کد خبر 1273914
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

خرید و نصب دوربین دام و دیگر انواع دوبین مدار بسته از جمله روش‎‌های نوینی است که بسیاری از مراکز در جهت افزایش امنیت خود اتخاذ می‌کنند. در این روش امنیتی بخش‎‌های مورد نظر افراد، می‌توانند تحت کنترل باشند تا در صورت رخداد مشکل هر چه سریع‌تر به وضعیت پیش‌‎آمده رسیدگی شود. دوربین‎‌ها و تجهیزات امنیتی به دلیل عملکرد خوبی که در طی این سال‎‌ها در جهت ایجاد امنیت و شناسایی سارقان و مجرمان فراهم نموده‎‌اند به شدت مورد استقبال قرار گرفته و در شکل‌‎های مختلفی چون دوربین دام و بولت و... در مراکز فروش این تجهیزات عرضه می‌شوند. اما خرید موفقیت‌آمیز این دوربین‌‎ها نیازمند شناسایی دقیق دوربین‎‌ دام و تسلط به بخش‎‌های مختلف آن می‎‌باشد. به همین خاطر در این بخش در جهت آشنایی بیشتر با تجهیزات مختلف امنیتی به بررسی دوربین‎‌های دام پرداخته‎‌ایم.

http://file.tesmino.ir/content/35492914/image_a6bb273c92147b8bdb69880289bfacb0b393d1b2.png

تأمین امنیت از جمله نیازهای اولیه‎‌ی هر انسان از زمان‎‌های گذشته تا کنون بوده‎‌ و انسان‎‌ها همواره در طول تاریخ به واسطه‎‌ی ابزارهای مختلف به ایجاد امنیت و دفاع از خود و خانواده‎‌ و منزل خود می‎‌پرداختند. اما با پیشرفت تکنولوژی تأمین امنیت نیز به شیوه‎‌ی نوینی انجام شده و با علم و فناوری همراه گشته است. در واقع امروزه شاهد شیوه‎‌ی جدیدی از ایجاد امنیت هستیم که شاید هرگز در ذهن گذشتگان خطور نمی‌کرد. این شیوه‎‌ی نوین همان دوربین‎‌های مدار بسته  و درب‎‌های متفاوت و اتوماتیکی می‎‌باشند که توانسته‌‎‌اند در حفظ سلامت جان و مال و افراد نقش مهمی را ایفا کنند. در حقیقت مراکز مختلف و البته منازل می‌توانند با استفاده از دوربین‎ دام و تجهیزات مدرن، به جلوگیری از رخداد بسیاری از مسائل پرداخته و سارقان و سوء استفاده گران را از فضای کاری یا زندگی خود دور نگهدارند.

آشنایی با دوربین‎‌ مدار بسته دام

بعد از اختراع اولین دوربین‌‎های مداربسته و مشاهده‎‌ی تأثیر موفقی که بر کاهش جرایم متفاوت اعم از رانندگی و... داشتند، بسیاری از شرکت‎‌ها در سراسر جهان اقدام به تولید این دوربین‎‌ها نمودند. به این ترتیب دوربین‎‌هایی با عملکرد و طراحی متفاوتی ظاهر شده و به ایجاد امنیت پرداخته‌‎اند. دوربین دام یکی از انواع دوربین‎‌های تولید شده توسط شرکت‎‌های مختلف است که از طراحی گنبدی برخوردار بوده و می‌تواند سیستم آنالوگ و یا تحت شبکه داشته باشد. این دوربین‌‎ها معمولاً برای محیط‎‌های داخلی چون داخل فروشگاه و یا محیط‎‌های اداری استفاده می‌شوند که دلیل این امر بدنه‎‌ی پلاستیکی آن و چندان مناسب نبودن آن برای محیط بیرون و قرار گرفتن در معرض باد و باران می‌‎باشد. بنابراین به راحتی می‌توان این دوربین را به سقف و یا توسط پایه‌‎ی نگهدارنده به دیوار وصل نمود.

مدل‌های مختلف دوربین‎‌های دام

دوربین‎‌های دام به طور کلی حالت گنبدی شکل دارند اما این دوربین‎‎‌ها از نظر نوع سیستم به کار رفته و یا عملکردی که دارند و البته قابلیت‎‌های موجود در سیستم با یکدیگر متفاوت هستند. همان طور که در بخش قبلی اشاره نمودیم دوربین‎‌های دام را بر اساس نوع سیستم می‌توان به دو نوع آنالوگ HD و تحت شبکه تقسیم نمود.

http://file.tesmino.ir/content/35492914/image_9c926ee4bd0dd4f94c2863029fd065ce291f2c0d.png

  • دوربین دام آنالوگ؛ دوربین‌‎های آنالوگ از سیستمی مشابه با اولین دوربین‎‌های اختراع شده استفاده کرده و نیازمند یک دستگاه دی وی آر جهت تبدیل امواج آنالوگی به تصویر نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش هستند. بنابراین می‌توان گفت دوربین‎‌های آنالوگ در بستر کواکسیال به دستگاه دی وی آر تشکیل تصاویر و ارسال آن‎‌ها را ممکن می‌‎سازند. نکته‎‌ی حائز اهمیتی که در خصوص این نوع دوربین‌‎های دام وجود دارد این است که این نسبت به نوع تحت شبکه دوربین‌‎های مدار بسته از هزینه‌‎ی پایین‌‎تر برخوردار بوده و برای اماکنی که نیازمند تأمین امنیت به صورت کاملاً تخصصی نیستند بسیار مناسب خواهند بود. در صورت تمایل به قرار دادن این دوربین در محیط خارج می‌توانید با قرار دادن کاور مخصوص دوربین میزان نفوذ رطوبت و گرد غبار به دوربین را کاهش دهید.
  • دوربین تحت شبکه‎‌ی دام؛ دوربین‌‎های تحت شبکه‎‌ نسل جدید، دوربین‎‌های مدار بسته‌‎ای هستند که با اصلاح معایب متفاوت دوربین‌‎های آنالوگ نظیر رزولوشن پایین تصویر، عدم توانایی انتقال صدا و تصویر در یک کابل، پشتیبانی از ظرفیت پایین در حافظه ذخیره ساز یا هارد ایجاد شده و مورد استقبال بسیاری از مراکز خصوصاً امکان امنیتی قرار گرفته است. این نوع دوربین دام برخلاف نوع آنالوگ اطلاعات تصویر را از طریق کابل منتقل نمی‌کند بلکه این اطلاعات را به واسطه‎‌ی پروتکل شبکه بر روی سیستم فرستاده و منجر به تشکیل تصویر بر روی صفحه نمایش گوشی یا مانیتور می‌شود. نکته‎‌ی بسیار مثبتی که در خصوص دوربین‎‌های تحت شبکه‎‌ی دام وجود دارد این است که این دوربین‌‎ها برخلاف نوع آنالوگ تحت تأثیر امواج مختلف قرار نگرفته و تصاویر را بر اثر عوامل متفاوت دچار نویز نمی‌کند.

دوربین دام تحت شبکه را می‌توان در کیفیت تصاویر متفاوت با امکانات مختلفی چون قابلیت انتقال صدای دو طرفه، استفاده از شبکه‎‌های اینترنتی و هوش مصنوعی تهیه نمود. اما با این تفاسیر و مزیت‎‌های متعدد دوربین‎‌های تحت شبکه‎‌ی دام می‌‎بایست، هزینه‎‌ی بالاتری را برای تهیه‎‌ی این امکانات پرداخت نمایید.

دوربین مداربسته بولت بهتر است با دام؟

یکی از تردیدهایی که در تهیه‌‎ی دوربین‌‎های مدار بسته وجود دارد این است که دوربین‌‎ مداربسته بولت را تهیه کنیم یا نوع دام آن را؟ پاسخ به این سؤال نیازمند بررسی نیاز شما از ایجاد امنیت می‎‌باشد. در واقع این دوربین‎‌ها از جنبه‌‎های مختلفی چون شکل ظاهری و برد و نوع نصب و.. با یکدیگر تفاوت داشته و افراد متقاضی که در بین این دوربین‎‌ها دچار تردید شده‌‎اند می‎‌بایست با بررسی بیشتر و شناخت هر یک و نیز در نظر گرفتن اهداف خود از خرید دوربین دام یا بولت به انتخاب مورد مناسبی بپردازند.

http://file.tesmino.ir/content/35492914/image_9568667141f26d3d29374c71e0c13a51f2c6df9f.png

 اگر قصد استتار دوربین خود و معلوم نبودن آن را دارید دوربین‎‌های بولت به هیچ عنوان مناسب نمی‌‎باشند چرا که برخلاف نوع دام این دوربین‌ها شکل لوله‎‌ای داشته و بزرگ‌‎تر هستند که این موضوع منجر به در چشم بودن دوربین مداربسته بولت می‌شود. البته این امر در مراکز مختلف، برای پیشگیری از عدم وقوع سرقت و دزدی و... می‌تواند مناسب باشد. از طرف دیگر دوربین‎‌های بولت از قدرت ضبط تصاویر با برد طولانی‎‌تر و وسیع‎‌تری برخوردار هستند که سبب شده تا این دوربین‎‌ها برای فضای باز مناسب باشند.

 دوربین دام به دلیل توانایی چرخش لنز دوربین می‌تواند به طور کلی دید مناسبی را خصوصاً در یک محیط بسته در اختیار افراد قرار دهد؛ در حالی که دوربین‎‌های بولت از این توانایی بی‌بهره بوده و تنها توانایی قرارگیری در یک وضعیت و نمایش تصاویر در یک راستا با برد مناسبی را دارند.

از طرفی نصب دوربین‎‎‌های دام نسبت به دوربین‎‌های بولت سخت‎‌تر است. چرا که این دوربین‎‌ها معمولاً به سقف وصل می‌شوند و پیدا کردن فضای مناسبی که در چشم نباشد و بر مکان‎‌های مختلف تسلط هم داشته باشد کمی سخت خواهد بود. همچنین سیم کشی دوربین دام نسبت به بولت سخت‎‌تر می‎‌باشد در حالی که نصب دوربین‎‌های بولت به دلیل دسته اتصالی که دارد راحت‌تر است.

ایجاد امنیت بیشتر با استفاده از درب‎‌های اتوماتیکی

افزایش امنیت و کاهش آمار جرایم به واسطه‎‌ی تکمیل کردن وسایل متعدد امکان‌پذیر خواهد بود. با توجه به این موضوع بسیاری از مراکز با پیشرفت تکنولوژی به نصب درب‌‎های پیشرفته‌‎ای چون درب اتوماتیک اقدام نموده‌‎اند. درب‎‌های اتوماتیک با قابلیت باز و بسته شدن به صورت خودکار علاوه بر افزایش امنیت، سهولت و راحتی زیادی را برای مراکز مختلف بیمارستانی، تجاری، اداری و.. به وجود آورده‎‌اند.

در صورت تمایل به خرید تجهیزات امنیتی چون دوربین دام و بولت و یا تهیه‌‎ی درب‎‌های اتوماتیکی می‌توانید به سایت شرکت اشل مراجعه نمایید. این شرکت از عرضه کننده‎‌های مدرن‎‌ترین تجهیزات درب‌های اتوماتیک و دوربین‎‌های مدار بسته بوده که 21 سال است در این زمینه فعالیت می‎‌نماید. شرکت اشل در تلاش است تا محصولاتی با آخرین فناوری به روز دنیا را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. جهت ارتباط با سایت اشل می‌توانید به سایت https://www.eshel-ir.com مراجعه نمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس