داستان کرونا حدوداً از دو سال پیش در ایران آغاز شد. حضور ویروس کرونا در ایران در 30 بهمن 98 بصورت رسمی تایید شد. ویروس کشنده‌ای که به مانند یک مهمان ناخوانده، وارد ایران شد و جان عزیز و قابل دار میزبان را گرفت و رزق و روزی‌اش را به تاراج برد.

خیلی از کسب و کارهایی که به همت و تلاش صاحب کار به سودهی رسیده بودند، با ورود طوفانی کرونا همانند یک کشتی درهم شکسته، نابود شدند و چیزی جز بقایای بر گل نشسته از آن‌ها بر جای نماند.

کسب و کارهایی که بیشتر ماهیت فیزیکی داشتند و فکر می‌کردند که تا سال‌ها قرار است با همین ماهیت و سبک کار، درآمدی از بازار ایران کسب کنند، با شیوع کرونا در ایران یا ورشکست شدند یا با ته مانده غرورِ دوران موفقیت‌شان، همچنان برای بدست آوردن خرج و مخارج‌ خود و اندکی سود بیشتر سرپا هستند و تلاش می‌کنند.

از بهمن 98 تاکنون، داستان این تلخی‌ها و سختی‌ها همچنان ادامه دار است اما این وسط، چه اتفاقی برای کسب و کارهای نوظهور یا به عبارتی شرکت‌های آنلاین افتاد؟ آیا در شرایطی که خیلی از رستوران‌ها، سینماها، کافه‌ها، ورزشگاه‌ها، آژانس‌های مسافرتی، آژانس‌های مسافربری و سایر شرکت‌ها و مشاغلی که ماهیت فیزیکی دارند تعطیل شدند، کسب و کارهای آنلاین هم ضرر کردند یا همچنان با قدرت بیشتری ادامه می دهند؟

کرونا ویروسی خطرناک اما پول‌ساز برای کسب و کارهای آنلاین

کسب و کارهای آنلاینی که در دوران کرونا حسابی سود کردند

همانطور که گفتیم در میان میزان ضرری که به کسب و کارهای حضوری وارد شد، خیلی از کسب و کارهای اینترنتی در ایران رشد و توسعه یافتند. مشاغل آنلاین و معتبری که منتظر معجزه در این شرایط سخت نشدند و با پذیرفتن ریسک نوظهور بودن کارهای اینترنتی در ایران، سعی کردند روز به روز دامنه فعالیت خود را گسترش دهند و به کسب درآمد از کرونا و بازار کار ایران دست پیدا کنند.

اسنپ، یکی از بهترین مثال‌ها برای مشاغل آنلاین در ایران است که به عنوان شرکت ارائه کننده سرویس فراگیر حمل و نقل، ماهیت خود را برای مردم به نمایش گذاشت. اما به مرور حتی با وجود کرونا در ایران، پیشرفت کرد و از بخش حمل و نقل مسافر درون شهری فراتر رفت و به سراغ سایر مشاغل خدماتی مورد نیاز مردم روی آورد. با وجود این که کرونا باعث تعطیلی محل کسب عده زیادی شد ولی نیازمبرم به برخی خدمات باعث شد که به هر شیوه‌ای که شده حتی با وجود محدودیت‌های فراوان، این خدمات به مردم ارائه شود.

 یکی از این خدمات، آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها بود که نه تنها از رونق نیافتاد بلکه به شکل مجازی ادامه یافت. بدون شک، بسته شدن مدارس و آنلاین شدن روش تدریس برای افراد که عادت به تحصیل  یا کار در چنین شرایطی را نداشتند پیامدهای منفی زیادی به همراه داشت که به شکلی هوشمندانه و در راستای برطرف کردن نیاز افراد توسط موسسات تدریس خصوصی  بهبود پیدا کرد.

تدریس خصوصی و رونق کسب درآمد برای معلمین در دوران کرونا

نیاز مبرم و مداوم به تحصیل در دانش‌آموزان باعث شد که در دوران کرونا، گرفتن کلاس خصوصی برای جبران افت تحصیلی در میان دانش‌آموزان افزایش چشم‌گیری پیدا کند. در شرایطی که همه مدارس تعطیل شده و خانواده‌ها نگران برای فرزند خود بابت افت تحصیلی در دوران کرونا شدند، این موسسات تدریس خصوصی موفق بودند که با ارائه بهترین خدمات خود به دانش‌آموزان، هم ریسک خطر ابتلا به کرونا را کاهش دادند و هم با بسترهای مناسبی که جهت برگزاری کلاسهای آنلاین آماده کردند، توانستند شرایطی مشابه شرایط کلاس حضوری را برای دانش آموزان فراهم کنند.

Image

درآمد معلم خصوصی زبان، مثالی موفق از بازار کار معلم خصوصی در ایران

همانطور که در بالا اشاره شد، موسسه‌های تدریس خصوصی، یکی از موفق‌ترین کسب و کارهای آنلاین بودند که توانستند با گسترش و بهبود دو بخش معلم خصوصی حضوری و معلم خصوصی آنلاین خود، در شرایط کرونا درآمد خوبی کسب کنند.

در حال حاضر یک معلم خصوصی انگلیسی حرفه‌ای میانگین جلسه‌ای بین 450 تا 500 هزار تومان از کلاس خصوصی خود دریافت می‌کند. این معلم خصوصی می‌توانست به تدریس در آموزشگاه و مدارس قبل از کرونا اکتفا کند، اما با همه‌گیری کرونا، وارد حوزه تدریس خصوصی شد و تلاش کرد به درآمدی حتی بالاتر از روزهای قبل از این ویروس برسد.

اساتید تدریس خصوصی علاوه بر اینکه در این شرایط تاکنون با تلاش خود توانسته‌اند درآمد بالایی از تدریس داشته باشند، جایگاه خود را به عنوان یک معلم حرفه‌ای با کمک موسسات تدریس خصوصی مثل استادبانک بدست بیاورند. اتفاق خوبی که حتی اگر کرونا هم از بین رود، بازهم به دلیل شناخته شدن و کسب جایگاه در بازار تدریس خصوصی، تاثیری روی کم شدن درآمد آن‌ها ندارد.

استادبانک، مثالی مناسب از کسب و کارهای اینترنتی موفق در ایران

استادبانک؛ یکی از چند موسسه برتر تدریس خصوصی در ایران است که در زمان شیوع کرونا، توانست در کنار ارائه خدمات حضوری کلاس خصوصی خود، سیستم تدریس آنلاین را نیز بهبود و گسترش دهد. 42 هزار شاگرد تعلیم دیده که تاکنون از خدمات آنلاین و حضوری استادبانک استفاده کرده‌اند، گواه موفقیت این موسسه تدریس خصوصی در این سال‌ها می‌باشد.

موسسه تدریس خصوصی استادبانک، به معلم‌ها و افرادی که توانایی تدریس خصوصی را دارند، برای کسب درآمد از کرونا فرصت همکاری را می‌دهد. افراد علاقمند به تدریس می‌توانند با کلیک روی لینک استخدام معلم خصوصی استادبانک، وارد صفحه عضویت اساتید شوند و بصورت رایگان مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

رزومه تحصیلی و سوابق تدریس افراد ثبت‌نام شده بررسی می شود و بعد از تایید نهایی توسط کارشناسان استادبانک، در صورت صلاحیت، پروفایل‌شان بر روی سایت به والدین و دانش‌آموزانی که در جستجو معلم خصوصی هستند، نمایش داده می‌شود.

کرونا ویروسی خطرناک اما پول‌ساز برای کسب و کارهای آنلاین

فرصتهای شغلی در دوران کرونا را دست کم نگیرید

کرونا و بحران اقتصادی چیزی نیست که بشود از آن چشم پوشید اما می‌توان در سایه آن همچنان درآمد کسب کرد. چه ما کرونا را انکار کنیم و یا انکار نکنیم، کرونا با ما همراه است و شاید تا سال‌ها نیز باقی بماند. این میان، می‌توان مانند همان معلم خصوصی زبان موفقی باشیم که به جای ماندن در خانه و تشویش برای روزهای پیش بینی نشده آینده، با کمک سایت تدریس خصوصی مثل استادبانک پیشرفت کنیم و کسب درآمد از کرونا داشته باشیم یا عزای روزهای رفته و خاطرات تلخش را بگیریم.

اگر شما هم مانند مابقی اساتید تدریس خصوصی استادبانک، فکر می‌کنید که با شغلی مثل معلم خصوصی موفق می‌شوید  که علاوه بر آموزش و تدریس با کیفیت، درآمد بالایی هم داشته باشید، می‌توانید با سرچ عبارت تدریس خصوصی استادبانک در گوگل و کلیک روی لینک آن و ثبت‌نام به عنوان استاد در این سایت، قدمی برای رشد و پیشرفت خود بردارید.

اگر هم در زمینه ارائه خدمات تدریس خصوصی و نحوه استخدام معلم خصوصی و جذب آن پرسشی دارید، می‌توانید با شماره 02191005343 جهت راهنمایی و مشاوره تماس بگیرید. کارشناسان استادبانک از 9 صبح تا 11 شب جهت پاسخگویی به شما عزیزان در دسترس می‌باشند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس