اکنون 3 ماه از روزی که کابینت را سفارش دادیم میگذرد، اما من و علی همسرم، هنوز داریم بر سر این موضوع بحث می کنیم که چرا علی با کابینت سازهایی که مینا دوستِ من معرفی کرده بود، قرار داد نبست!

3 ماه قبل، چنین روزی با خوشحالی دنبال کابینت ساز می‌گشتیم. بعد از مدت ها، به سختی یک وام جور کرده بودیم تا کابینت های قدیمی آَشپزخانه را عوض کنیم. تقریبا همزمان با شروع تصمیم ما بود که مینا دوستم کابینت های آشپزخانه‌ی خود را تازه تعویض کرده بود و کار نهایی، واقعا شیک شده بود. تازه قیمت کابینت آشپزخانه‌ی مینا خیلی مناسب تمام شده بود و با پولی که ما داشتیم هم جور در می‌آمد، اما مخالفت های همیشگی علی با من، همه چیز را خراب کرد.

بی‌توجهی به 3 هشدار، 6 میلیون از پول کابینت را به باد داد!

و اینگونه شد شروع ماجرای پردردسر ما  . . .

سفارش اینترنتی کابینت؟! محال است قبول کنم!

چند روزی بود که درمورد نحوه‌ی سفارش کابینت با علی بحث داشتیم. من می‌خواستم از طریق یک پیج اینستاگرامی به اسم سلام ساختمان که کابینت های خانه ی مینا دوستم را ساخته بودند، کابینت سفارش بدهیم، اما علی هیچ جوره به این کار راضی نمیشد! به جای آن، اصرار داشت دوست قدیمی او، آرش که کابینت ساز بود این کار را برای ما انجام دهد.

هشدار 1

خلاصه از من اصرار و از او انکار! حتی وقتی به علی گفتم، مینا از سفارش اینترنتی خیلی راضی بوده، فقط گفت: سفارش اینترنتی؟ آن هم کابینت با این هزینه های ساخت بالا! محال است قبول کنم! و این شد اولین اشتباه!

آیا سفارش کابینت با قیمت متری کار درستی بود؟

آخر هم حرف علی شد! دیگر پیج سلام ساختمان و اجرای یکی از آن‌ همه عکس کابینت آشپزخانه شیک و ارسالی از سمت مشتریان آن‌ها، برای من تبدیل به رویا شد! خلاصه علی کابینت را به آرش دوستش سفارش داد و چقدر هم خوشحال بود که قیمت متریِ پیشنهادیِ دوستش برای کابینت، 5 میلیون هم، کمتر از مبلغ وامی بود که برداشته بودیم. به حساب خودش قرار بود 5 میلیون سود کنیم!

بی‌توجهی به 3 هشدار، 6 میلیون از پول کابینت را به باد داد!

هشدار 2

هزاربار به او گفتم که علی جان، در سلام ساختمان می‌گویند قیمت گیری متری، روش درستی نیست. هنوز هم دیر نشده است! بیا بگوییم از سلام ساختمان بیایند و فقط قیمت تمام شده‌ی کار را به ما بگویند، آن ها که برای این کار پولی دریافت نمی‌کنند، اما مگر به خرجش رفت! خلاصه که دومین اشتباهش را انجام داد و کابینت را با روش اشتباه قیمت متری سفارش داد!

توقع داری با دوستم قرار داد کابینت ببندم؟!

خیلی سعی کردم علی را راضی کنم تا قبل از دادن بیعانه، با دوستش قرارداد کابینت ببندد. آخر به لطف اطلاعاتی که در پیج و سایت سلام ساختمان خوانده بودم، میدانستم که باید با کابینت سازها قرارداد ببندیم تا بعدا به مشکل نخوریم.

هشدار3

حتی به او گفتم در سایت سلام ساختمان یک سری نمونه قرار داد هست. بیا طبق همان‌ها با دوستت قرارداد کابینت را بنویس. اما علی باز هم گوش نداد و کار خود را کرد و 10 میلیون بیعانه را بدون هیچ قراردادی به دوستش داد. او میگفت من خجالت میکشم با دوستم قرار داد ببندم. اینطوری فکر می کند به او اعتماد ندارم و از دست من ناراحت میشود. پس سومین اشتباه را کرد و اما چشمتان روز بد نبیند . . .

6 میلیون ضرر به جای 5 میلیون سود!

حالا 3 ماه از واریز بیعانه میگذرد و دوستِ علی هنوز کابینت ما را نصب نکرده است. حرفش هم این هست که قیمت ها رفته بالا و من نمیتوانم با آن قیمتی که روز اول گفتم، سفارش شما را انجام بدهم و قیمت جدید 30 میلیون بیشتر در میاید! خیلی از کارش ناراحت شدیم و حتی خواستیم بیعانه را برگرداند اما گفت نمیشود، چون مقداری وسیله خریده و فقط 4 میلیون از بیعانه را میتواند به ما برگرداند. می‌خواستیم شکایت کنیم اما با کدام مدرک؟ اصلا مگر روی شکایت داشتیم؟

روزی که به او گفتم علی جان، سلام ساختمان خودش:

1. کابینت ساز معرفی میکند

2. قرارداد می‌بندد

3. روی تمام مراحل کار از شروع تا پایان نظارت دارد

4. تازه در صورت بدقولی کابینت ساز، بیعانه را خودش بر می‌گرداند

5. و مهم تر از همه اینکه همان ابتدای کار، قیمت کابینت آشپزخانه را به صورت نهایی و تمام شده میگوید

که به حرف من گوش نداد و این هم شد نتیجه! حالا، هم پولمان رفت، هم کابینتی در کار نیست و هم اینکه رابطه ی علی با دوستش به هم خورد! در نهایت هم به جای اینکه 5 میلیون از پول وام برایمان بماند، 6 میلیون از بیعانه هم از دستمان رفت!

بی‌توجهی به 3 هشدار، 6 میلیون از پول کابینت را به باد داد!

پایان خوش: می‌شود به سلام ساختمان جانت بگویی به دادمان برسد؟

بالاخره علی با پشیمانی از من خواست که به سلام ساختمان جانم بگویم تا به دادمان برسد! اگرچه 6 میلیون ضرر کرده بودیم اما بهتر از این بود که 30 میلیون پول اضافه تر بدهیم!

ورود کابینت ساز بدونِ قرارداد به سلام ساختمان 100% ممنوع!

خلاصه که بعد از کلی بگومگو، در نهایت مراحل زیر را برای سفارش کابینت در سلام ساختمان طی کردیم:

1. فرم ثبت درخواست سلام ساختمان را پرکردیم و آن‌ها با ما تماس گرفتند.

2. چند مجری باتجربه را به صورت رایگان به ما معرفی کردند تا یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم.

3.  بعد از انتخاب مجری هم قرارداد را زیر نظر سلام ساختمان و با ذکر قیمت نهایی بستیم.

4. در نهایت هم با هزینه ی خیلی مناسب تر، صاحب یک کابینت شیک، شبیه کابینت مینا دوستم شدیم!

خلاصه از ما به شما نصیحت که چه پیش سلام ساختمان و چه هرجای دیگری انواع کابینت آشپزخانه را سفارش دادید، یادتان نرود که حتما حتما باید قرار داد کابینت ببندید! همانطوری که ورود هر کابینت سازی که قرارداد نبندد، به تیم سلام ساختمان 100% ممنوع است!

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس