پهباد

پهپادها معمولاً تنها توان حمل بسته‌های کوچک را دارند، اما یک شرکت تجاری از تولید پهپادی با توان حمل ۳۰۰ کیلوگرم بار خبر داده است.

به گزارش مشرق به نقل از نیواطلس، شرکت بی ای ای سیستمز در آمریکا با همکاری شرکت انگلیسی مالوی آئروناتیکس پهپاد جدیدی به نام تی ۶۵۰ تولید کرده که می‌تواند بسته‌های ۳۰۰ کیلوگرمی را در مسافت‌های حداکثر ۳۰ کیلومتری حمل کند.

در صورتی که پهپادهای یادشده فاقد بار باشند، این مسافت به ۸۰ کیلومتر افزایش می‌یابد. حرکت این پهپادها به طور خودکار یا با استفاده از سیستم کنترل از راه دور ممکن است. حداکثر سرعت این پهپادها به ۱۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

در بدنه این پهپاد از فیبر کربن سبک استفاده شده و بازوهای مجهز به پره آن برای جاسازی بار قابل باز و بسته کردن هستند. از این پهپاد که با اهداف نظامی تولید شده، برای نقل و انتقال تجهیزات، تخلیه نیروهای کشته و زخمی از میدان جنگ، مقابله با زیردریایی‌ها، کنترل و نظارت، اقدام بر ضد مین‌های دریایی و پشتیبانی هوایی در حین حمله به دشمن استفاده می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 1
    درایران با داشتن بادهای خیلی خوب صنعت بالن سازی و حمل و نقل با اون هنوز جاش خیلی خالیه با ابتکار ایرانی و بالن سازی هم میشه در حمل و نقل مناطق کوهستانی استانها ازش بشکل مفید استفاده کرد. بخصوص در بروز سیلاب ها و رساندن غذا و دارو و اذوقه این وسیله در فصول بهار و تابستان و پائیز خیلی کارکرد داره. با توسعه این صنعت میشه گردشگری بالن گردی رو در روی استانهای کویری و مناطق خوش منظره مثل لرستان و آذربایجان و شمال ایران توسعه داد و برای جوانان علاقمند به این ورزش کار ثابت تولید کرد. ایران استعداد زیادی برای گردشگری بالن داره.در بخش فنی و حرفه ای میشه بالن سازی رو یک حرفه قلمداد کرد و دسته ای از جوانان ایرانی مثلا شغل شون بشه دوخت و دوز وساخت موتورو فناوری بالن های رنگارنگ با نماد و نقش های زیبای ایرانی. در این بخش با این اموزش میشه بالن های رنگارنگ هم برای بخش گردشگری داخلی تولید کرد هم برای صادرات طبق درخواست مشتریان همسایه های ایران و سایر کشورها. بالن گردی رو میشه بعنوان یک شغل فنی و حرفه ای رسما در همه مراکز اموزش فنی و حرفه ای استانهای گردشگری بالن اموزش داد و برای بخشی از جوانان فعال در صنعت گردشگری در این استانها شغل افرینی کرد.
  • علیرضا IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس