رژیم صهیونیستی درصدد امنیتی کردن محاکمه 4 اسیر عملیات تونل آزادی است

وکیل کمیته امور اسرای فلسطینی ضمن روایت سخنان محمد العارضه یکی از چهار اسیر فلسطینی که روز چهارشنبه به ملاقات او رفته بود گفت که رژیم صهیونیستی درصدد امنیتی کردن محاکمه این اسراست.

به گزارش مشرق،   وکیل کمیته امور اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر می‌گوید، عملیات آزادی از زندان جلبوع با ۹ ماه برنامه‌ریزی انجام شد و بازداشت محمد العارضه و زکریا الزبیدی اتفاقی صورت گرفته است.

شش اسیر فلسطینی در پانزدهم شهریور جاری از زندان فوق امنیتی «جلبوع» در شمال فلسطین اشغالی فرار کردند اما رژیم صهیونیستی که هزاران نیرو را برای دستیابی به این اسرا بسیج کرده بود در نوزدهم و بیستم شهریور بار دیگر چهار اسیر از مجموع شش اسیر را بازداشت کرد.

رژیم صهیونیستی با گذشت حدود یک هفته رژیم صهیونیستی تنها اجازه دیدار وکیل با دو نفر از این اسرا یعنی «محمد و محمود العارضه» را داد.

خالد رسلان محاجنه شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه المیادین با بیان اینکه رژیم اشغالگر تا پنج روز وکلا را از دیدار با چهار اسیر بازداشتی ممنوع کرده بود، گفت: محمد العارضه در حین بازداشت مورد تعرض و شکنجه قرار گرفته وبعدا هم تحت درمان کافی قرار نگرفته و در یک سلول که فاقد حداقل نیازهای زندگی است، زندانی است.

او افزود: محمد به دلیل  اینکه طی این روزها ساعت‌های طولانی مورد  بازجویی قرار گرفته است در حین ملاقات کاملا خسته و بی رمق بود.

محاجنه با بیان اینکه سه اسیر دیگر هم با همین درد و رنج محمد مواجه هستند، گفت: زکریا العبیدی هم در حین بازداشت دچار شکستگی شده است.

وکیل اسرا در مورد جزئیات عملیات آزادی از زندان جلبوع توضیح داد: این عملیات طی ۹ ماه متوالی و در آرامش کامل برنامه ریزی شده بود و شش اسیر تمام وسایل شخصی خود را از سلول بیرون آورده و اخبار را هم با یک رادیو جیبی کوچک دنبال می‌کردند.

وی افزود: پس از آن محمد و زکریا مسیر خاصی را انتخاب کردند و دشت‌ها و کوه‌ها را پیمودند و بازداشت آنها اتفاقی صورت گرفته است.

محاجنه می‌گوید، محمد از روزهای آزادی خود روایت می‌کرد و می‌گفت که وقتی جوانان ساکن سرزمین‌های اشغالی ۴۸ را می‌دید که تصاویر اسرا را در دست داشتند، روحیه شان بالا می‌رفت و محمود هم می‌گفت که در طول سال‌های اسارت طعم میوه کاکتوس را نچشیده بود و هنگام آزادی طعم آن را چشید.

وکیل این اسرای فلسطینی در پایان سخنان خود هشدار داد که اسرائیل درصدد است به محاکمه این اسرا وجهه امنیتی بدهند.

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی هم گزارش داد که آویگدور فلدمن، وکیلی که با زکریا الزبیدی در بازداشتگاه الجلمه ملاقات کرده است، می‌گوید که زکریا در حین بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و محمد العارضه هم دچار شکستگی از ناحیه فک و دو دنده شده است.

جنبش جهاد اسلامی که پنج نفر از شش اسیر فلسطینی عملیات تونل آزادی از جلبوع از اعضای این جنبش هستند، روز سه شنبه درباره هر گونه به خطر افتادن جان اسرا هشدار داده است.

این جنبش همچنین سکوت جامعه بین الملل در قبال حملات رژیم صهیونیستی به اسرا در زندان های رژیم اشغالگر را محکوم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    غلط کردند !!!! توحش و دزدی خودشان از روستاهای فلسطینیان امنیتی است !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس