کد خبر 1273938
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
تویوتا کرولا

ر سال ۲۰۱۹ مشخص شد که تویوتا قصد دارد برای همهٔ محصولات خود نسخه‌های اسپرت گازو ریسینگ یا همان GR را ارائه کند.

به گزارش مشرق، در سال ۲۰۱۹ مشخص شد که تویوتا قصد دارد برای همهٔ محصولات خود نسخه‌های اسپرت گازو ریسینگ یا همان GR را ارائه کند. از آن زمان تاکنون شاهد معرفی مدل‌های زیادی از این سری بوده‌ایم و گازو ریسینگ هم چیز از پریوس گرفته تا مینی‌ون‌های تویوتا را در برگرفته است. شایان‌ذکر است سری GR تویوتا در سه سطح مختلف ارائه می‌شوند.
 

معرفی تویوتا کرولا کراس GR اسپرت در تایوان +عکس

شروع این سری با مدل‌های GR Sport است که ارتقاءهای آن بیشتر ظاهری بوده و حداقل تغییرات فنی را به همراه دارد. مرحلهٔ بعدی، مدل‌های GR به‌عنوان مدل‌های پرفورمنس واقعی مثل GR یاریس هستند که تغییرات فنی زیادی مثل افزایش قدرت را تجربه می‌کنند. در صدر این خانواده هم مدل‌های GRMN قرار دارند که نهایت توانایی‌های گازو ریسینگ را نشان می‌دهند.

معرفی تویوتا کرولا کراس GR اسپرت در تایوان +عکس

حال پس‌ازآنکه چندی پیش نسخهٔ GR اسپرت برای مدل‌های فورچونر و هایلوکس ارائه شد، نوبت به کرولا کراس رسیده که به این خانواده اضافه شود. این خودرو در تایوان رونمایی شده و همان‌طور که گفته شد، طبق استراتژی گازو ریسینگ، ارتقاءهای آن بیشتر ظاهری هستند اما تویوتا سیستم تعلیق خودرو را تغییر داده و فرمان را تیزتر کرده تا این کراس‌اوور کامپکت کمی اسپرت‌تر احساس شود.

معرفی تویوتا کرولا کراس GR اسپرت در تایوان +عکس

بنابراین، در کرولا کراس GR اسپرت خبری از افزایش قدرت نیست و این خودرو با همان پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری بنزینی تنفس طبیعی عرضه می‌شود که ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. علاوه بر این، یک نسخهٔ هیبریدی با مجموع قدرت ۱۲۲ اسب بخار هم قابل خریداری خواهد بود.

معرفی تویوتا کرولا کراس GR اسپرت در تایوان +عکس

قیمت کرولا کراس GR اسپرت در تایوان برای نسخهٔ بنزینی از معادل ۳۱,۶۰۰ دلار و برای هیبریدی از ۳۴,۱۰۰ دلار آغاز می‌شود. انتظار می‌رود تویوتا به‌زودی این نسخه از کراس‌اوور کامپکت خود را برای دیگر بازارها هم معرفی کند.

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس