هکرها ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز دزدیدند

منابع صهیونیستی گزارش دادند که گروهی از هکرها پس از حمله سایبری به دانشگاه صهیونیستی «بارایلان»، اطلاعات مربوط به اساتید و دانشجویان این دانشگاه را که عده‌ای از آن‌ها مأموران اطلاعاتی بوده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع عبری‌زبان خبر دادند که هکرها صدها هزار اسناد و اطلاعات مربوط به دانشجویان و اساتید دانشگاه صهیونیستی «بارایلان» را منتشر کردند.

بر اساس گزارش عصر پنجشنبه وبگاه «تایمز اسرائیل»، پس از آنکه مقامات دانشگاه بارایلان از دادن ۲.۵ میلیون دلار به هکرها خودداری کردند، اطلاعات دانشجوها و اساتید این دانشگاه در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید:

سوء استفاده از نقص نرم افزار آمریکایی کانفلوئنس

طبق این گزارش، این حمله سایبری سه هفته قبل رخ داده و هکرهای موسوم به «darkrypt» به ازای عدم انتشار اطلاعات خواستار پول شده بودند؛ اما طبق توصیه سازمان امنیت و اطلاعات داخلی (شاباک) و اداره سایبری رژیم صهیونیستی، دانشگاه به هکرها مبلغ موردنظر را نپرداخت.

پس از سر باز زدن مقامات دانشگاه از پرداخت پول، هکرها پژوهش‌ها و فهرست اطلاعات هزاران فرد (در مجموع حدود ۲۰ ترابایت) را در تلگرام و وب‌سایت هکری منتشر کردند.

بر اساس این گزارش، پس از درز اطلاعات و تغییر رمز ورود، برخی از دانشجویان قصد دارند از دانشگاه بارایلان شکایت کنند.

در همین خصوص، شبکه «المیادین» نیز به نقل از منابع صهیونیستی گزارش داد که برخی از اساتید دانشگاه مأموران اطلاعاتی و از افسران ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی بوده‌اند که هکرها اطلاعات آن‌ها را منتشر کرده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع صهیونیستی تنها دو روز قبل نیز از حمله سایبری گروه هکری «Sangkancil» به نهادهای رژیم صهیونیستی و درز اطلاعات حدود هفت میلیون صهیونیست خبر دادند.

بر اساس گزارش روز چهارشنبه روزنامه صهیونیستی «یدیعوت‌ آحارانوت»، هکرها با نفوذ به نهادهای رژیم صهیونیستی توانستند اطلاعات ساکنان فلسطین اشغالی از جمله کارت شناسایی، گواهینامه و حساب‌های مالیاتی آن را به سرقت ببرند.

پیش از این اقدام نیز منابع خبری از حمله سایبری به وزارت‌خانه‌های آمریکا و همچنین شرکت‌های صهیونیستی خبر داده بودند که در جریان  آن، دانشگاه صهیونیستی «بن گوریون»‌ هدف حمله قرار گرفت.

وبگاه تایمز اسرائیل در خصوص این حمله گزارش داده بود که مقامات «دانشگاه بن گوریون» در «نقب» واقع در جنوب فلسطین اشغالی به اطلاع کارکنان و دانشجویان خود رسانده‌اند که این دانشگاه هدف یک حمله سایبری قرار گرفته است.

با این حال،‌ این مقامات از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص  خودداری کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس