کد خبر 1274009
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
عینک هوشمند شیائومی

به نظر می‌رسد که اگر عینک‌های هوشمند شیائومی به صورت تجاری تولید شود، امکانات بسیار بیشتری را نسبت به عینک جدید فیسبوک-ری‌بن به مخاطبانش عرضه خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ورج، شیائومی عینک هوشمندی با نام Xiaomi Smart Glasses را معرفی کرده است. سخنگوی شرکت اعلام کرده است که در حال حاضر شیائومی هیچ برنامه‌ای برای فروش تجاری این محصول ندارد، اما از آنجا که شیائومی این نمونه مفهومی را با جزئیات زیادی ارائه کرده است، به نظر می‌رسد که عرضه آن حداقل تا چند وقت دیگر چندان هم دور از انتظار نباشد.


عینک‌های شیائومی دارای شکل نسبتاً معمولی هستند، اما بر خلاف عینک‌های تازه معرفی شده فیس‌بوک و ری‌بن که در چند روز اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده است و این نمونه جدید واقعاً دارای صفحه نمایش است که می‌تواند برای ویژگی‌های واقعیت مجازی استفاده شود. شیائومی اعلام کرده است که در این محصول به دلیل داشتن تراکم پیکسلی بیشتر و طول عمر بالاتر از ساختار ساده‌تری در مقایسه با OLED، یعنی سیستم MicroLED تک‌رنگ استفاده شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شیائومی، میکرو ال‌ئی‌دی صفحه نمایش جمع و جورتر با امکان ادغام راحت‌تر صفحه نمایش فراهم می‌کند.

عینک هوشمند شیائومی با صفحه نمایش MicroLED +عکس

میکرو ال‌ئی‌دی یک فناوری نمایشگر خود ساطع کننده است که به نظر می‌رسد به صورت گسترده جانشین طبیعی نمایشگرهای اُلِد (OLED) شود. با این حال، این نمایشگر جدید هنوز فناوری گران‌قیمتی به شمار می‌رود و هنوز به صورت گسترده در محصولات تجاری به کار نرفته است.

صفحه نمایش شیائومی تقریباً به اندازه یک دانه برنج با ابعاد ۲.۴ میلی‌متر در ۲.۰۲ میلی‌متر است و حداکثر روشنایی آن ۲ میلیون نیت است. البته قطعا نور وقتی به چشم برسد هیچگاه در این حد روشن نیست؛ این روشنایی فوق‌العاده بالا به این صورت کارایی خواهد داشت که می‌تواند پس از عبور از لنزهای هدایت موج نوری، که نور را شکست و هدایت می‌کند، همچنان در نور مستقیم خورشید قابل مشاهده باشد. شیائومی برای صفحه نمایشگر موارد استفاده مختلفی مانند ناوبری، ترجمه زنده و اعلام پیام را ذکر کرده است.

عینک هوشمند شیائومی با صفحه نمایش MicroLED +عکس

این عینک خودش یک دستگاه اندرویدی مستقل است که نیازی به اتصال گوشی هوشمند ندارد؛ حتی شیائومی معتقد است که این عینک می‌تواند روزی جایگزین گوشی هوشمندتان شود. این عینک هوشمند دارای یک پردازنده چهار هسته‌ای نامشخص بازویی، ماژول‌های Wi-Fi و بلوتوث، یک باتری و یک دوربین پنج مگاپیکسلی است. شیائومی وزن این عینک را فقط ۵۱ گرم اعلام کرده است.

همانطور که در ابتدا ذکر شد، این عینک فعلا قرار نیست که به صورت عمومی عرضه شود و ممکن است حتی هیچ‌وقت واقعا تولید نشود. به همین خاطر خیلی نمی‌شود ادعاهای شیائومی را با اطمینان پذیرفت. با این حال، رونمایی از این مدل مفهومی درست پس از رونمایی فیس‌بوک و دقیقا یک روز قبل از رویداد پاییزی آیفون اپل، نشانه واضح این موضوع است که شیائومی می‌خواهد به عنوان یک بازیگر اصلی در فضای واقعیت مجازی در نظر گرفته شود.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • BE ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 0
    بعد تراشه بیلی بز است که باید زیر پوست قرار بگیرد!
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      0 0
      تا حالا که فیسبوک ریبن این کارو میکرد خوب بود، شیائومی که شروع کرد تئوری توطئه شروع شد؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس