کد خبر 1269744
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
تشکیل گروهک مسلح جدید با حمایت ترکیه در شمال سوریه

سخنگوی پیشین گروهک تروریستی «فیلق الرحمن» خبر داد که قرار است امروز یک گروه تروریستی جدید در سوریه اعلام موجودیت کند که از ۱۵ هزار تروریست تشکیل شده است.

به گزارش مشرق، منابع معارض از تشکیل یک گروه تروریستی جدید در شمال سوریه با حمایت ترکیه خبر دادند که قرار است امروز پنجشنبه رسما اعلام موجودیت کند.

«وائل علوان» که پیشتر سخنگوی گروه تروریستی «فیلق الرحمن» بود و در حال حاضر در مرکز مطالعاتی «جسور» وابسته به تروریست‌های سوری فعالیت دارد، گفت که نام این گروه تروریستی جدید، «الجبهه السوریه للتحریر» (جبهه آزادی‌بخش سوریه) خواهد بود.

روزنامه العربی الجدید به نقل از علوان گزارش داد، این گروه جدید، متشکل از ۱۵ هزار تروریست است و شامل گروههای تروریستی «فرقة المعتصم»، «فرقة الحمزة»، «الفرقة ۲۰»، «لواء صقور الشمال» و «فرقة السلطان سلیمان شاه» خواهد بود.

به گفته این تروریست، این عناصر قرار است در استانهای حلب و رقه در شمال و الحسکه در شمال شرق سوریه مستقر شوند.

به گفته علوان، سرکرده این گروه، «معتصم عباس» سرکرده فرقه المعتصم خواهد بود. قرار است الجبهه الوطنیه در ادلب و اتاق عملیات «عزم» و «الجبهه السوریه للتحریر» در «عفرین»، ریف شمالی حلب، «رأس العین» و «تل أبیض» مستقر شوند.

گروههای تروریستی مذکور تحت لوای گروه تروریستی «الجیش الوطنی السوری» (ارتش ملی سوریه) فعالیت می‌کنند. این گروه نیز با حمایت ترکیه تشکیل شد.

ترکیه در کنار حمایت از تروریستهای مخالف دولت سوریه، مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق و سوریه است.

 گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

اخیرا نیز نیروی هوایی ترکیه به بهانه حمله به مواضع تروریست‌های پ‌ک‌ک، به مناطق مسیحی نشین   در شمال سوریه از جمله  یک روستای مسیحیان آشوری حمله و آن را ویران کرد.

هواپیماهای جنگی ترکیه  در این حمله به «تل تاویل» روستایی نزدیک «تل تمر» در استان «الحسکه» حمله کردند. منابع محلی با تایید حملات هوایی ترکیه گفته‌اند که این منطقه به عنوان بخشی از جنگی است  که ترکیه علیه کردها در سوریه و عراق، بدون در نظر گرفتن عواقب آن برای غیرنظامیان محلی انجام می‌شود.

 این حملات  به منازل مسیحیان آشوری آسیب رسانده  و بر اساس گزارش‌های شاهدان و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، حملات هوایی خسارات جدی به خانه ها وارد کرده است و بسیاری از آنها اکنون غیرقابل سکونت هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    13 27
    پول تشکیل این گروهک های تروریستی رو ایرانی ها برا ترکیه میبرند. ترکیه هم میگه دستت درد نکنه عزیز جان. الان میرم یه گروهک شیطانتی دیگه درست میکنم تا شیعیان رو بکشم. مرگ بر تروریست ها مرگ بر حامیان تروریست ها مرگ بر تشکیل دهنگان تروریست ها و مـــــــــــــــــــــــــــــــــرگ بر حامیانی که با نظرات خودشون از تروریست هایی چون ترکیه حمایت میکنند .جوابتان بماند در اخرت
  • TR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    22 12
    هیچ ماست بندی نمیگه ماستم تورشه .بزرگ ترین حامی تروریست خود شما هستید دلیل تحریم ها همینه
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      3 3
      قیژ قیژ قیژ
  • بهزاد AZ ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    21 13
    زنده باد فیلق الرحمن
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      7 16
      توبه گرگ مرگس ،مصداق حیات امروز ترکیه است ،متاسفانه آنقدر درگیر دشمنی با غرب و آمریکا و اسراییل شدیم که سرطان منطقه ( ترکیه ) در حال گسترش را فراموشیا بی توجه بودیم
    • خطاب به بهزاد IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      2 3
      کمی شرف داشته باش تو نمک این خاک رو خوردی و نمکدون می شکنی همه نظرهات مغرضانه و ضد منافع ملی هست تو یا عامل سرویس میت ترکیه هستی که میای اینجا کامنت ضد ایرانی میزاری یا یه گوش دراز هستی که شستشوی مغزی شده و به ابزار دستگاهای جاسوسی باکو و آنکارا تبدیل شده در صورت دوم مطمئن باش اگه امنیت ایران تضعیف شه و پای تروریست های وهابی مورد حمایت ترکیه به کشور راه پیدا کنه اول ار همه سر تو و امثال تو رو میبرن و بعد معلوم نیس سر نوامیس چه میاد فردای قیامت باید جواب بدی البته اگه ایمان داشته باشی
    • بهزاد IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      2 2
      ترکیه تروریست تحت حمایت نداره. ارتش آزاد سوریه همزمان با داعش و پ ک ک و رژیم بشار اسد جنگیده که هر سه گروه دستشون به خون غیر نظامیها آلوده است. چون رفاقت با اسد منافع ملی (که شما تعریف کردید) رو تامین میکنه پس باید چشممون رو به روی جنایتهاش ببندیم؟! شما هستید که بخاطر ایدیولوژی خطرناکتون منابع کشور رو به فنا دادید و همه رو با ما دشمن کردید. من هم مالیات میدم من هم حق صحبت کردن دارم.
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    29 14
    تروریست بشار اسد بعثی و مزدورهاش هستن.
    • FR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      9 17
      داعش و حامیاشم حتما صلح گسترن
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      4 6
      شما یا مزدورید یا کودن
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    11 16
    عثمانی ها در طول تاریخ همیشه وحشی و متجاوز و غارت گر بوده اند. عثمانی ظاهرالصلاح
    • بهزاد AZ ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      23 11
      تا زمانی که عثمانی بود تو منطقه نه جنگی بود نه گروه تروریستی! از وقتی پای آریایی های اروپایی باز شد منطقه به گند کشیده شد.
  • عباس IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 15
    از نشانه های آخرالزمان نابودی کامل ترکیه در جنگ قرقیسیا میباشد.نصر من الله و فتح القریب...
    • رامین IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      5 1
      در همین توهم هایی که صهیونستها و غربیها جهت بجون هم انداختن مسلمونا تو مغزتون فرو کردن بمونید.... احدادیث جعلی که معاویه برای ضربه زدن بر حضرت علی و اسلام و برپا کردن خوارج و ایجاد دشمنی در اسلام ایجاد کرده بود هنوز هم توسط معاویه های زمانه و لشکر خوارجی امروزیش، هرروز بیشتر از پیش نمود پیدا میکند...
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    10 1
    یک سوال دارم :::اونایی که به نام محورفلان محوربهمان محوریالان ۱.۵ میلیون سوریه ای مسلمان رو کشتند و ۱۰ میلیون رو اواره کردند!!خداییش نتیجش چیشد ؟؟؟مردم سوریه به کدام گناه این بلا سرشان آمد ؟؟؟روز حساب سختی نزد الله خواهید داشت مطمین باشید فرعون و نمرود هم اجازه نخواهند داد در جهنم در یک طبقه باشید!!!هیچ وقت کسیکه مسلمان باشد با مسلمان چنین نمیکند شما رابه وجدانتان واگذار کردیم!! الله شاهد باش !!!
    • ایرانی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      10 3
      خیلی درست گفتی حمایت از قاتلان و مسلمان کشان ارمنی در اذربایجان را هم که با حمایت ما ایرانی های شیعه انجام شد خطاب قرار بده
  • محمد IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 0
    یادش بخیر دوره خاتمی گفتگوی تمدن ها راه افتاده شد با همه دنیا خوب شدیم رشد اقتصادی سه درصد و سه ونیم درصد را داشتیم که الحق والانصاف تو زندگیمون می‌دیدیم ولی بعد خراب کردیم حقیقتش از آینده مملکتم میترسم ما شاید تو تکنولوژی نتوانیم با کشورهای همسایه و جهان رقابت کنیم ولی تو کشاورزی میتونیم کاش جای سرمایه گذاری روی ماشین رو کشاورزی سرمایه گذاری میشد ما نباید بازار عراق را از دست بدهیم ما باید حقمان را از بازار سوریه بگیریم ما نباید خیلی راحت افغانستان که شاه راه حداقل دومیلیارد جمعیته از دست بدیم
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      2 1
      دشمنی بیجا با امریکا باعث میشه منطقه اریانا در افغانستان..و مرز ارمنستان و قفقاز به نفع پانتورکیسم و ترکیه .. وخیلی چیزعای دیگه را هم از دست بدهیم ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس