کد خبر 1274689
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
افغانستان جزو محورهای سخنرانی بایدن در سازمان ملل خواهد بود

رئیس جمهور آمریکا قرار است در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، مسئله خروج از افغانستان را مورد بحث قرار دهد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، منابعی در داخل دولت آمریکا اعلام کردند که رئیس جمهور این کشور قرار است در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل مسئله خروج از افغانستان را مورد بحث قرار دهد.

یک مقام بلندپایه کاخ سفید که نامش فاش نشده، در عین حال اعلام کرده که «جو بایدن» تلاش دارد تا در نشست سالانه سران مجمع عمومی سازمان ملل، این موضوع را مورد تاکید قرار دهد که پایان مشارکت نظامی آمریکا در افغانستان، فصل جدیدی از «دیپلماسی فشرده» را باز کرده است.

بیشتر بخوانید:

آیا بایدن سیاست«اول‌آمریکا» را رها کرده است؟

به نظر می‌رسد که پرداختن به موضوع افغانستان در سخنرانی احتمالی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل، بدنبال افزایش بسیار زیاد فشارها و انتقادات از او در جریان خروج از افغانستان صورت می‌گیرد.

به دنبال خروج شتابزده و غیرمسئولانه نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان و تصرف کامل کابل توسط طالبان یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در سطوح مختلف مطرح است این است که چرا آمریکا به این شکل از افغانستان خارج شد.

از سوی دیگر مردم افغانستان و آگاهان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این کشور باور دارند که آمریکا مسئول درجه یک وضعیت فعلی افغانستان است که بر اثر فساد، گسترش کشت و تولید مواد مخدر و ایجاد دولت ناکام این کشور را در بحران بزرگی رها کرده و این کشور را ترک کردند.

آمریکایی‌ها که ۲۰ سال پیش به بهانه مجازات عاملان حمله ۱۱ سپتامبر، مبارزه با مواد مخدر و دولت سازی مناسب به افغانستان آمده بودند، پس از این مدت در ظاهر به هیچیک از این اهداف خود نرسیدند و غیرمسئولانه و در اوج بحران افغانستان را ترک کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس