کد خبر 1270842
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
طالبان: جامعه جهانی به‌زودی ما را به رسمیت می‌شناسد

معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفت که جامعه جهانی به‌زودی دولت جدید افغانستان را به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش مشرق، «ذبیح‌الله مجاهد» معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در همایشی در ولایت «پکتیا» گفت که جامعه جهانی در آینده نزدیک دولت جدید افغانستان را به‌رسمیت خواهد شناخت.

مجاهد اظهار داشت: تلاش‌ها برای به رسمیت‌ شناختن جریان دارد، پیام‌های مثبتی دریافت کرده‌ایم؛ انشاالله امارت اسلامی به سطح جهانی به رسمیت شناخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

احتمال دور جدید درگیری‌ها در پنجشیر

وی همچنین اطمینان داد که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

تاکنون کشوری دولت جدید افغانستان را به رسمیت نشناخته است و برخی کشورهای منطقه بر ضرورت ایجاد دولت فراگیر که از همه مردم افغانستان نمایندگی کند، تاکید دارند.

از سوی دیگر به گزارش «سلام‌وطندار»، منابع نزدیک به دولت پاکستان به رسانه‌ها می‌گویند که اسلام‌آباد تصمیم گرفته تا دولت جدید افغانستان را به رسمیت بشناسد اما منتظر فرصت مناسب برای اعلام این تصمیم است.

«دیمیتری ژیرنف» سفیر روسیه در افغانستان پیش از این گفته بود که وضعیت امنیتی کابل پس از تصرف آن توسط طالبان بسیار بهتر از زمان اشرف غنی است.

ژیرنف در گفت‌وگو با «رویترز» اظهار داشت: رژیم بدی وجود داشت که از بین رفت و مردم اکنون امیدوارند. آن‌ها می‌گویند که طالبان نمی‌تواند بدتر از دولت غنی باشد، بنابراین باید بهتر باشد.

وی تصریح کرد: اما این یک آزمایش دیگر برای طالبان است، آن‌ها پس از برقراری نظم، باید تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی-اجتماعی را آغاز کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    2 1
    دیمتر زینف شکر خورده معلومه طالبان تو نقاط تحت تصرف خودش انتحاری نمیکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس