فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اعلام خبر دستگيري 100 نفر از اراذل و اوباش پيشنهاد داد تا تعدادي از اراذل و اوباش توسط دستگاه قضايي محارب معرفي شوند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردار حسين ساجدي‌نيا امروز در نشست خبري خود در ارتباط با عمليات شب گذشته و برخورد با اراذل و اوباش گفت:طرح امنيت محله‌محور از ابتداي هفته آغاز شده و پليس‌هاي تخصصي، شناسايي‌ها و اقدامات لازم را انجام دادند.
وي اظهار داشت: در ابتدا بحث برخورد با سارقان به خصوص کيف‌قاپ‌ها اجرايي شد که سبب شد در چند روز گذشته شاهد کاهش چشمگير کيف‌قاپي باشيم.
سردار ساجدي‌نيا افزود: در عمليات شب گذشته با اراذل و اوباش و متجاوزان به عنف برخورد شد که 100 نفر در سطح شهر تهران دستگير شده‌اند، برخي‌ دستگير شدگان افراد فراري بودند. از اين تعداد 94 مرد و شش زن هستند.
فرمانده پليس تهران گفت: در طرح ديشب، پليس به خواسته‌اش رسيد، اينکه برخي‌ها فکر مي‌کنند اين طرح در حوزه تمرين عملياتي پليس بود، خير اين‌طور نيست و پليس وظيفه خود را در اين راستا انجام داده است.
سردار ساجدي‌نيا افزود: مأموريت پليس در شش ماهه اول امسال بحث برخوردهاي کلي بوده است و در شش ماهه دوم بحث بر امنيت محله‌اي است.
وي اظهار داشت: اين طرح‌ها سبب مي‌شود مردم احساس امنيت بيشتري کنند و ما فکر مي‌کنيم افزايش احساس امنيت مردم را شاهد هستيم اما هر بار خود بايد ارز‌يابي کنند.

شناسايي 400 نفر از اراذل و اوباش
فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: سال‌ گذشته چند نفر از اراذل و اوباش و سارقان به عنف دستگير شدند، در راستاي اين طرح 400 نفر شناسايي شدند که در شب‌هاي آينده دستگير خواهند شد.
سردار ساجدي‌نيا افزود: هماهنگي‌هاي لازم نيز با مجموعه قضايي صورت گرفته که پس از تحويل اين اراذل به آنها برخوردهاي لازم انجام شود، حتي ما پيشنهاد کرده‌ايم که برخي از اين افراد بايد به عنوان محارب شناخته شوند.
وي اظهار داشت: 9 قبضه سلاح گرم، تعداد زيادي سلاح سرد و چندين دستگاه موتورسيکلت فاقد پلاک، چندين دستگاه گوشي و تعدادي گاز اشک‌آور ضبط شد.
اين مقام پليس تهران گفت: در عمليات شب گذشته همچنين 40 کيلوگرم و 850 گرم مواد مخدر صنعتي شيشه از يک باند ضبط شد که در اين رابطه چهار زن و هفت مرد دستگير شدند.
سردار ساجدي نيا افزود: همه 9 سرکلانتري تهران بزرگ در محله‌هاي مختلف طرح امنيت محله محور را انجام مي‌دهند، بيشتر افرادي که شب گذشته دستگير شدند، اراذل و اوباش درجه يک شناخته شده‌اند.
وي درباره 400 اراذلي که شناسايي شده‌اند، اظهار داشت: تا پيش از اين هم با افراد براي توبه کردن مهلت داده بوديم. اکنون هم اگر کسي پيش از دستگيري توبه کند؛ با آن برخورد نمي‌شود اما پس از دستگيري به مراجع قضايي معرفي مي‌شود و هر کدام از اين اراذل را که مراجع قضايي معرفي کنند، در محله آنها مي‌گردانيم.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: براي تمام اراذل و اوباش پرونده‌اي تشکيل مي‌شود و بعد از آزادي در طرح کنترل مجرمان، تحت نظر قرار مي‌گيرند و بايد خود را در موعد مقرر به کلانتري‌ها معرفي مي‌کنند.
سردار ساجدي‌نيا افزود: اکثر دستگير شدگان بين 19 تا 30 سال سن دارند، عربده‌کشي، بدمستي، استفاده از سلاح‌هاي گرم و سرد و موارد ديگر از جمله مسائلي هستند که اراذل و اوباش با آن تعريف مي‌شود.
وي اظهار داشت: اينکه اراذل و اوباش کاهش رنج سني داشته‌اند صحت ندارد. به اين علت که نه تنها آمارهاي ما چنين چيزي را نشان نمي‌دهد بلکه اصلاً قبول فرد در خود جامعه اراذل و اوباش مسئله‌اي است که براي مثال يک فرد 16 ساله نمي‌تواند وارد اين جامعه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس