کد خبر 1270795
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
طالبان افغانستان

سفیر روسیه در افغانستان اعلام کرد که مشکل کنونی افغانستان، طالبان نیست، بلکه بحران پناهجویان افغان حتی قبل از روی کار آمدن طالبان نیز در این کشور وجود داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «دیمیتری ژیرنوف»، سفیر روسیه در افغانستان طی سخنانی اعلام کرد که بحران پناهجویان افغان حتی قبل از روی کار آمدن طالبان نیز در این کشور وجود داشته است، زیرا افغان‌ها به دلیل فقر از این کشور فرار می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

پرچم طالبان بر فراز کاخ ریاست جمهوری به اهتزاز درآمد

این دیپلمات روسی همچنین در ادامه گفت: مشکل فعلی افغانستان، طالبان نیست، بلکه مشکل اصلی این کشور در حال حاضر فقر است و مشخص است که سطح زندگی در ایالات متحده بالاتر از افغانستان کنونی است و از همین رو شهروندان افغان در تلاش برای فرار با هواپیماهایی آمریکایی بودند.

به گفته سفیر روسیه، حتی قبل از طالبان نیز ما در افغانستان شاهد خروج بسیاری از شهروندان این کشور به کشورهای همسایه بودیم و در حال حاضر پنج میلیون پناهنده افغان در پاکستان و ایران زندگی می‌کنند که همه آنها از فقر فرار کرده‌اند.

از سوی دیگر و در همین ارتباط نیز، سازمان ملل به تازگی هشدار داده است که احتمال دارد تا پایان سال ۲۰۲۱ حدود نیم میلیون پناهجوی دیگر از افغانستان مهاجرت کنند.

این نهاد افزود که در حال حاضر جمعیت زیادی از مرزهای افغانستان عبور نمی‌کند ولی همزمان با تشدید بحران در این کشور، خود را برای موج گسترده پناهجویان افغان آماده می‌کند.

کلی کلمنتس، معاون کمیسیاریای عالی سازمان ملل برای پناهجویان، در یک نشست خبری گفت: بحران بشری و آوارگی مردم اکنون در داخل افغانستان روی می‌دهد ولی شرایط بسیار بحرانی و متغیر است و ما خود را برای وقوع سناریوهای مختلف آماده می‌کنیم.

کلمنتس به خصوص بر لزوم افزایش کمک به کشورهای همسایه افغانستان که در حال حاضر میزبان بیش از ۲.۲ میلیون پناهجوی افغان هستند تاکید کرد و گفت که این کشورها در ماه‌های آینده احتمالاً شاهد موج جدیدی از مهاجرت گسترده خواهند بود.

حتی قبل از تصرف قدرت توسط طالبان در روز یکشنبه ۲۴ مرداد وضعیت در افغانستان بسیار وخیم بود. حدود نیمی از جمعیت کشور محتاج کمک‌های بشردوستانه بودند و تخمین زده می‌شد که حدود نیمی از کودکان زیر پنج سال از سو تغذیه رنج می‌برند.

حدود ۸۰ درصد از جمعیتی که در سال جاری میلادی در افغانستان آواره شده‌اند زنان و کودکان هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 3
    اگر طالبان نیست چرا فرت و فرت مانور برگزار میکنی از وقتی اومدن رآس کار؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس