پنجشیر احمد مسعود

این فقط داعشی‌ها نیستند که در افغانستان دست به شرارت می‌زنند؛ پیاده‌نظام آمریکایی‌ها نیز به‌صورت شبانه‌روزی برای ایجاد تفرقه میان مردم افغانستان مشغول کارند.

 سرویس سیاست مشرق - پس از اعلام وزرای کابینه طالبان هواداران و مخالفان آن در شهر کابل به خیابان آمدند. گروهی چند صد نفره با برپایی راهپیمایی مخالفت خود با تشکیل امارت اسلامی را اعلام کرده و در برابرش چندین هزار نفر نیز  جشن استقلال و خروج اشغالگران را به راه انداختند. در روزهای اخیر دامنه این اختلافات به ایران نیز کشیده شده است. در شهر مشهد برخی از اتباع کشور افغانستان با چرخاندن پرچم امارت اسلامی میان مردم گل و شیرینی پخش کرده و  برخی دیگر در برابر سفارت پاکستان در تهران تجمع اعتراضی به پا کردند.

اما این فقط اتباع افغانستانی نیستند که در برابر تشکیل دولت جدید در برخی شهرهای کشور روبروی هم صف‌آرایی کرده‌اند. یک گروه سیاسی در داخل کشور نیز از فرصت پدید آمده نهایت استفاده را کرده تا بار دیگر سیاست‌گذاری‌های کلان دیپلماتیک و امنیتی در کشور را دچار چالش کنند. مانند همیشه پای  لیدر اصلاحات هم در میان است.   او به با تکیه‌بر سیاست انگلیسی «تفرقه بینداز تا حکومت کنی» ، گمان می‌کند می‌تواند با گل‌آلود کردن «آب سیاست» در داخل شکست مفتضحانه در انتخابات اخیر و اثرات «زخم کاری روحانی» به پیکر جامعه را به دست باد سپرده و دوباره به میدان بازگردد.

خاتمی در بیانیه‌ای عجیب درباره وقایع افغانستان می‌نویسد: «حمایت از مقاومت جانانه، شجاعانه و فداکارانه ملت افغانستان است که طلیعه آن را در پنجشیرِ همیشه مقاوم و در حضور حق طلبانه و مترقیانه و پرخطر زنان و مردان و در کلام و سخن بسیاری از خیرخواهان مردم، روشنفکران، علما و اصحاب دانش و فرهنگ و رسانه در درون و بیرون افغانستان می‌شنویم و می‌بینیم».

این بیانیه از لحاظ سیاسی فاقد توصیه دلسوزانه بوده و تنها بر طبل جنگ داخلی در افغانستان کوبیده است؛ نگاهی به حوادث اخیر در منطقه نشان می‌دهد که برای برخی از لیبرال‌ها و طرفداران دخالت ارتش آمریکا در منطقه، فرار شبانه و ذلت‌آور تروریست‌های گروهک سنتکام آن‌چنان تلخ، سنگین و حیرت‌آور بوده که برای لاپوشانی آن حتی حاضرند افغانستان را به آتش بکشند. لیبرال‌های وطنی و اعضای جبهه اصلاحات همواره در ذهن خود از ارتش آمریکا یک گروه شکست‌ناپذیر و هالیوودی ساخته و حالا ساخته ذهنی آن‌ها بربادرفته است.

پشت‌پرده بیانیه لیدر اصلاحات درباره تحولات افغانستان/ چرا اصلاح‌طلبان وکیل مدافع پنجشیر شده‌اند؟ + عکس و فیلم

بیانیه لیدر اصلاحات درباره وقایع اخیر در پنجشیر

مهره پیاده وارد بازی شد

عاموس یادلین از چهره‌های امنیتی رژیم صهیونیستی (رئیس سابق امان) خروج آمریکا از افغانستان را یک شکست فاحش اطلاعاتی نامیده و در تحلیلی نوشته است که باید این ضعف استراتژیک جبران شود. فردای آن یادداشت چند انفجار در فرودگاه کابل روی‌ داده و اعلام شد داعش مسئولیت آن را برعهده‌گرفته است! برخی تحلیل گران اعتقاد دارند که آمریکایی‌ها و نیروهای ناتو پس از فرار از افغانستان مهره‌های پیاده را به حرکت درآورده و در اولین قدم «داعش خراسان» را برای شعله‌ور کردن جنگ داخلی به میدان فرستاد. انگیزه آمریکا از این اقدام آن است که تا با ایجاد فتنه‌گری از شکست فعلی یک پیروزی در آینده بسازد.

البته این فقط داعشی‌ها نیستند که در افغانستان دست به شرارت می‌زنند؛ پیاده‌ نظام داخلی آمریکایی نیز به‌ صورت شبانه‌روزی برای ایجاد تفرقه میان مردم افغانستان تلاش می‌کنند. همکاری هم‌زمان رسانه ملکه (بی‌بی‌سی فارسی)؛ شبکه اینترنشنال (وابسته به آل سعود) و نیز برخی اصلاح‌طلبان با ایفای نقش پررنگ محمد خاتمی در ایجاد جنگ روانی در افغانستان با برجسته کردن مقاومت پنجشیر قابل‌توجه است. آن‌ها با تولید محتوای ۲۴ ساعته به‌گونه‌ای صحنه‌سازی کرده که ایران عامل گرفتاری‌های اخیر در افغانستان است و باید برای داشتن یک نقش فعال و مؤثر در حمایت از مردم آن کشور نیروی نظامی خود را به‌سوی پنجشیر گسیل کند.

پشت‌پرده بیانیه لیدر اصلاحات درباره تحولات افغانستان/ چرا اصلاح‌طلبان وکیل مدافع پنجشیر شده‌اند؟ + عکس و فیلم

دیالوگی جالب از برنامه یکی از اصلاح طلبان و پاسخ به آن در واکنش نظامی در افغانستان

پشت‌پرده بیانیه لیدر اصلاحات درباره تحولات افغانستان/ چرا اصلاح‌طلبان وکیل مدافع پنجشیر شده‌اند؟ + عکس و فیلم

پشت‌پرده بیانیه لیدر اصلاحات درباره تحولات افغانستان/ چرا اصلاح‌طلبان وکیل مدافع پنجشیر شده‌اند؟ + عکس و فیلم

برنامه های ویژه رسانه سعودی و انگلیسی در پوشش وقایع پنجشیر

جالب‌توجه آنکه کار به‌جایی رسیده که برخی اصلاح‌طلبان مدعی شده‌اند که همان‌گونه که نیروی مردمی تیپ فاطمیون در سوریه جنگیده باید در پنجشیر نیز وارد عمل شود! اما اصرار اصلاح‌طلبان برای اقدام نظامی در پنجشیر چه معنایی دارد؟ در هفته‌های اخیر احمد مسعود با رد کردن درخواست طالبان برای باز کردن کریدور گفتگوی بین افغانی‌ها با ارسال تقاضانامه‌هایی التماس‌گونه به آمریکا و فرانسه برای یاری‌گرفتن از ایشان کنشی کاملاً اشتباه و زمینه‌ساز برای فتنه‌گری‌های آمریکا را آغاز کرد. با شعله‌ور شدن جنگ داخلی، دست آمریکا بار دیگر برای هر کاری در افغانستان باز می‌شود و می‌تواند از کشته‌شدن نفرات در دو سوی جبهه بهره ببرد، داعش را بر لب مرز چین و سایر نقاط گسترش دهد و به رقبای خود لطمه بزند و در نهایت منجی‌گونه به این کشور برگردد. اصلاح‌طلبان از سر جهل یا آگاهی در این نقشه آمریکایی نقش بازی می‌کنند، بی‌جهت نیست که نتانیاهو می‌گفت اصلاح‌طلبان اصلی‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند!

رونمایی از نقشه بالکانیزه‌کردن افغانستان

با مقاومت بیست‌ ساله طالبان؛ افغانستان مزیت ژئوپلیتیکی خود را برای آمریکایی از دست‌ داده است. مروری بر اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که این گروه جنگجو گمان می‌کرد که می‌تواند خلأ قدرت را پس از فروپاشی دولت غنی پر کند؛ حمایت عجولانه چین، پاکستان و عربستان نیز شاهدی بر این ماجراست، اما اندک زمانی بعد مشخص شد که دست‌های نامرئی آمریکایی‌ها و رقابت‌های منطقه‌ای مانعی بر سر این راه است.

برخی آگاهان منطقه اعتقاددارند که آمریکایی‌ها طرح چندتکه کردن افغانستان را در دستور کار قرار داده‌اند. واشنگتن یک‌بار تجربه فروپاشی یوگسلاوی را با موفقیت اجرا کرده است؛ آن‌ها توانستند کشوری با تضادهای قومی و مذهبی را به چندتکه تقسیم کرده و بیش از ۲۴۰ هزار کشته روی دست بالکان بگذارند. فعال‌شدن کانال تاجیکی و دخالت‌های امام علی رحمان در مناطق شمالی، اتصال مناطق ازبک نشین به کشور ازبکستان و نیز جدا شدن ولایت‌های پشتون‌نشین بخشی از این طرح سیاه برای برادرکشی و بی‌ثبات‌سازی افغانستان است. اصلاح‌طلبان با اسم رمز مقاومت پنجشیر در شبکه‌های اجتماعی به این پروژه آمریکایی/ انگلیسی رنگ و لعاب داده‌اند. این حمایت از «جبههٔ مقاومت» اگرچه لفظی و نیز خشک‌وخالی است ولی علامت‌های مخصوصی برای طرف آمریکایی دارد.

پشت‌پرده بیانیه لیدر اصلاحات درباره تحولات افغانستان/ چرا اصلاح‌طلبان وکیل مدافع پنجشیر شده‌اند؟ + عکس و فیلم

پشت‌پرده بیانیه لیدر اصلاحات درباره تحولات افغانستان/ چرا اصلاح‌طلبان وکیل مدافع پنجشیر شده‌اند؟ + عکس و فیلم

تا چند ماه قبل پیمانکاری ایجاد اختلاف میان مردم افغانستان و به میان کشیدن پای ایران در دست عناصر نشان‌دار و مرتبط به سازمان سیا نظیر مریم سما بود؛ پس از فرار کردن این فرد به شهر دبی؛ احتمالاً کارگزاران این پروژه  مأموریت او را به افرادی جدید واگذار کرده‌اند. گروهی که تا همین چند سال قبل جنگیدن با تروریست‌های بین‌المللی در سوریه را حرام می‌دانستند؛ به‌یک‌باره وکیل مدافع احمد مسعود شده‌اند و خواهان اقدام نظامی ایران در قلب افغانستان است! می‌دانیم که آخرین باری که یک اصلاح‌طلب اسلحه به دست گرفته در کمال ناباوری همسرش را به کشتن داد، این ادعاها برای دفاع از پنجشیر به گروه خونی لیبرال‌های وطنی نخورده و تنها آدرسی غلط برای جلو بردن طرح دشمن است.

 برنامه اصلاح‌طلبان از حمایت فتنه انگیز از مقاومت ملی، ایجاد دوقطبی و تشکیک در سیاست‌گذاری‌های کلان در داخل کشور و نیز بدبین کردن مردم مسلمان افغانستان به ویژه شیعیان آن کشور نسبت به نظام است؛ طراحی این پروژه به گونه‌ای است که مناطق شیعه نشین احساس خیانت کرده و گمان کنند ایران پشتشان را خالی کرده است. تروریست‌ها و مزدوران رسانه‌ای آن‌ها در طول جنگ ۷۲ ملت در سوریه و عراق بارها سعی کردند لشکر فاطمیون و مجاهدان زینبیون را به تخریب کنند و پرونده مقاومت مردمی منطقه را ببندند. تیر آن‌ها در این غائله به سنگ خورد. اما دنباله آن‌ها در هم دستی با قاتلان حاج قاسم فاز دوم این عملیات ایذایی را از مدتی قبل آغاز کرده اند.

پشت‌پرده بیانیه لیدر اصلاحات درباره تحولات افغانستان/ چرا اصلاح‌طلبان وکیل مدافع پنجشیر شده‌اند؟ + عکس و فیلم

روزگاری که اصلاح طلبان می خواستند با داعش مذاکره کنند!

البته مردم افغانستان نشان داده‌اند که به‌سادگی خام طرح‌های دشمن نمی‌شوند؛ آن‌ها چند هزار سال در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند. فرموده صریح رهبر معظم انقلاب پشتیبانی قوی در برابر آخرین فتنه‌سازی دشمن است؛ جایی که ایشان می‌فرمایند: ما طرفدار ملت مسلمان و مظلوم افغانستان هستیم و روابط ما با دولت‌ها، به روابط و رفتار آنها با ایران بستگی خواهد داشت. غربگراها اصرار به دوقطبی سازی در داخل ایران و زیر سوال بردن سیاست‌های جمهوری اسلامی بر سر افغانستان دارند؛ آن‌ها پیش از سیگنال فرستادن برای دشمن لازم است کمی به سرنوشت اشرف غنی فکر کنند؛ آمریکایی‌ها سگ‌های خود را به  نزدیک‌ترین متحدانشان ترجیح می‌دهند.

پشت‌پرده بیانیه لیدر اصلاحات درباره تحولات افغانستان/ چرا اصلاح‌طلبان وکیل مدافع پنجشیر شده‌اند؟ + عکس و فیلم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 128
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    52 65
    مردم افغانستان طالبان را نمی خواهند از ترس سکوت کرده اند
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      54 22
      اگر می خواستند بترسند با شوروی و آمریکا نمی جنگیدند.
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      53 6
      مردم افغانستان شاید طالبان را نخواهند اما پیش از آن آمریکایی ها ، دخالت کشورهای خارجی و جنگ داخلی را نمی خواهند.
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      35 13
      چون احمد مسعود پسر شاه احمد مسعود است که ملاک و نشانه حقانیت و عملکرد درستش نیست. در داخل کشور خودمان هم کسانی هستند که از نام پدر و پدر بزرگشان ارتزاق می کنند.
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      36 15
      اصلاحات سرمایه های اسراییل و آمریکا در ایران هستن...خود بقیه ی ماجرا رو بدون...
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      11 15
      از کجا فهمیدی؟
    • BE ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      13 12
      این مرحوم فهیم دشتی هم که تو زرد از آب در اومد
    • شاکی IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      15 5
      لااقل همه اینایی پیام گذاشتن . به خط شون کنید و یک راست پنجشیر جهت دفاع از ایده و ارمانشون .
    • عبدالله مومن IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      13 1
      تمام افساداتیها را به افغانستان صادر کتید و کشور را برای همیشه بیمه کنید. هههههههههههه
    • دلخور IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      16 4
      این مدعی های پر شررو و شور که تنها هنرشون شاخ و شونه کشیدن از گوشه پستوی اتاق خونشون بیشتر نیست . ترسو و بزدل دلانی هستند عینا مثل اشرف غنی
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      7 0
      سرنوشت مردم افغانستان باید بدست خودشان تعیین بشود ایران و امریکا و اروپا نباید در امور داخلی این کشور مداخله بکنند.
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      14 1
      خاتمی و تاجزاده را برای جهاد به افغانستان اعزام کنید.
    • سوخته IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      4 1
      بعضی حزب ها مثل اصلاحات همانند ..... عمل می کنند هرکجا ..... زخم باشد همانجا حاضر هستند حالا چسبیدنند به پنجشیر
  • سید IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    38 13
    ظاهراً اصلاح طلبان تهــ..... آور بدعادت شده اند! به گمان شان در همه جبهه ها بچه حزب اللّه ها باید بروند جانفشانی و فداکاری و مجاهدت کنند و جنابان اصلاح طلب در اتاق و دفتر کارشان قهوه میل فرمایند و در باره مسائل پیش آمده مثلاً تحلیل سیاسی ـــ اجتماعی افاضات فرمایند!
    • IQ ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      11 2
      واضح است یکی از خواستهای امریکا بستن کانال اقتصادی افغانستان است واحتمال دارد همین سیاست در عراق هم بکار ببرد۰
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      4 0
      دقیقا
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      13 0
      چهارتا جوان بعد از کلی خسارت و خیانت و جنایت که از عربستان دیدیم از جمله تجاوز به نوجوانها و منا و جرثقیل و شیخ نمر و یمن و ریگی و کمک صدام و........و سکوت محض تدبریون جمع شدند چهارتا سنگ به سفارت زدند و تمام اینا هنوز به بهانه دشمنتراشی و هزینه تراشی برا کشور در انتخابات از ان نون میخورند نگفتند برا دفاع از شیعیان عربستان بوده حالا برا دفاع از احمد مسعود !!! خواستار جنگ با طالبانند انهم چه جنگی خودشان هم که ثبت نام نکردند
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    17 18
    این مساله راکه چه کسی گفته کنار بگذاریم آیا پنجشیرنیازبه کمک حداقل معنوی هم ندارد؟
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      35 4
      همانقدر که احمد مسعود رسما از تجزیه طلبان کرد ایرانی حمایت معنوی کرد کافیست.
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      3 5
      لطف کنید لینک و آدرس بدهید احمد مسعود کجا و چه زمانی از گروهک های تروریستی تجزیه طلب کردی حمایت کرده ؟ من چنین خبری رو تا امروز ندیدم ؟
    • SE ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      9 0
      سخنان سحنگویش را نشنیدی و ندیدی؟
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    16 2
    اینا خیلی پلیدند ممکنه کم کم زمینه یک بلوا را فراهم کنند
  • احمد IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    36 3
    آقای خاتمی پسرتون رو بفرستید. اهان یادم نبود! ایشون آمریکا تشریف دارند. خخخ
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      4 0
      آقاپسرخاتمی آمریکاتشریف داره؟همسایه پسرجان حامدکرزای غربگدانیست؟چقدراینهاشبیه همدیگرند میگن فرزندانشان تنگ همدیگه و همسایه همدیگه هستندتوشهرنیویورک،هردوپدرهم مشغول خیانت!
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    31 3
    لیدر اصلاحات که نصف ارای باطله رای اورد در انتخابات اخیر برا کی بیانیه داده ؟!
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    35 4
    حالا تيپ اصلاحیون کی عازم افغانستان‌ می شود
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      16 2
      منتظر دستور علیا حضرت ملکه بریتانیا هستند.
    • علی IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      4 1
      فکر نمی کنم یک اصلاح طلب جهت کمک به پنجشیر ، قد علم کند
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    29 1
    مساله خیلی واضح است. این آقا بیست سال قبل هم می خواست ایران را وارد جنگ با طالبان کند.
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    29 6
    این احمد مسعود در زمان حضور امریکایی ها خفته بود . حال که انها رفته اند ؛ بیدار شده دارد جبران مافات می کند .
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      18 23
      نخفته بود عموجون، اون موقع امریکایی ها جرات نداشتن برن تو پنجشیر، حالا که طالبان منم منم میکنه و دست تو سوراخ زنبورای پنجشیر کرده باید حالیش بشه که پنجشیر، تورقوز آباد نیست...
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      18 2
      آمریکا نیازی نداشت همه حای افغانستان را بگیرد وفتی نوکران خودش آنحا را اداره می کردند!
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      9 8
      شاید ندانید و جالب است در تمام 20 سال اشغالگری آمریکا پنجشیر تنها ولایتی بود که آمریکا در آن حضور نداشت و امن ترین ولایت افغانستان هم بود.
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      11 0
      وقتی مقاومتی در مقابل اقتدار آمریکا نیست چرا آمریکا باید سرباران گرانقیمتش را تلف کند؟ چرا پنجشیر وقتی بقیه مردم افغانستان زیر بمباران کشتار شدند ساکت شده بود؟
  • بند ه خدا IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    13 1
    از زمان آغاز مقاومت مسلحانه در پنجشیر و تشویق ها، قهرمان سازی ها و بیانیه صادر کردن های لیبرال های انگلیسی، فرانسوی و فارسی زبان از آن ها دارم تحلیل های جناح مقابل از حاج حسین شریعتمداری تا سایت مشرق را می خوانم. متاسفانه مانند همیشه عینک توطئه بر چشم زده و نقشه تجزیه و جنگ داخلی را بر ملا می کنند. اما تحلیل تمام دوستان به عنوان علت حمایت این افراد کاملا اشتباه هست. علت آن فقط و فقط یک چیز است. * حمایت از ارزش های لیبرال*، که 20 سال با زور سر نیزه آمریکا در این کشور اجرائی شد. فارغ از خوب یا بد بودن طالبان، آیا اکنون کسی هست که فساد، اباهه گری و شیطان پرستی پنهان شده در مفاهیم زیبا و جهان پذیرفته ای مانند حقوق زنان، آزادی های فردی، حقوق بشر و ... را برای افغان های معترض و عصبانی در کف خیابان ها تشریح کند؟ آیا کسی هست که حداقل به آنها بگوید، آدم مکتبی و اهل شهادت برای آزادگی و حریم اهل بیت به میدان می رود نه برای حقوق بشر و آزادی انتخاب پوشش
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    21 34
    میشه توضیح بدید چرا شما مدافع طالبان شدید؟ ما مردم عادی ایران که تو جامعه همدیگه رو میبینیم هیچ کس طرفدار تروریست ها نیست
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      29 19
      مساله واضح است. طالبان تروریست نیست. اساسا دلیل ندارد هر کس را آمریکا تروریست بداند ما هم تروریست بدانیم. ترویست واقعی کسی است که زنان و کودکان محله افشار کابل را به جرم شیعه بودن کشتار کرد.
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      23 14
      ۱۷:۵۴ مرغ پخته به حرفت می خنده طالبان تروریست نیست!ههههه
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      5 6
      زمانی احزاب کرد عراق رابطه ی صمیمانه ای با ما داشتند اما الان مامن تجزیه طلبان شده،فکر می کنید افغانستان طالبانی بهتر خواهد شد؟
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      3 1
      الان بفرمایید کی بره افغانستانو اداره کنه !؟ بفرمایید ؟
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      9 0
      کی گفته ما از طالبان حمایت میکنیم؟!!!!!! افغانستان مشکلات داخلیش رو خودش حل کنه. یک کشور مستقله. ما از رفتن آمریکا خوشحال شدیم.
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      5 2
      قطعا طالبان مسلمان بیشتر قابل اعتمادند.
    • به ۱۸:۴۵ IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      5 1
      قصاص قبل از جنایت ممنوع. همان اصلاح طلبان خیلی هم دوست دار بارزانی هستند..
    • BE ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      2 2
      ۱۸:۰۸ احتمالا خیلی هم بی تربیتی
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      3 0
      ما کی دفاع کردیم؟
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 6
    میشه توضیح بدید
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    30 7
    هرکس میخواد بره پنجشیر راه باز و جاده دراز.آقای اصلاحات جرات داری برو.ولی انتظار نداشته باش دولت مردم رو فدای سیاست بازیهای بین المللی بکنه.عراق و سوریه از ایران کمک خواسته بودن..تو افغانستان کی از ایران کمک خواست؟
    • پیام IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      8 0
      دقیقا
  • عباد IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    13 26
    اقایان به همان دلیل که باید از یمن از سوریه و از لبنان حمایت کنیم بیاد ار پنجشیر هم همایت کنیم
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      27 5
      یادم نمی آید لبنانیها و یمنیها از تجزیه طلبان کومله و دموکرات حمایت کرده باشند. یادم نمی آید سید حسن نصرالله و سید عبدالملک حوثی یکهویی از فرانسه نازل شده باشند.
  • معلم GB ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    27 8
    چون اصلاح طلبان و احمدمسعود هردو امید صهیونیزم هستند.
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      7 9
      معلم انگلیسی وطن فروش.
    • طالبان مهربان BE ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      7 0
      سلام علیکم بر معلم بزرگوار ، چه زیبا فرمودید ، خیلی احساساتی شدم ، الموت لآمریکا ، الموت لاسراییل ، اللعنة علی الصهیون ، النصر للاسلام
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      1 7
      طالبان گوگولی مگولی ! َطالبان عسلی و مهربون و ناز ! آخ چقدر مهربونن طالبی ها
    • ایرانی GB ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      6 0
      دوست عزیز از انگلیس : اون بدبختی که به شما توهین کرد از دار و دسته های رو.... هست که زمین سوخته تحویل آقای رییسی داد و الان نوکر هاش بجهت عرض نوکری بدرگاه آمریکا جان شون میخوان نیروهای مسلح کشور ایران رو درگیر جنگ بی دلیل و پر خرج بکنند تا نیمه تکمیل نشده ورشکستگی اقتصادی تحمیلی به ایران تکمیل بشه کاری که رو.... میخواست به سرانجام برسونه اما دستش لو رفت
    • طالبان مهربان BE ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 0
      ۰۲:۰۳ علیکم السلام دوست مهربان ، قربانت بروم ذره به ذره ، الهی من بروم داخل دره
  • همه دانی IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    11 1
    اگه سران فتنه فقط بجرم خیانت۸۸که باعث فشارهمپیمانان امریکائیشان به کشورشد محاکمه شوندوحکمشان نیزاعزام به جبهه مقاتلات پنجشیرشودچقدرخوب میشه
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    14 2
    1) سیاست کلان ایران را شورای عالی امنیت ملی مشخص می کند. 2) طالبان خوب یا بد بیش از 95% افغانستان را در اختیار دارد. 3) احمد مسعود بجای درخواست کمک از آمریکا و غرب که 20 سال به مردم افغانستان ستم کردند باید با گروه های افغانی همراه می شد.4) اصلاح طلبان بجای شاخ و شونه کشیدن از داخل منزل بهتر است به کمک مردم پنجشیر بروند.5) مطمئنا آنچه که مردم افغانستان می خواهند صلح ، امنیت و عدم دخالت کشورهای خارجی است و...
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    8 2
    اصلاحات کلا همصدا با دشمن هستن
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    7 5
    همراه ولایت نه جلوتر نه عقب تر بعد از چهل سال انقلاب خیلی ها نمی فهمنذ یا نمی خواهند بفهمند؟!!!! لیدر اصلاحات چه فردیه؟ اینها منفورن همچون اشعث.
  • سیدهادی IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    10 2
    جناب لیبرال ، سردار خاتمی اعلام فرمائید کی لشکر اصلاحاتی شما به قصد پنجشیر حرکت میکنه تا ما هم بیایم سر راه تان برایتان سوت بزنیم یعنی ممکن است یک مرد توی این گروه نامرد پیدا بشه
    • بی طرف IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      1 0
      چرا حرف بی حساب می زنی ! اصلا کسی به اصلاح طلبان اجازه می دهند تا در پنجشیر به همراه احمد مسعود بجنگند؟! حمایت از عراق و سوریه با حمایت نیروی قدس سپاه بود و داستان به کلی متفاوت است.
  • DE ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    4 1
    باید تحقیق کرد شاید توطئه ای در کار باشد تا افغانستان تجزیه شود. به این ترتیب تجزیه کشورهای دیگر در منطقه فراهم شود.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    3 1
    کاملا مشخص هست که چرا ایران از پنجشیر حمایت نمیکنه.
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    5 2
    در هر کشور غیر از ایران که با رافت جمهوری اسلامی برخورد میکند تمام این مفسدان و ارازل اصلاح طلب و لیدر شان جمع میکردند میفرستادند به ناکجا آباد اینها باید مثل منافقین دربدر عالم شوند
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    3 1
    با گل آلود کردن آب و خوب جلوه دادن خود شما اصلاح طلب دارید خوب آب زیر کاه میبرید...در این ۸ سال عطش حب و جاه طلبی دنیا گلوی مبارکتان را خفه کرده بود در هر صورت نوش جانتان
  • شهروند IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    3 1
    درحالی که پروژه کثیف جدید آمریکا و...بعد ار توافقات محرمانه طی دوسال گذشته در دوحه-قطر عملا با اشغال افغانستان توسط گروهک ...دست نشانده او در حال شکل گیری است.دوجناح داخلی ما بجای تحلیل دقیق میدانی با افق آینده نگری از حوادث دهشتناک حادث شده در افانستان اندر خم تهمت و افتراع فراکنی علیه یکدیگرند
  • میثم IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    5 2
    ما وکیل مدافع مردم افغانستان نیستیم . ما از آرامش در افغانستان حمایت می کنیم . آرامشی که منافع ملی ما را رعایت کند و حسن همجواری را بر اساس قوانین بین المللی به نحو احسنت به منصه ظهور برساند. خروج آمریکا از منطقه را به فال نیک می گیریم . آمریکا . آمریکا پرست ها بدنبال بحران سازی و بهانه جویی هستند تا مجددا به منطقه با ژست حمایت از صلح بر گردند .ما نباید این بهانه را فراهم کنیم. لیدر اصلاحات با این پیام نشان داد عروسک خیمه شب بازی یک جریان غرب گرا و فرصت طلب شده . و بدون درک شرایط منطقه ، آتیش بیار معرکه شده است.
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    11 2
    اصلاحات حرف رایگان میزنه
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 1
    از زمان گزافه گویی جوان ثروتمند عرب باپول مردم عربستان باتهدید کشاندن جنگ به مرکز ایران گفتگوها بین طالبان و آمریکا روبه خوبی رفت وبارفتارها وسخنان عجیب بایدن و پس وپیش راندن میزگفتگو باایران از سوی عربستان و همزمان عقب کشیدن نیرووتجهیزات آمریکا از قطر و امارات و ورود تجهیزات ونیروی جدید به عراق یک بازی ظاهراً بی معنی از سوی ائتلاف عبری عربی غربی بنظر می‌رسد صرف نظر از سریعتر ازهمه پاشیدن ارتش ساخت آمریکا درافغانستان و مستأصل شدن آمریکاییها در سفارتخانه و فرودگاه بنظر من با همکاری لیبرال _ اصلاحاتیان آمریکایی در داخل و بابرهم زدن سیرطبیعی حوادث افغانستان با سرمایه عربستان احتمال تحمیل یک جنگ چندبعدی برعلیه ایران وجود دارد جنگی که بیشتر از راه دور هوا وبه آشوب کشاندن افغانستان و ایجاداختلال در خلیج فارس وباب المندب یک جنگ کوتاه اما موثر باهدف ایجادمانع دررسیدن واردات کالاهای اساسی و باتوجه به خشکسالی این دوسال هدف اصلی بعدی ایجاد قحطی وگرسنگی درهردوکشور ایران وافغانستان است . شکی ندارم جبهه صهیونی _ مسیحی با توجه به ایمان شگفت انگیزی که به یک پیشگو مثل نوسترآداموس و برخی آیات تحریف شده در تورات واناجیل دارند میخواهند نور الهی را خاموش کنند اگرچه والله متم نوره ولوکره المشرکون باتوجه به خط رسانه هالیوودی و شبکه های پیشبرد جنگ تخیلی آرماگدون و نقشه دوطرفه مسیحیت صهیونی وبرعکس یهود برای همدیگر هم این فوق برنامه وراهبرد آنهاست که قطعا هیچوقت دست ازدشمنی باملت ایران برنمی‌دارند . احساساتی برخورد کردن لیدراصلاحات واکثر أنها نمیتوان بجز درپازل دشمن بازی کردن انتظاری داشت . روحانی همواره همچون اسلاف واصحاب نیم سوز خود با سایه جنگ ضربه ای زد بنظرم نباید دشمن وخط قطعی انتخاب یک جنگ کوتاه مدت اماموثر را را رها کرد . ایران باید چشمانش را روی هدفهای اصلیش قفل کند و آماده باشد درصورت حرکت دشمن پاسخی سخت به وقایع بدهد . من به بن سلمان میگویم گمان نکنم در خصومت باایران حیاتی برایت میماند و سنن الهی مرگت را حتمی میکنند اما به اصلاح‌طلبان میگویم شاید مردم عادی ندانند در پشت پرده بادشمنان این مردم ساخته اید اما هرگز باخیانت هرکس درلحظات حساس ماندگاری سیاسی راتصورنکنید چراکه تشت رسوایی شماسخت صدا خواهد داد بازی دشمن راامسال باعث بزودی اصلاحاتیان بسوی دوقطبی سازی میروند که نباید!«
  • !! IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    7 1
    چون کدخدا ؛ اربابشون ، دستور داده !!
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 1
    چرا؟
  • رضا IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    4 0
    این اصلاح طلبه می خواد.....
  • RU ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 1
    زمانی نگذشته که ایران بخواهد بطور قطع موضع گیری کند. انچه مهم است غیر ممکن کردن برگشت امریکاست چه مرتب در پی دشمنی و دشمن تراشی هستند. برای حفظ بقای ایران و منطقه دشمن را باید عقب راند. هر گروهی در افغانستان ب این موضع نزدیک تر باشد حمایت ایران بان سو باشد.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    5 0
    داشتم تو اینترنت درباره احمد مسعود سرچ میکردم دیدم تو نی نی سایت چندتا تاپیکه درباره احمد مسعود یه تعداد زیاد روی احمد مسعود کراش زده بودند اینم حمایت معنوی دیگه چی میخوای ؟
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 2
    خودتون یه جای مقاله میگین آمریکا از افغانستان فرار کرده و این کشور دیگه مزیت ژئوپلیتیکی برای امریکا نداره و دوباره چند خط پایینترش میگین امریکا می خواهد به افغانستان برگردد !!؟؟ اکنون با خودتون چند چندین ؟!
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 0
      ما ایرانیان هزینه حضور و اشغالگری آمریکایی ها رو در منطقه و در افغانستان بالا بردیم ناچار به فرار شدن ! خوب آمریکایی ها دوست دارند در افغانستان تاثیر گذار باشند ولی با کمترین هزینه یعنی توسط پاکستان
  • BE ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    3 2
    خدایا خیلی بزرگی ، دست این رو سریعا رو کردی ، احمدلله رب العالمین
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    6 5
    شمام طرفدار طالبانید؟
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      9 1
      من یک نفر طرفدار پر و پا قرص طالبانم.
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      2 1
      طرفدار کدخدا و ملکه ات نیستیم . طرفدار استعمارگر جنگ طلب نیستیم . طرفدار تروریسم بین المللی نیستیم و پدر این تروریست‌های خرد و ریز منطقه نیستیم .
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 2
    همین طالبان که ازش پشتیبانی میکنید رفیق فابریک قطر و ترکیه و پاکستانه و تره هم براتون خرد نخواهد کرد. حالا ببین کی گفتم.
  • پنجشیر IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    8 2
    طالبان هیچگاه تغییر نمیکنند.همانطور که جای امریکا درافغانستان نیست جای طالبان تروریست هم نیست.
    • BE ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      3 0
      آمریکا رو طالبان انداخت بیرون ، اونوقت جنابعالی پز در میکنی ؟ شیربرنج
  • امیر IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    10 0
    افغانستان یک چاه بی انتهاست. هر کشور خارجی وارد شده با بدبختی خارج شده. ما تنها باید یک دیوار مرزی مجهز لب مرز بکشیم.
  • ایرانی IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    4 8
    آمریکا به این نتیجه رسید که بدون هزینه از طالبان حنایت کند و اونها را بیخ گوش ایران بگذارد. سالی دیگه این موقع هم را میبینیم.
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      3 0
      لابد اسم تحریم بانکی و پولی و قطع کمک های خارجی شده حمایت؟
  • حسن IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 2
    واقعا متاسفم! چرا همه مسائل رو به گروه های سیاسی تعمیم میدید؟ نباید رقابت مابین اصلاحات و اصولگرایان تعمیق پیدا کنه!وحدت مهمه. بحث افغانستان و پنجشیر بسیار گستردست.به طالبان هم اعتمادی نیست.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 2
    من کاری به این جماعت اصلاح طلب ندارم اما مشرق جان تو را به خدا، کدام هزاران نفر از طالبان حمایت کرده اند؟ کلا ده بیست نفر در مشهد در یک کوچه جمع شده اند آهنگ گذاشته اند (البته اگر در افغانستان بودند طالبان حسابی از خجالتشان بابت موسیقی درمی آمد حال کار نداریم) شرینی پخش کرده اند، ولی چند خیابان آنطرف تر جلوی کنسولگری پاکستان حداقل دوسه برابر این تعداد در مخالفت با طالبان تجمع کرده اند، کلا سی چهل زن در هرات در حمایت از طالبان راه پیمایی کرده اند اما در همان هرات به علاوه مزار و غور و فیض آباد در شمال افغانستان تقریبا هر روز زنان در مخالفت با طالبان تجمع می کنند، در کابل بعد از سه چهار روز تظاهرات ضد طالبان تازه امروز بیست سی نفر در یک سالن نشسته اند از طالبان حمایت کرده اند، اگر در سراوان عده ای در تقلید از مولوی عبدالحمید خوشحالی کرده اند عوضش در تهران و مشهد و اصفهان هم عده زیادی علیه طالبان اعتراض کرده اند، اگر یک نفر از طالبان حمایت کرده در مقابل حداقل دو نفر مخالفت کرده اند، شما چگونه موافقان طالبان را هزارها و مخالفانش را صدها خوانده ای؟ در حالیکه دقیقا برعکس است، من هم مثل شما دل خوشی از این جماعت افساد طلب ندارم
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 1
    البته مشرق هیچ کدوم از کامنتهای من رو نشون نداد. ولی طالبان جنایتکار و تروریسته،همونطور که آمریکا جنایتکار وتروریسته. این همه کشتار و رزومه سران طالبان هم کاملا مشخصه. موردتایید مردم افغان هم‌نیست،که اگربود با انتخابات به اینجامیرسید،نه با شورش مسلحانه
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 0
    -جریان قتل عام دیپلماتهای ایران در مزار شریف در دولت خاتمی آن جنایت مثل خودزنی آمریکائیها در ساختمانهای در افغانستان نیز نقشه خودزنی زیر سر همین اصلاح طلبها بوده است - کشور را به جالش داخلی اشغال افغانستان کشاندند خداوند اینها را از آبادانی ها دور بدارد
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 6
    افغانستان یک ماه است که در گیر جنک است و امروز نه حکومت دارد و نه اقتصادو و هیجی ولی ارزش مولش از ما بیشتر است جرا میدانید چون ما ۱۰۰ درجه زیر خط بدبختی و فلاکت هستیم چون .....
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      2 0
      آقای مفلوک اگه تو هم به روز از خونه و زندگیت آواره می‌شدی معنی بدبختی رو می فهمیدی.برات متاسفم.قدر عافیت نمی‌دانی.
  • عهد... IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 4
    افغانستان یک ماه است که در گیر جنک است و امروز نه حکومت دارد و نه اقتصادو و هیجی ولی ارزش پولش از ما بیشتر است
  • اکبر IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 5
    هر انسان آزاده ای از آزادی خواهی و دفاع میکنه و ربطی به اصلاح طلب و اصولگرا نداره.
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      6 2
      نه عزیزم. آن آزادی که حیوانات دارند و فمینیستها می خواهند را هیج انسان عاقلی نمی خواهد
  • محمد IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    5 0
    اگر اصلاح طلبان دلشان به حال پنجشیر می سوزد ، چرا خودشان کاری نمی کنند و فقط منتظرند دیگران جانشان را فدا کنند
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 1
    مشرق جان تیتر اولت باید این میبود نامه ی عده ای از سهامداران درباره قیمت گذاری دستوری بعضی صنایع بورس یا مدیرعامل جدید شستا انتخاب شد نه این پنجشیر.برسید به مملکت خودمون بابا.
  • عارف IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 0
    وزیر کشور طالبان سراج الدین حقانی .
  • ح ن DE ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 0
    افغانستان سرزمینی است که در گذشته با سلاح انگلیسی با ارتش انگلیس جنگید و از چند هزار نفر نیروی نظامی فقط به فقط یک نفر را زنده اما زخمی به هند فرستاد تا به سران حکومت ملکه انگلیس بفهمانند که بیگانه و اجنبی در خاک افغانستان زنده نخواهد ماند اما اکنون طالبان از قوم پشتون و از بخشی از این کشور هستند اما سابقه افراطی گری طالبان آنها را به یک جنبش غیر قابل اعتماد تبدیل کرده است بااینکه طالبان مدعی است در گذشته اشتباه کرده است و الان مترقی شده هر لحظه ممکن است لغزیده و زیل خود را عوض کرده و تبدیل به یک داعش جدید شود وجود دارد بنابراین در حال حاضر نه تنها ما همسایگان بلکه خود مردم افغانستان در حال ارزیابی عملکرد طالبان هستند و بزودی با پایان یافتن این ارزیابی مشخص خواهد شد که با طالبان چه باید کرد ه
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 0
    به نظرم فردا اول وقت به عنوان شروع دفاع از مقاومت پنجشير بايد نفر بر ارتش سر فتنه خاتمي،صادق چتر باز ،بهزاد چريك ،تاج زاده تخريب چي را سوار كرده وبا ميل كردن صبحانه در پنجشير عمليات رزمي خود را شروع كنند!!!!!!!!!!
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 0
    ممدي فتنه و مصطي تخريب چي را سريع به پنجشير ببريد
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 0
    اف بر هر چی خائنه
  • محتشم IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 0
    ما طالبان را تایید نمی کنیم ولی قصد جنگ نیز با ا ینان نداریم حال اصلاح طلبان بهتر است هماهنگ شده و به به افغانستان برای جگ بروند
  • دلسوز IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    البته حق دارید
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 0
    تحلیل علمی و منطقی جای خودش رو به تحلیل فرقه ای داده.
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 4
    شما چرا وکیل مدافع طالبان شدید البته فرقی هم با اصلاح طلبان ندارید
  • نظر IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    2 2
    درود بر رزمندگان پنجشیر
  • ناشناس IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 0
    مردم ایران فقط مرزها و امنیت مرزی براشون مهم هست
  • اسلامی IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    پشت این قیافه های طالبان دست نشاندگان فاسدی هستند که به آمریکا وصل هستند
  • عرفان IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    بدید دست سیاسیون تدبیر حلش میکنن زیتون صلح تعامل مذاکره معامله برد برد تا هست چرا خون ریزی ابدااااا مردم افغانستان فقط پنجشیر نیستن همین تیم مذاکره رو کمکی بفرستید جواب میده..
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    اقای احمد غذا را لقمه لقمه باید خورد همه را یکجا تو گلو گیر کرده باعث خفگی میشود ایستادن فعل شما در حال خروج امریکا در مقابل طالبان بازی در صحنه اوست اراو فارق شوید بعد با محاسبه شرایط مقابل طالبان موضع بگیر طالبان یادشمن امریکاست وقتی او ونوکرش غنی را بیرون کرد ایستادن تو خودکشی است یانوکر امریکاست که باز تله است.تلاش در بیداری وبرقراری حکومت فراگیر باش.روی اصلاح طلبان ایران هم حساب باز نکن‌اینها وطن خودشان راهم فروختند
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    2 0
    این احتمال وجود داره در آینده طالبان پس از تثبیت حکومت، بر خلاف تعهدات و وعده ها مزاحمت هایی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند، طبیعی است که آن روز همه ارکان نظام و مردم به دفاع مشروع برخیزند، اصلاح طلبان به غیر از حرف زدن و شوهای تبلیغاتی نه امروز جرآت جنگیدن با طالبان دارند و نه آن روز ، شک نکنید در آن روز هم بهانه ای برای جنگ طلب نشان دادن ایران پیدا خواهند کرد . هنوز مانده تا اصلاح طلبان دروغین را بشناسیم، خیلی جنگ جنگ کردن هایشان با طالبان را در این روز ها را جدی نگیرید.
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    6 0
    اینها می خواهند با فرستادن لشگر فاطمیون ونایودیشان در افغانستان به دست خود افغانی ها یک بازوی قوی مقاومت ضد استکباری را قطع وخیال ارباب صهیونیستی را راحت کنند که بتواند با آرامش توطئه تقویت گروه های تکفیری ونابودی اسلام و حذف نخبگان حزب الهی را در جهان اسلام اجرای کند
  • میرک IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 0
    جوانان حزب ا...درعراق وسوریه ازحرم ال الله جانانه دفاع کردند نگذاشتنددست حرامی هابه اماکن مقدس برسه افسادطلبان اگه عرضه دارندبرند پنجشیر رانجات دهندبسم ا...
  • دانا IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    2 0
    نباید در مسایل داخلی کشورها تا خودشان نخواهند دخالت کرد.
  • حسام IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    3 0
    پس از اعلام وزرای کابینه طالبان هواداران و مخالفان آن در شهر کابل به خیابان آمدند. گروهی چند صد نفره با برپایی راهپیمایی مخالفت خود با تشکیل امارت اسلامی را اعلام کرده و در برابرش چندین هزار نفر نیز جشن استقلال و خروج اشغالگران را به راه انداختند.
  • سلمان طامه IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 0
    افساد طلبان همیشه به عنوان حافظ منافع اسرائیل عمل کرده همانطور رئیس جمهور این کشور جعلی هم اعلام کرده خاصه حمایت از کسانی که در انگلیس تحصیل کرده و سوگند دفاع از ملکه الیزابت را خورده اند
  • US ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    4 0
    بهترین نقش ایران در این برهه کمک‌های انسان دوستانه به مردم افغانستان و کمک در برقراری صلح و مذاکره بین اقوام و گروه‌های مختلف است. با ارتقا روابط میتوان بین همه گروه‌ها من جمله طالبان نفوذ مثبت داشت و از آنها انتظار احترام به شیعیان و اقلیت‌ها و زنان و غیره داشت.
  • US ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    9 0
    برادران طالب در احترام به مراسم محرم و شیعیان رو سپید در آمدند. بسیار بهتر از رژیم‌های غرب گرا که حتی آب را بر ایران بستند. اصلاح طلبان میخواهند ایران هزینه کند تا رژیم نوچه آمریکا سر کار بیاید. یک موی طالبان به تمام غرب گدایان.
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 0
      طالبان کار بد نکرده . یه بمب کار گذاشته صد نفر را کشته .
  • شسم IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    عزيزان مشرقى ، ! بجز يكى از اين خارج نشين ها كه اونهم هيچ نسبتى با اصلاحات نداره كدوم شون گفتند به افغانستان قشون بكشيد ؟! مگه اون رمضان زاده و خاتمى و تاج زاده نيستند كه رسماً با حضور نظامى ايران در همه جاى دنيا مخالفند ؟! چه رسد به افغانستان !
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    با سلام و احترام بر جنابعالی ناشناس جان عزیز (14:55) ، لطفاََ اجازه بفرمائید این فرمایش جناب شما را با اندکی تغییر ، کمی ادامه دهیم : شوم قربان تو من ذره ذره __بده اذنم شوم داخل به دره __ببرم چند سر با ارّه ی ناز__به سان آنکه میبرد سر ز بره __ با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی .
    • محمد مهدی اسلامی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 0
      خدمت سروران عزیز و بزرگوارم در مشرق نیوز محبوبم ، با سلام و احترام بر شما کریمان ، باز هم باید از بابت محبتتان صمیمانه تشکر کنم ،لذا عرض میکنم که : دوستان با صفائید __خیلی خوب و با وفائید __ان شاءالله باشید پاینده __در حال و در آینده . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 0
    خاتمی غصه امریکاراداره دلش.برای مردمی که از چاه امریکا در امدهان وبچاله طالبان را در پیش دارند نمی سوزد
  • حامد IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    پروژه کثیف آمریکا و ناتو تجزیه افغانستان به چند کشور هست. ایران سیاست نه تحریک و نه تایید رو درباره طالبان به پیش گرفته که کار درستی هست.
  • نکیسا DE ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    اصلاح طلب و کند رو و کند رو نداریم قبول کنید که بازی در افغانستان را بعلت بی تدبیری و بی دست و پائی باختید و زیان بزرگی به کشور زدید ، طالبان امروز با طالبان گذشته فرقی نمیکند
  • DE ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    این طرف کاملا دیو سیاه شده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس