کد خبر 1274030
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
وزیر بهداشت

وزیر بهداشت گفت: با انجام واکسیناسیون بسیاری از محدودیت‌ها تغییر کرده و قرنطینه هوشمند عملی می‌شود و مردم می‌توانند هر اقدامی را به شرط تزریق واکسن انجام دهند.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت  در دیدار سردار عراقی زاده، رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح که با حضور سایر مسئولین بهداشت و سلامت نیروهای مسلح کشور و معاونین و مدیران وزارتخانه در سالن همایش حوزه وزارتی برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام اربعین، گفت: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا از فیض زیارت و حضور در خیل مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) محروم هستیم و امروز روحمان در راهپیمایی اربعین و جسممان اینجاست. امیدوارم این بلا به زودی از سر مردم رفع شود و همه بتوانند در تمام صحنه ها حضور پیدا کنند.

وی افزود: آنچه اهمیت دارد رسالتی است که در این برهه تاریخی برعهده مان گذاشته شده است. تاریخ نمایانگر مجاهدت ها خواهد بود، همانطور که وقتی به دفاع مقدس برمی گردیم می بینیم که بسیاری از افراد وظایف شان را دلاورانه انجام دادند و ماندگار شدند.

وزیر بهداشت یادآور شد: همان زمان هم مدافعین سلامت در جبهه‌های جنگ حماسه آفریدند و امروز نیز صحبت دلاوری‌ها و شجاعت‌های مدافعین سلامت در عرصه مبارزه با کرونا، در هر نقطه ای زبانزد است. به گفته سردار شهید قاسم سلیمانی، "بهترین فرصت‌ها در تهدیدها به وجود می‌آیند. " اکنون نیز مردم، کادر بهداشت و درمان را بهتر از قبل می‌شناسند و در این بحران، رشادت‌های آنان بروز و ظهور پیدا کرده است.

عین اللهی با بیان اینکه تبلیغات دشمن در جهت مایوس کردن مردم است، تصریح کرد: در واقع ما در بحران‌ها با ظرفیت‌های خود بیشتر آشنا می‌شویم و بحرانها ما را به نقاط قوت مان نزدیک می‌کند.

وزیر بهداشت با اشاره به پیک پنجم کرونا در کشورمان، عنوان کرد: در دوماه اخیر با اوج شیوع کرونا مواجه بودیم و قریب به ۱۲۰ هزار نفر از هموطنانمان فوت کردند و خانواده‌های زیادی عزادار شدند؛ اکنون شرایط سختی را سپری می‌کنیم.

وی گفت: شاید تا چندماه قبل ناامیدی گسترده‌ای در کشور حاکم بود و تعداد زیادی از فضاهای مجازی و رسانه‌های معاند نیز سعی داشتند بر این ناامیدی دامن زده و نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند، اما در اوج ناامیدی، خداوند درهای رحمت خود را به رویمان گشود و اکنون واردات واکسن به حدی رسیده که هیچ کمبودی وجود نداشته و اکنون باید برای تزریقات سریع این واکسن‌ها برنامه ریزی کنیم.

عین اللهی ادامه داد: این موفقیت یک توفیق ملی است؛ در سالهای بعداز انقلاب اسلامی هرباری که مردم خودشان به صحنه آمدند، آن حرکت موفقیت آمیز بوده است و نمونه آن دفاع مقدس بود که خود مردم باعث پیروزی کشورمان شدند؛ در مبحث واکسیناسیون نیز نیروهای انقلابی، نظامی انتظامی، بسیج و ... همگی وارد میدان شدند و کمک کردند.

وی تصریح کرد: در هفته گذشته میزان تزریق واکسن به ۸ میلیون دُز در هفته رسید که تقریبا رکورد خوبی بود. هیچ یک از کشورهای اروپایی به این رکورد نرسیده بودند و کشور آلمان به ۶ میلیون دُز هفتگی رسیده بود. البته هنوز هم از تمام ظرفیت هایمان بهره نبرده ایم و احتمال می‌رود در این هفته یا هفته آینده رکورد تزریق واکسن بازهم شکسته شود و این نشان دهنده ظرفیت‌های درونی است که ما داریم و باید از آنها استفاده کنیم.

ضرورت به روز کردن روش‌ها

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص قرنطینه هوشمند بیان کرد: به طورکلی، باید روش ها را روزآمد کنیم. با انجام واکسیناسیون بسیاری از محدودیت‌ها تغییر کرده و قرنطینه هوشمند عملی می‌شود و مردم می‌توانند هر اقدامی را به شرط تزریق واکسن انجام دهند. بنابراین با توجه به واکسیناسیون اکثریت مردم، باید دستورالعمل‌های جدید تدوین شود. مثلا برخی سیاست‌ها از جمله ترددهای شبانه، مسافرت‌های داخلی و خارجی با انجام واکسیناسیون دستخوش تغییر می‌شوند.
 
تاکید بر به روز کردن روش‌های درمانی

وزیر بهداشت با تاکید بر به روز کردن روش‌های درمانی نیز گفت: باید یک کمیته علمی زیر نظر معاون درمان وزارت بهداشت تشکیل شود و دستورالعمل‌های درمانی نیز به روز شود.

وی قدردانی از فعالیت‌های وزارت دفاع برای تامین برخی تجهیزات و تولید واکسن فخرا، بیان کرد: امیدواریم تولید داخل به نتایج خوبی رسیده و در آینده‌ای نزدیک به تولید انبوه برسیم تا در آینده واکسن خارجی وارد نکرده و پس از عبور از مرحله بحران و کمک گرفت از واکسن‌های خارجی، برای دُزهای یادآور بر تولید داخل تکیه کنیم.

وی اظهار کرد: تفاوتی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها دارد، این است که آنها صرفا نظامی هستند، اما نیروهای مسلح ما مردمی بوده و در تمامی صحنه‌ها و در تمام بحران ها در کنار مردم هستند. دوستان بسیج نیز همیشه در صحنه ها حاضر بودند و کمک کردند؛ طرح شهید سلیمانی نیز طرح بسیار خوبی بود و در جهت بیماریابی و واکسیناسیون بسیار موثر عمل کرد.

اجرای طرح خانه به خانه برای لکه گیری واکسیناسیون

عین اللهی گفت: درصدد هستیم طرح خانه به خانه را برای لکه گیری واکسیناسیون انجام دهیم. زیرا مهمترین مساله در کنترل کرونا، انجام واکسیناسیون است که باید به نحو احسن انجام شود.
 
وزیر بهداشت ضمن تاکید بر مقدم شمردن حوزه بهداشت بر درمان، یادآور شد: یکی از مواردی که روی آن تاکید داریم حوزه بهداشت و توسعه و تقویت خانه‌های بهداشت در کشور است و نیروهای مسلح در این زمینه می‌توانند کمک کنند.

وی افزود:البته در برخی نواحی کشور و نقاط محروم و مرزی، نیروهای مسلح در حوزه بهداشت و درمان بسیار کمک می کنند. وزارت بهداشت و نیروهای مسلح یک وظیفه واحد دارند و آن هم محرومیت زدایی در کشور است که باید در این زمینه با به کار گرفتن تمام قوا، نیرو و توانمان، به صورت جهادی تلاش کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    13 5
    دستی را که به طرف فرزندانم دراز شود قطع میکنم
    • طاها IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      5 10
      همین دستان بک زمانی همه ی ماهارو در برابر فلج اطفال ایمن کردن واین بیماری ریشه کن شد.کوته فکر نباشین
    • سوخته IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      12 3
      این کوته فکری نیست آدم عاقل تمام شواهد از همه جا و همه کس را که میبیند و میشنود باید شک کند . یک سوال چرا عراق خبری نیست چرا افغانستان خبری نیست چرا پاکستان خبری نیست چرا در خود چین با این جمعیت که مثل مورچه در هم می لولند خبری نیست و و و و و ........
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      6 2
      احسنت درود بر شما که دارای بصیرت و آینده بین هستید موفق باشید
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      4 3
      چرا چین بیشترین واکسیناسیون دنیا را داشته؟مگر عراق و افغانستان و پاکستان به لطف تروریستها بهداشت درست درمان دارن؟
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      8 1
      دمت گرم 20:09 واقعا خود ما مردم باید کاری کنیم و به فکر جونمون باشیم فعلا که به لطف حماقت یه عده از مردم فریب خورده که خیلی واکسن دوست دارن ایران شده آزمایشگاه واکسنهای مرجوعی از سایر کشورها
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      2 5
      داداش از خر شیطون بیا پایین، میگم یارانه شما رو قطع کنن، هیچ کار اداری و بانکی و انتقال سند و حضور در کلاس درس و سوار مترو و قطار و هواپیما شدن رو هم نمیزارم انجام بدی. حالا بیا واکسنت رو بزن به بدن.
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      5 0
      9:11 کسی حق نداره به دیگران زور بگه
    • US ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      0 4
      چه واکسنی واکسن برکت و چینی واکسن فایزر تهیه کنید میزنیم
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      3 1
      9:11 خدا رو شکر تو مملکت کاره ای نیستی قربون حکمت خدا برم که خر رو میشناخت و بهش شاخ نداد
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    14 5
    ما تن به واکسیناسیون اجباری نمیدیم
    • نرگس IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      5 14
      از بس عقب مونده هستین.چین همه ی کشورشو واکسینه کرد و الان هم راحت
    • سوخته IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      8 0
      چین چند نفر تلفات ثبت کرده اصلا کی توانسته این واکسن را بسازه و خودش را واکسن بزنه و بدیگران هم بدهد در یک صورت میشود که 2 سال قبل از آمدن کرونا او در حال تولید واکسن بوده خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      3 1
      اینقدر گستاخ و بی‌ادب نباش! احتیاط و اجتناب از دریافت واکسن نه‌تنها نشانه عقب ماندگی نیست بلکه دقیقا مطابق با عقله. وقتی معاون وزیر بهداشت میگه برای تولید واکسن بین ۸ تا ۲۸ سال زمان نیاز هست و از طرفی آمار مرگ و میر حاصل از واکسیناسیون بیرون میاد در بهترین حالت فقط میشه تا حدی روی نوع ایرانی حساب کرد که اونم بدلیل واردات حلال واکسن که فرمول و مواد تشکیل دهنده اش مشخص نیست حتما باید حجامت صورت بگیره و تازه تحت این شرایط تا حدی میشه آسوده خاطر بود
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    10 5
    من قبلا کرونا گرفتم و خوب شدم . در بیمارستان بقیه الله هم آزمایش دادم . الان هم واکسن نخواهم زد .
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      3 5
      نزن ولی دوراز جون مردی خانوادت چیزی نگن
  • هدی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    5 8
    تو رو قرآن همین کارو کنین.چون امثال همسر من مجبور میشن که واکسن بزنن.یه بار که شوهرم هممون رو مریض کرد.حالا هم ادا درمیاره نمیره بزنه.البته خودم با افتخار برکت زدم
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      3 1
      شعورت خیلی پرته.
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    4 8
    ظرف یک ماه 5 نفر از اقوام به دلیل نزدن واکسن فوت شدند. از جوان 30 ساله تا 60 و 70 ساله. اگه نمیخواید واکسن بزنید باید خودتون رو برای عواقب واکسن نزدن آماده کنید. ما که مشتاقانه و با افتخار واکسن وطنی برکت میزنیم
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      1 7
      دقیقا احمق ها نمیفهمند
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      8 2
      فامیل ما و خانمش معلمن . همون وقتی که معلمارو زدند اوناهم واکسن زدند . الان دوتاشون کرونا گرفتن حالشونم خوب نیست شما مواظب خودت باش کرونا نگیری
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      1 1
      واکسن برای این است که اگر کرونا گرفتیم بدن ما پادتن لازم برای مقابله با بیماری را داشته باشد.ویروس کرونا 14روز طول می کشد علائم خود را نشان دهد پس اگر بعد از واکسن بیمار شدیم کرونا نیست.به علاوه است که بعد از واکسن باید تغذیه مناسب داشته باشیم.اطبای طب سنتی معتقدند بعد از واکسن حتما حجامت کنید.اگر به واکسن خارجی اعتماد ندارید واکسن ایرانی استفاده کنید مثل فخرا ،برکت
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    11 2
    چرا کسی از ۱۱۰۴۲ نفری که بعد از تزریق واکسن فوت کردند حرف نمی زند؟ مگر آنها حق و حقوق ندارند؟ حالا که فوت کردند باید اخبارشان سانسور شود؟ خانواده هایشان چه کار کنند؟
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      3 9
      احمق تکذیب شد چرا الکی امار در میارید
    • IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      4 1
      جناب فهمیده مؤدب باشعور بانزاكت منطقی عاقل هوشمند که دم از تکذیب اخبار مرگ ومیر واکسن زده ها می زنی بگو ماست مالی شد وگرنه از درون خود وزارت بهداشت رسما اعلام شد البته از جهتی حرف شما درست است چون تعداد فوتی های ناشی از واکسن بیشتر از این عدد بوده پس تکذیب می شود
    • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      4 0
      فقط در ایران نیست اتحادیه اروپا و آمریکا سایتی طراحی کرده اند هم فوتی های واکسن زده را اعلام می کنند و هم عوارض واکسن بهداشت جهانی ابتدا گفت واکسن بزنید کرونا نمی گیرید اما گرفتیم گفت می گیرید اما خفیف می گیرید اما شدید هم گرفتیم گفت شدید اگر هم بگیرید به آی سی یو نمی روید اما رفتیم گفت به آی سی یو هم بروید نمی میرید اما مرده هم داشتیم
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    9 1
    پیشنهاد می شود کسانی که به خاطر احتیاط عقلی واکسن نمی زنند به مدت دو سال به آنها مهلت داده شود تا آثار منفی یا مثبت واکسن ها روی افرادی که وا‌کسن زده اند مشخص شود البته یک نهاد بی طرف قضاوت کند که آیا مرگ و میر و بیماری های صعب العلاج در واکسن زده ها مشاهده شده است یا خیر؟
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    8 2
    اگر ایران هم مثل کشور عراق راه امام حسین علیه السلام را باز کند هیچ مشکلی برای زائران پیش نمی آید چگونه کرونا به زائران ایرانی صدمه می زند اما به زائران عراقی نمی زند؟
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    7 1
    از سفر رییسی با تاجیکستان درس بگیرید چگونه بدون ماسک نزدیک هم بکدند ک دست هم می دادند؟ مگر تلویزیون ایران ۲۴ ساعت داد نمی زند حتی پس از دو دوز واکسن هم باید ماسک بزنید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید؟ در کشورهای آسیای میانه خبری از واکسن هم نیست چرا عبرت نمی گیریم؟
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      1 5
      مگه اونجا بهداشت درمان درست حسابی هست؟بعدش اونجاها که هست واکسیناسیون هست
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    9 1
    شما حق اجباری کردن واکسن کرونا رو ندارید چون این واکسن در واقع در حد آزمایش هست و هنوز جواب خودش رو پس نداده از کجا معلوم این وذکسن بعدا عوارض نداشته باشه؟؟؟ شما بیخود می کنید مردم رو تهدید می کنید که اگر واکسن نزنند حق دریافت خدمات‌ رو ندارند در صورت نزدن ماسک میتونید کسی رو جریمه کنید ولی برای واکسن اجباری هیچ حقی ندارید...
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      1 5
      یعنی حتی به دستاورد دانشمندان خودتان هم اعتماد ندارید؟پس جوانها حق دارند از کشور بروند .چون در اینجا به آنها بها داده نمی شود.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 2
    سلام از جمله اي که نوشتيد برداشت ميشه که در پيک پنجم 120 هزار نفر فوت کردند که اشتباهه. تا کنون کلا زير 120 هزار نفر تلفات داريم داداچ.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    2 0
    در اسلام احکامی که موجب ضرر بربندگان باشد وجود ندارد.ضرر را ازهرجا جلویش را بگیریدمنفعت است . بایدگفت به دلیل نامشخص بودن عوارض این واکسن ها در آینده ،واکسینه کردن اجباری مردم دروضعیت فعلی باواکسن ها ایکه بیشتردرحال کارآزمایی بالینی بوده و مجوز اضطراری گرفته اندآیا میتواند منطقی وعقلائی باشد؟ کمی تفکر وتامل. البته من خودم اگرمجبور بشوم فقط واکسن صددرصد ایرانی را انتخاب خواهم نمود .چون به ترکیبات برخی ازواکسن های وارداتی نمی توان چندان اعتماد کرد باتشکر از زحمات رسانه وزین مشرق .
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    3 0
    وقتی خود اهالی وزارت بهداشت میگویند واکسن جلوی ابتلا را نمیگیرد، یعنی قاطع زنجیره انتقال نیست، یعنی واکسن نزدن تعدی به حقوق دیگران نیست، پس دلیلی بر الزام ندارند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس