کد خبر 1273810
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
ظرفیت تولید ۳ میلیون دوز واکسن ایرانی - استرالیایی تا پایان مهرماه

محقق کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی-استرالیایی کرونا گفت: در صورتی که وزارت بهداشت برای تولید این واکسن مجوز مصرف اضطراری صادر کند تا آخر مهر می‌توان ۳ میلیون دوز از این واکسن را تولید کرد.

به گزارش مشرق، پیام طبرسی با بیان اینکه فاز اول واکسن مشترک ایران و استرالیا در کشور استرالیا و فاز ۲ و ۳ در ایران انجام شد، اظهار داشت: نتایج فاز دوم تست انسانی که روی ۴۰۰ نفر در کشورمان انجام شد، مناسب بود و عوارض جانبی جدی برای داوطلبان دریافت‌کننده واکسن ایجاد نکرد.

وی درباره نتایج فاز دوم مطالعه انسانی این واکسن ایرانی - استرالیایی افزود: سرم خون ۸۷ درصد دریافت‌کنندگان در مواجهه با ویروس کرونا آن را خنثی کرده است.

بیشتر بخوانید:

چرا واکسن کرونا را دیر وارد کردیم؟

طبرسی با بیان اینکه روز گذشته تزریق فاز سوم تست انسانی واکسن اسپایکوژن به پایان رسید، ادامه داد: در فاز سوم، این مطالعه روی ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر انجام شده و منتظر نتایج اثربخشی آن هستیم که ظرف یک ماه آینده مشخص خواهد شد.

محقق کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی – استرالیایی کرونا تصریح کرد: درصورتی که وزارت بهداشت برای تولید این واکسن مجوز مصرف اضطراری صادر کند، تا آخر مهرماه می‌توان ۳ میلیون دوز از این واکسن را در اختیار وزارت بهداشت قرار داد.

واکسن اسپایکوژن، یک واکسن پروتئین نوترکیب و حاوی قسمتی مشابه با ویروس کرونا به نام "پروتئین اسپایک" و تولید شرکت سیناژن با همکاری شرکت  Vaxine  استرالیا است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    استرالیا مگه نوکر آمریکا نیست؟؟؟!!! خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس