کد خبر 1271537
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
نگرانی از اقدامات ترامپ بر مردم سالاری در آمریکا

مقام های انتخاباتی آمریکا در پی حمله دونالد ترامپ و هوادارانش به مردمسالاری و نهادهای آن به ویژه در شورش ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) کنگره، نگران آینده انتخابات و دمکراسی در ایالات متحده هستند.

به گزارش مشرق از تارنمای سی ان ان؛ ده ها مقام انتخاباتی در سطوح ایالتی و محلی آمریکا در باره آسیب های پایدار احتمالی ادعاهای گسترده و بی پایه تقلب در انتخابات، بر دمکراسی آمریکا، ابراز نگرانی کرده اند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که بیشتر رای دهندگان جمهوری خواه هنوز به دروغ ترامپ در باره برنده شدن در انتخابات، باور دارند. نظرسنجی اسوشیتدپرس و پژوهش روابط عمومی ان او آر سی در ژوئیه نشان داد که دو سوم جمهوری خواهان هنوز بر این باورند که بایدن به صورت قانونی، پیروز و انتخاب نشده است.  

 تلاش های ترامپ برای خرابکاری در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، مدت ها پیش از برگزاری آن آغاز شد و در پی برگزاری اش، با تلاش های جمهوریخواهان کنگره برای تصویب قوانین محدود کننده انتخاباتی یا آسان ساختن مداخله هواداران احزاب رقیب در بیش از ۱۲ ایالات شامل ایالت های تعیین کننده، شدت گرفت.

اقدامات محدود کننده کنگره های ایالتی با تلاش های هماهنگ پشت صحنه گروههای محافظه کار برای گردآوری میلیون ها دلار برای حمایت از قوانین محدود کننده، انتشار ادعاهای بی پایه در باره تقلب و پرداخت پول برای دستکاری در نتایج انتخابات تقویت شد، که به گفته کارشناسان انتخابات، همه این اقدامات دستکاری و تغییر آرای نزدیک رقیبان را آسان تر خواهد ساخت و آینده انتخابات آزاد و عادلانه را از بین خواهد برد.

ترامپ به مدت چند هفته پس از انتخابات به صورت بی امان برای خرابکاری در آرای رای دهندگان آمریکا و تغییر دادن نتایج انتخابات به نفع خود تلاش کرد و نمایندگانی را برای اعلان ۶۰ شکایت به سراسر این کشور اعزام کرد که که همه به استثنای یک پرونده بی اهمیت، توسط قاضیان منصوب خود ترامپ، رد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس