رئیس جمهوری مصر و نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از ۱۰ سال دیدار کردند

رئیس جمهوری مصر و نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از ۱۰ سال در شرم الشیخ مصر با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی مصر (منا)،   «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر و «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم اسرائیل عصر امروز (دوشنبه) در شهر «شرم الشیخ» با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.  

  «بسام راضی» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت که در این دیدار درباره تعدادی از مسائل دو جانبه بین دو طرف در زمینه‌های مختلف و همچنین راه ها و تلاش‌ها برای احیای روند صلح بحث و تبادل نظر شد و تحولات در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.  

در این پیوند، پایگاه اطلاع رسانی «العربی الجدید» نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی صبح امروز (دوشنبه) وارد شهر ساحلی «شرم الشیخ» مصر شد تا با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر دیدار کند.  

به نوشته این رسانه، این اولین دیدار در نوع خود از سال ۲۰۱۰ و پس از دیدار «حسنی مبارک» رئیس جمهوری برکنار شده مصر و «شیمون پرز» همتای اسرائیلی خود است.  

العربی الجدید اضافه کرد: دیدار امروز رئیس جمهوری مصر و نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر اساس دعوت قبلی از «بنت» که توسط سرلشکر «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات عمومی مصر در حاشیه سفر به «تل آویو» در ۱۸ آگوست، انجام شد.

منابع مصری به «العربی الجدید» گفتند که رئیس جمهوری مصر با «بنت» درباره آتش بس در نوار غزه بر اساس یک چشم‌انداز بلندمدت با حمایت طرف آمریکایی گفت و گو کرده است که چشم‌اندازی فراتر از ایده آتش بس مقابل آتش بس است و تاکید می‌کند که تنها بر اساس جنبه امنیتی نیست و زمینه‌های دیگر را شامل می‌شود.

این منابع اعلام کردند که پس از دیدار «السیسی» و «بنت» قرار است تحرکات فوری مصر در زمینه بازسازی نوار غزه و آغاز مذاکرات جدی برای تبادل اسرا بین حماس و طرف اسرائیلی آغاز شود.

پیشتر منابع خصوصی مصر به «العربی الجدید» از سفر غیرمنتظره روز شنبه گذشته «ایال جولتا» رئیس شورای امنیت ملی رژیم اسرائیل به مصر و دیدار با «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات عمومی مصر خبر داده بودند و افزودند که در این دیدار، دستور جلسه دیدار «عبدالفتاح السیسی» و «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تنظیم شد.

  «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر به مناسبت آغاز به کار «نفتالی بنت» به عنوان نخست وزیر رژیم اسرائیل، در ۲۸ ژوئن گذشته با «بنت» تماس تلفنی برقرار کرد.

  «بسام راضی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر در آن زمان گفت که «السیسی» در این تماس تلفنی حمایت مصر از همه تلاش‌ها برای دستیابی به راه حلی عادلانه و پایدار بین طرف های فلسطینی و اسرائیلی جهت دستیابی به صلح همه جانبه در خاورمیانه را اعلام کرد.  

به گفته وی، رئیس جمهور مصر در این تماس تلفنی همچنین بر اهمیت جلوگیری از تشدید تنش بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها و همچنین اهمیت حمایت از تلاش‌های مصر برای بازسازی مناطق فلسطینی و همچنین توسعه روابط دوجانبه تاکید کرده بود. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس