کد خبر 1272145
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
درگیری فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در مرکز بازجویی اسرای فلسطینی/ زخمی شدن ۲۲ نفر در درگیری‌های نابلس

در پی انتقال اسرای بازداشت مجدد زندان اسرائیلی «جلبوع» به مرکز بازجویی صهیونیستی «جلمه»، درگیری شدید میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست صورت گرفت.

به گزارش مشرق، دیشب فلسطینیان در پی انتقال «زکریا الزبیدی» (از اسرای فراری زندان جلبوع که مجددا بازداشت شده است) به مرکز بازجویی «جلمه» اسرائیل، در اطراف مرکز بازجویی تجمع کرده و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

محمد العارضه، محمد العارضه و یعقوب قادری ۳ اسیر فراری دیگر از زندان جلبوع که مجددا بازداشت شدند، نیز به همین مرکز بازجویی انتقال داده شدند.

بیشتر بخوانید:

نگرانی صهیونیست‌ها از آغاز نبرد «شمشیر اسرا»

از سوی دیگر، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های شامگاه سه شنبه فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی در ایست بازرسی حواره در جنوب نابلس ۲۲ نفر زخمی شدند.

منابع محلی فلسطین اعلام کردند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی عملیات گسترده‌ای را در منطقه «جبل القفزه» در اطراف شهر الناصره در فلسطین اشغالی ۱۹۴۸ برای یافتن دو اسیر فراری از زندان جلبوع آغاز کرده‌اند.

باشگاه اسرای فلسطین شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای از کمیته بین المللی صلیب سرخ و همه نهادهای دست اندرکار در زمینه حقوق بشر خواست که برای مشخص شدن سرنوشت اسرای «تونل آزادی» که مجددا از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شدند، اقدامی فوری انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

وضعیت مبهم اسیران فلسطینی در جلبوع و شطه

باشگاه اسیران فلسطین تاکید کرد که سیاست رژیم صهیونیستی در مخفی نگه داشتن مکان‌های بازداشت «زکریا الزبیدی»، «محمود العارضه»، «محمد العارضه» و «یعقوب قادری» و جلوگیری از ملاقات آنها با وکلایشان و همچنین انتشار اخباری مبنی بر انتقال زکریا الزبیدی به بیمارستان، نگرانی‌ها درباره سرنوشت این اسرا را تشدید کرده است.

باشگاه اسیران فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در شکنجه اسرا سابقه‌ای طولانی دارد و دادگاه‌های این رژیم از طریق اقدامات خود به طولانی کردن زمان شکنجه اسرا و میزان و شدت آن کمک می‌کنند.

شهروندان فلسطینی در حمایت از «زکریا زبیدی» و همراهان او که پس از فرار از زندان «جلبوع» بار دیگر دستگیر شدند و همه اسرایی که در معرض آزار و اذیت و شکنجه قرار دارند، راهپیمایی پرشوری در اردوگاه جنین برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی از شهروندان فلسطینی خواستند که حرکت‌های خود در حمایت از اسرای فلسطینی را گسترده تر کنند.

شهروندان فلسطینی همچنین خواستار تقویت وحدت ملی بین ملت فلسطین برای مقابله با تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی شدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی در حالی که پرچم فلسطین و تصاویر اسرای عملیات «تونل آزادی» را حمل می‌کردند، با سردادن شعارهایی رژیم صهیونیستی را مسئول حفظ جان ۴ اسیر فلسطینی که مجددا به زندان افتاده‌اند، دانستند.

پنج اسیر فلسطینی وابسته به جنبش جهاد اسلامی و یک اسیر دیگر وابسته به جنبش فتح که به حبس طولانی مدت محکوم بودند، ساعت یک بامداد روز دوشنبه (۱۵ شهریور) موفق شدند از زندان «جلبوع» در شمال فلسطین اشغالی که از مهم‌ترین زندان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، فرار کنند.

اما چند روز بعد رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که ۴ تن از ۶ اسیر فلسطینی که دوشنبه گذشته از زندان این رژیم فرار کردند، دستگیر شدند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس