داورزنی: با تاکید رهبری به مربی ایرانی اعتماد کردیم/ در قهرمانی جهان هم از کادر وطنی استفاده می‌کنیم

رئیس فدراسیون والیبال گفت: بعد از مسابقات قهرمانی جوانان و در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان موضوع توجه و اعتماد به مربی داخلی را تاکید کردند و برای همین فرصتی فراهم شد تا مقتدرانه در ژاپن پیروز شویم.

به گزارش مشرق، رئیس فدراسیون والیبال درباره قهرمانی تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار داشت: در فرآیند رشد والیبال کشور حضور مربیان خارجی همچون ولاسکو نقش مهمی داشت. خیلی از جوانان گذشته ما در کنار این مربیان تجربه کسب کردند. این باعث شد تا در رده های مختلف سنی از کادری ایرانی استفاده کنیم. تصمیمی که برای بزرگسالان گرفته شد همزمان با تصمیمی بود که برای المپیک گرفتیم.

وی افزود: در جلسات کارشناسی که در فدراسیون داشتیم این بحث مطرح بود که آیا تیم ملی که به المپیک می‌رود همان تیم برای آسیا برود یا نه؟ از این فرصت استفاده کرده و یک پوست اندازی جدی انجام دادیم. معدل سن بازیکنان را کم و معدل قد آنان را بالا بردیم. در فروردین ماه بود که با توجه به بررسی هایی که انجام دادیم هم به بازیکنانی که قرار بود از تیم ملی ملحق شوند و به آسیا بروند و هم به جوانانی که در سال ۲۰۱۹ با کادر ایرانی قهرمان شدند اعتماد و در همان مقطع عطایی را برای سرمربی گری تیم ملی انتخاب کردیم.

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: اگر با مربی ایرانی به المپیک می‌رفتیم و نتیجه نمی‌گرفتیم باعث سلب اعتماد و رفتن به سمت مربیان خارجی می‌شد. در همان جلسات صحبت کردیم که المپیک را با مربی خارجی رفته و فرصتی فراهم نماییم تا با کادری ایرانی به سراغ جام ملت ها برویم. بعد از مسابقات قهرمانی جوانان و در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان موضوع توجه و اعتماد به مربی داخلی را تاکید کردند. برای همین فرصتی فراهم شد تا مقتدرانه در ژاپن پیروز شویم.

داورزنی تصریح کرد: ژاپن هم برایش خیلی مهم بود تا قهرمان شود ولی جوانان این مرز و بوم ثابت کردند که هم ارزشمندند و هم می‌شود روی آن‌ها سرمایه گذاری کرد. در حال حاضر هم نوجوانان ما سوم جهان شدند. از طرفی در هر گوشه از کشور استعدادهای مختلفی داریم و در حال کشف کردن بهترین‌ها در رده های سنی پایین تر هستیم که مرتب پشتوانه داشته باشیم. 

وی درباره برنامه فدراسیون برای استفاده از مربیان داخلی در بازی‌های آتی افزود: قطعا این مسابقات سنگ محکی بود که بتوانیم وضعیت مربیان وطنی را در این سطح بررسی کنیم. در هفته های آتی جلسات کارشناسی خواهیم داشت ولی به احتمال زیاد این شرایط را فراهم خواهیم کرد تا برای مسابقات لیگ و قهرمانی جهان سال آینده از کادر ایرانی استفاده کنیم. 

رئیس فدراسیون والیبال که در برنامه صبح و ورزش گفت و گو می کرد، خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۱ با ولاسکو برای اولین بار قهرمان آسیا شدیم. این تیمی بود که در المپیک ۳ الی ۴ بازیکن آن بودند. در این مسابقات ترکیب تیم کاملا جوان شده بود. بلندقدترین و جوان ترین تیم رقابت‌های قهرمانی آسیا بودیم. امیدواری ما هم برای کسب قهرمانی جهان و المپیک بیشتر شد. این تیم قطعا با کسب تجارب بیشتر و رفع نواقص خود جزء بهترین ها خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    4 0
    استفاده همزمان از بهروز عطایی در جوانان و بزرگسالان کار درستی نیست. عطایی باید در یک مقطع سرمربی باشد.
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      1 1
      بله در بزرگسالان
  • محمد IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 0
    بنده خدا مرحوم حسین معدنی برای اولین بار والیبال ایرانو سال 2009 در خاک ژاپن به فینال آسیا رسوند ولی سال 2011 که مسابقات تو تهران بود و خود حسین معدنی میتونست ثمره کارشو بچینه و ایرانو قهرمان آسیا کنه ، ولاسکو رو به جاش اوردن و تمام زحمات مربیان ایرانی رو به اسم مربی خارجی تموم کردن!!!!!! بعدشم مرحوم حسین معدنی رو با اون همه توانایی دستیار مربیان خارجی کردند و اون خدا بیامرز تو اوج جوونی سکته کرد و به رحمت خدا رفت
  • امین IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 1
    آقای عطایی برا تیم جوانان عالیه. ولی برا بزرگ سالان باید یه مربی تراز اول دنیا بیاریم. کادر فنی داخلی عالیه ولی برا نتیجه گرفتن در آسیا. برا نتیجه گرفتن در جهان باید مربی جهانی بیاریم. اقای داور زنی تا دیر نشده یه سر مربی رزومه دار بیارین و بهش زمان بدین. یادمون نره ما تو جهان جزو سه نفر اول نیستیم. تیم ما واقعا این پتانسیل رو داره ولی تا وقتی ما در تیم ملی دو یا نهایت سه تا بازیکن داریم که سرویس پرشی میزنه.در جهان حرفی برا گفتن نداریم.
    • محمد IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      0 0
      عطایی برا جوانان عالیه برا بزرگسالان نه؟؟؟؟!!!!!!!!!! حتما بازیکنای تیم جوانان اهل کره زمین اند ولی تیم بزرگسالان اهل مریخ!!!!!!!! یا شایدم به جوانان قطعات بنجل و معیوب وصل شده ولی به بزرگسالان ریزپردازنده های فوق پیشرفته که فقط آدم فضاییا ازش سر در میارن!!!!!!!!!!! ول کنید بابا این استدلالای آبکی رو که میخوان به زور تو مغز ما فرو کنند ، یه ذره تفکرم بد نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس