کد خبر 1273028
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
جزئیات عرضه و انتشار اوراق نقدی و غیر نقدی/ ۳۲ هزار میلیارد تومان اوراق نقدی فروش رفت

با برگزاری هفده هفته عرضه اوراق بدهی و دو مرحله پذیره‌نویسی اوراق، در مجموع ۱۱۳,۳۵۹ میلیارد تومان شامل ۳۲,۳۵۹ میلیارد تومان به صورت عرضه نقدی در قالب اسناد خزانه اسلامی تأمین مالی انجام شد.

به گزارش مشرق،‌ هفدهمین هفته عرضه اوراق بدهی برگزار شد که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان یادشده در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، مجموعاً مبلغ۱۰,۳۴۶ میلیارد تومان اوراق به صورت نقدی به فروش رسید.

بیشتر بخوانید:

ضرورت مقاومت سازمان برنامه بودجه در برابر رشد هزینه‌ها

با احتساب مبلغ مندرج در جدول فوق، تاکنون مجموعاً ۳۲,۳۵۹ میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی، حدود ۳۵ درصد از طریق بازار پول و ۶۵ درصد از طریق بازار سرمایه تأمین مالی شده است.

این گزارش خاطر نشان می‌سازد، با انتشار اسناد خزانه اسلامی و طی برگزاری شانزده هفته عرضه اوراق بدهی دولت تا تاریخ ۱۷/۰۶/۱۴۰۰، در مجموع معادل ۱۰۳,۱۱۳ میلیارد تومان شامل ۸۱,۰۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و ۲۲,۱۱۳ میلیارد تومان اوراق نقدی تأمین مالی انجام شده بود.

 وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با کمترین تبعات تورمی، در سال۱۴۰۰ نسبت به انتشار اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری هفده هفته عرضه اوراق بدهی و دو مرحله پذیره‌نویسی اوراق اقدام نموده که از این طریق تا این تاریخ ، در مجموع  ۱۱۳,۳۵۹ میلیارد تومان شامل  ۳۲,۳۵۹  میلیارد تومان به صورت عرضه نقدی و ۸۱,۰۰۰ میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه اسلامی تأمین مالی انجام گردید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس