IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 3
    بسم الله و بالله وخیرالاسماء لله منافع برای آمریکا حکم دین و دنیا دوست ودشمن رو داره چراکه غیرمنافع برای آنها اهمیتی نداره وهمین هم پاشنه آشیل این سیستم پولکی است مثل آدمای پول‌پرستی که حاضرن باباشون روهم حتی بکشن بلکه مال وارثی گیرشون بیاد . پیمان شانگهای همان دلیلیه که آمریکا وغرب رو در تئوری وعمل به حق وحتی باج دادن به ایران وادار می‌کنه بخصوص که دید درجنگ سخت و نرم چیزی دستش نیومد اما حالا میبینه ایران رو باید راضی کنه چراکه درهرحالتی در آینده اقتصادی وحتی تهدیدات بالقوه چین_ روسیه باگرینه دست کشیدن از عربستان ورژیم کودک کش می‌تونه قوای ذهنی و سخت و نرم خودرابه شرق ببره و این یک حقیقته که غربگدایان نمی‌فهمند وآنانیکه میفهمند آرزو میکنند موفقیت ناگهانی ایران هرگز پیش نیاد واین ازعجایب این طیف انگل زی است . شاید بعضی بگن عضویت ایران در پیمان شانگهای اینقدرهاهم مهم نیست اما از دید آمریکا پیمان شانگهای یک بسته تهدید آمیز بزرگ برای آنها دردست ایران است آنها تخیلات خود راهم واقعیت فردا می‌بینند واین ازخصایص قدرتهای تک گراست . مثلاً آنها دربعد نظامی بین صفرتاصد دراین ابتکار و هدیه الهی همکاریهای نظامی ایران باروس یه وچین راصد میگیرند و وقتی به آینده تنگه هرمز وباب المندب نگاه میکنند ارباب این دو تنگه حیاتی را ایران و مقاومت می‌بینند پس دربعد اقتصادی و اجرای برجام به فراترازآن برای ایران راضی هستند بخصوص که ایران اسلامی را شجاع در اجرای منویات خود دیده اند . بدیهی است در اینجا دو برادر ترسویی فتنه گر عربستان سعودی و عبرستان یهودی به آب و آتش میزنند دنیا را محکم بگیرند تابه حرکت خود بسوی آینده ادامه ندهد ! اما اینجا دنیایی است که منافع آمریکا مهمترازاین دو بچه شیطان است . این آینده است و این حقیقت ذاتی این دو موجود همزاداست که دیوانگی ارثی آنها به خودانهدامی و درتصورات خود دیگرآزاری باکمک آمریکا بوده است . شخصا معتقدم آنها بهتر است به آینده بیایند وگرنه ایران قدرتی نیست که چه دیوانگی ارثی دم موت یا تظاهربه آنرا تحمل کند . بدون شک آمریکا فلسطین را پذیرفته و آماده کنارآمدن باایران بصورت کامل است واین از جاییکه انتظار نمی‌رفت شدنی شد
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 2
    با این حرکت حساب شده آمریکا و نوکران داخلیش(افتضاح طلب ها) کیش و مات شدند با اینا فقط باید با زبان قدرت صحبت کرد
  • ع ک ناجی IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 4
    آمریگا با شکستهای پی درپی در منطقه و جهان و افتضاحی که در افغانستان به وجود آورده منجر به شکست هیمنه اش درجهان و ضعف بی سابقه ای شده و به دنبال جبران آن از طریق دیپلماتیک است بازگشت به برجام و ادامه مذاکرات بهترین راه برای باز سازی چهره شکست خورده او ست آنها به شدت نیازمند مذاکره باایران هستند مسؤلین جدید به موضوع توجه دارند و باید به خوبی از این فرصت برای گوشمالی کشورهای خودخواه غربی استفاده کنند و به آنها بفهمانند که زمان به ضررشان تغییر کرده و باید تاوان بیش از چهل سال رفتار ظالمانه و بیشرمانه خود در قبال ملت عزیز وصبور ایران اسلامی را بپردازند آنقدر به دنبال ایران بدوند تا دماغ متکبرشان به خاک مالیده شود.
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    1 3
    جناب عبدالهیان ببینیم و تعریف کنیم!!
  • حمید IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 3
    وزیر امورخارجه گفته 4 روز در نیویورک میماند. ظریف وقتی میرفت نیویورک به اقامت کمتر ازدو هفته قانع نبود. این نشون میده ظریف هیچ کار دیگه ای به غیر از بدست آوردن دل سران امریکا و اروپا نداشت.
  • رهام حسامی IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    ترسیده چرا صادر کنه .
  • Shahrokh IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    آقای حسن روحانی شما با آقای صدام حسین تکریتی لعنتی چه فرقی داشتی خسارتی که شما اقای روحانی که دلار ۳۰۰۰ تومانی را قول داده بودی درست کنی پایین بیاری یا حد اقل دیگه بالاتر نره به ۲۸۰۰۰ هزار تومان رساندی یعنی اینکه میلیونها نفر ملت را بخاک سیاه نشاندی
  • Shahrokh IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    لطفا پیامم را که جز حفیقت نیست چاپ کنبد وای که وقتی اسم حسن روحانی عوامفریب با آن آما های دروغ ووعده های پوچ و تو خالی میاد تن و بدن ادم بلرزه میافته دولتی که فقط دنبال پورسانت بود ارزهای با ارزش مملکت را جهت واردات کالاهای باور نکردنی مثل خلال دندان..سنگ قبر..کود انسانی از ترکیه..دسته بیل..فرقان ..لاستیک فرقان..غذای گربه و سگ.. بد اح تی میتواند در اینترنت سرچ کند تا بدانند این واردات تعجب اور حقیقت دارد و حالا چرا این خائنین و رئیسش را محاکمه نمیکنند از عجایب میباشد..جالی خالی شهید مدرس ها ..وشهید شیخ فضل الله های نوری حقیتا ِدر مجلس خالی میباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس