کد خبر 1269525
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
کرونا

فشارها بر بخش های بهداشت و درمان سوئیس به دلیل افزایش چشمگیر مبتلایان تشدید شده و نتایج یک بررسی هم نشان می‌دهد ساکنان شمال انگلیس نسبت به سایر مناطق آسیب بیشتری از بحران کرونا دیده‌اند.

به گزارش مشرق، کرونا همچنان بحرانی حل نشده در اتحادیه اروپا باقی مانده و بسیاری مقامات و شهروندان این اتحادیه همچنان برای مقابله با آن تلاش می کنند.

تاثیر فاجعه بار کرونا بر روند مبارزه با دیگر بیماری های مرگ بار

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که بحران کرونا تاثیرات فاجعه باری در مبارزه با بیماری های مرگبار دیگر داشته است. این خبر را صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا روز چهارشنبه در ژنو گزارش داده است.

بر این اساس کرونا به ویژه بر درمان بیماران دارای سل و ایدز تاثیرات منفی داشته است. میزان درمان ها و آزمایش ها در هر دو گروه بیماران نتیجه همه گیری کرونا به شدت کاهش پیدا کرده است.

در این گزارش آمده است: همه گیری کرونا تاثیرات فاجعه باری بر مبارزه با ایدز، سل و مالاریا در سال ۲۰۲۰ داشته است.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم این مسئله را موجه دانست که کارگران واکسینه نشده که باید به قرنطینه بروند کسر دستمزد را بپذیرند. وی در سخنانی در برلین اظهار داشت که وقتی برخی با وجود واکسن کافی واکسن نمی زنند خود باید در دراز مدت هزینه های آن را پرداخت کنند.

قواعد کرونایی برای افراد واکسینه نشده در اتریش تشدید می شود

در اتریش هم زندگی برای افرادی که علیه کرونا واکسینه نشده و یا از بیماری کرونا بهبود نیافته اند به شکل آشکاری بدتر می شود. با توجه به افزایش آمار مبتلایان در این کشور دولت روز چهارشنبه طرح گام به گامی را در دستور کار قرار داد که دسترسی به رویدادها و رستوران ها و برخی اماکن دیگر را تنها در صورت ارائه گواهی بهبودی و یا واکسیناسیون برای افراد امکان پذیر می کند.

در اولین مرحله از ۱۵ سپتامبر باید افراد واکسینه نشده هنگام خرید حتما از ماسک های مخصوص استفاده کنند از طرفی مدت اعتبارتست های کرونا هم از ۴۸ به ۲۴ ساعت کاهش می یابد.

اتریش د ر صورت افزایش فشارها بر کلینیک ها به دلیل افزایش بیماران مبتلا به کرونا به صورت گام به گام سخت گیری ها علیه افراد واکسینه نشده را افزایش می دهد. صدر اعظم اتریش شرایط فعلی در کشورش را پاندمی واکسینه نشده ها دانسته است. وی واکسیناسیون را پاسخ این بحران دانسته و قرنطینه را رد کرده است. وی از جمله کشورهای نمونه را دانمارک دانست که با توجه به نرخ واکسیناسیون ۸۶ درصد همه محدودیت ها را لغو کرده است.

افزایش چشمگیر بستری شدگان در بیمارستان های اتریش

صدر اعظم اتریش قواعد جدید در کشورش را برای نجات توریسم زمستانی لازم دانست. نرخ مبتلایان جدید در اتریش در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در عرض یک هفته اخیرا به حدود ۱۳۰ افزایش پیدا کرده است. همچنین شمار بیماران بستری شده در بیمارستان های اتریش هم افزایش چشمگیری داشته است.

لوتار ویلر، رئیس انستیتو ابرت کخ آلمان هم در سخنانی واکسیناسیون را عامل مصونیت صد در صدی در برابر کرونا ندانسته و اظهار داشته که این واکسیناسیون شرایطی را ایجاد می کند که این ویروس و جهش های دیگر آن به سرعت گسترش پیدا نکنند. به گفته وی بین ژانویه و جولای ۲۰۲۱ واکسیناسیون از بیش از ۷۰۰ هزار ابتلای جدید جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه موج چهارم کرونا در کشور آغاز شده است در عین حال مردم آلمان و رفتارهای آن ها را در کنترل این موج موثر دانست.

هشدار درباره وقوع موج سخت کرونا در پاییز در آلمان

لوتار ویلر هشدار داد که پاندمی در کشور هنوز تمام نشده است. وی تاکید کرد که اگر میزان واکسیناسیون افزایش نیابد موج چهارم می تواند در پاییز روند درخشانی را برای خود داشته باشد.

افزایش دو برابری بستری شدگان در اورژانس های آلمان

وی تاکید کرد که اشغال تخت های بخش های مراقبت های ویژه در دو هفته گذشته در آلمان تقریبا دو برابر شده و به حدود ۱۳۰۰ نفر رسیده است. از طرفی میانگین سن بیماران هم در حال کاهش است.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم واکسیناسیون را تنها ابزار برای بازگشت مجدد به آزادی و شرایط نرمال دانسته و از شهروندان خواست خود را علیه این بیماری واکسینه کنند.

وی تاکید کرد که حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد بیماران در بخش های مراقبت های ویژه افراد واکسینه نشده هستند. وی شمار افرد واکسینه نشده در کشورش را بالا ارزیابی کرد.

به گفته اشپاهن تا به حال در آلمان ۶۶ درصد افراد حداقل یک بار علیه کرونا واکسینه شده اند. ۶۱.۶ درصد و یا ۵۱.۲ میلیون نفر هم کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

هشدار آلمان به افراد واکسینه شده

کارل لایترباخ، از مشاوران دولت آلمان هم به افرادی که کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند درباره اینکه خود را در معرض آلودگی به این ویروس قرار دهند هشدار داده و اظهار داشت: این درست است که ابتلا به کرونا بعد از دو دوز واکسن کاهش می یابد، اما من هرگز به کسی توصیه نمی کنم که داوطلبانه و عمدا خود را در معرض این ویروس قرار دهد.

وی تاکید کرد که برای افراد کاملا واکسینه شده هم همچنان امکان ابتلای سخت به این بیماری وجود دارد.

شرکت آسترازنکا دوز سوم واکسن را لازم ندانست

رئیس شرکت واکسن سازی آسترازنکا هم با واکسیناسیون مرحله سوم در انگلیس مخالفت کرده و آن را لازم ندانسته است. وی مطالعات بالینی بیشتر را برای تصمیم گیری درباره آغاز سوم مرحله واکسیناسیون را لازم دانسته است.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای ۱۳۵۶۵ نفر دیگر به کرونا در این کشور در عرض یک هفته و در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر خبر داده که کمی روند کاهشی داشته ست. این نهاد بهدشتی از ابتلای ۱۳۵۶۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داده است. ۳۵ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

شهروندان شمال انگلیس بیشترین آسیب را از کرونا دیده اند

نتایج یک بررسی هم نشان می دهد که انسان ها در شمال انگلیس تا به حال نسبت به بقیه ساکنان سخت تر از پاندمی کرونا آسیب دیده اند.

بر اساس ارزیابی منتشر شده توسط اتحادیه علوم بهداشتی شمالی ساکنان شمال انگلیس به صورت میانگین حدود یک ماه و نیم بیشتر در قرنطینه بوده اند و به بیماری های روانی بیشتری دچار شده و خطر مرگ و میر ناشی از کرونا در بین آن ها بیشتر بوده است.

بر این اساس نرخ مرگ و میر در شمال انگلیس ۱۷ درصد بیشتر از بقیه قسمت های این کشور بوده است.

محققان این بررسی این تفاوت ها را تا حد زیادی به فقر بیشتر در این منطقه و وضعیت بهداشت و درمان و سلامت ضعیف تر ساکنان آن منوط دانسته اند.

از زمان آغازهمه گیری کرونا ایالت های فدرال آلمان چند صد میلیون غرامت برای ازدست دادن درآمد شرکت ها در دوران قرنطینه پرداخت کرده اند. نتایج یک نظر سنجی در بین ایالات نشان می دهد که بیش از ۴۵۰ میلیون یورو برای این منظور هزینه شده است. بیشترین میزان غرامت در ایالت نوردراین وست فالن وجود داشته است.

محدودیت ها در سوئد کاملا لغو می شود

سوئد هم می خواهد از پایان سپتامبر همه محدودیت های کرونایی در این کشور را لغو کند. وزیر بهداشت این کشور اعلام کرده: هدف ما این است که به زودی همه محدودیت های ممکن را لغو کنیم. وی پیشرفت ها در کمپین واکیناسیون و شرایط کرونایی خوب را از دلایل این تصمیم دولت دانسته است.

دولت سوئد در دوران کرونا هیچ قرنطینه ای را در کشورش اعمال نکرد و تنها به توصیه هایی اکتفا کرد.

پارلمان آلمان تغیر قانون مقابله با پاندمی را تصویب کرد

پارلمان آلمان هم قانونی را تصویب کرده است که بر اساس آن تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کلینیک ها باید در آینده معیار اصلی ارزیابی ها درباره اوضاع همه گیری باشد. این شامل اصلاح قانون جمایت در برابر همه گیری است که پارلمان آلمان روز سه شنبه آن را تصویب کرد. بوندس رات آلمان هم قرار است روز جمعه درباره این قانون جدید تصمیم گیری کند.

شرایط وخیم کرونایی در سوئیس

در کشور سوئیس هم بخش های بهداشت و درمان مجددا تحت فشار شدیدی قرار گرفته است. بر اساس گزارش های منتشر شده در سراسر این کشور حدود ۸۰ درصد تخت های مراقبت های ویژه کاملا اشغال شده است که یک سوم آن ها مبتلا به کرونا هستند. یکی از دلایل این مسئله این طور عنوان شده که سوئیس پایین ترین نرخ واکسیناسیون در غرب اروپا را دارد و تا به حال ۵۱ درصد مردم این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

جانسون وعده انتخاباتی خود را به دلیل کرونا زیر پا گذاشت

بوریس جانسون روز سه‌شنبه در مجلس عوام گفت که بر اساس طرح تحول نظام سلامت، سهم بیمه شاغلین از آوریل سال ۲۰۲۲ به میزان ۱.۲۵ درصد افزایش می‌یابد تا هزینه‌های غیر قابل پیش بینی و فاجعه‌بار کرونا را جبران کند. وی امیدوار است که از این طریق ۱۲ میلیارد پوند به درآمدهای دولت اضافه شود تا بدهی‌های سنگین سازمان ملی درمان را که به مرز ورشکستگی رسیده سامان دهد.

نخست وزیر انگلیس افزود که تامین هزینه‌های این طرح بین افراد، شرکت‌های تجاری و آنهایی که درآمدهای بیشتری دارند تقسیم می‌شود. به این ترتیب از اکتبر سال ۲۰۲۳ افرادی که بیشتر از ۲۰ هزار پوند دارایی دارند به نسبت درآمدی که کسب می‌کنند در هزینه‌های درمانی خود سهیم خواهند بود.

جانسون عنوان کرد که این سهم از ۸۶ هزار پوند (۱۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار) در طول حیات افراد تجاوز نخواهد کرد اما با در نظر گرفتن میانگین درآمد افراد در انگلیس هزینه سنگینی به‌شمار می‌رود. او پیش‌بینی کرده که بر اساس طرح یادشده، ۳۶ میلیارد پوند اعتبار در عرض سه سال آینده برای توسعه بخش درمان جمع‌آوری می‌شود و به این ترتیب ظرفیت پذیرش بیماران در مراکز درمانی به میزان ۱۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

نخست وزیر انگلیس در سخنانش به این مساله اعتراف کرد که وعده‌های انتخاباتی حزب محافظه کار را زیر پا گذاشته اما با توجه به فشارهای اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا چاره‌ای برای دولت نمانده بود. وی با بیان اینکه همه‌گیری کرونا در برنامه‌ هیچ دولتی پیش‌بینی نشده بود ادعا کرد که دولت او رویکرد منصفانه‌ای را در پیش گرفته است.

با این حال نمایندگان مجلس انگلیس طرح دولت را به باد انتقاد گرفته و توهین آمیز خواندند. «کی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس گفت که اجرای طرح یادشده مردم را فقیرتر می‌کند. «اد دیوی» رهبر حزب لیبرال دمکرات هم افزایش مالیات‌ها برای جبران هزینه‌های درمانی را ناعادلانه خواند.

این درحالیست که اقتصاد انگلیس در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) بر اثر محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا بیشترین خسارت سالانه در نزدیک به سه قرن گذشته را تجربه کرد. بر اساس گزارش دفتر آمارهای ملی انگلیس (اوان‌اس) رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی ۹.۹ درصد سقوط کرد. «ریشی سوناک» وزیر دارایی انگلیس می‌گوید که حال و روز اقتصاد وخیم است و اعمال محدودیت‌های کرونایی ضربه سنگینی را وارد کرد.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی ۲۴ ساعت ۱۴,۵۳۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۵۲ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم طی ۲۴ ساعت ۳۷,۴۸۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۰۹ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم طی ۲۴ ساعت ۴,۷۲۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۷۱ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

در اسپانیا هم طی ۲۴ ساعت ۵,۲۴۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳۸ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۶,۸۵۴,۰۲۸ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۵,۱۵۹ هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۷,۰۵۶,۱۰۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳۳,۴۸۳ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۵۷۹,۵۰۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۹,۶۳۸ هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۴,۸۹۲,۶۴۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۵,۰۶۶ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۴,۰۲۹,۸۴۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۲,۹۴۹ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    به درک اسفل السافرین که انگلیسی و آلمانی به درک واصل بشن . من بدنبال بمب اتمی هستم تا پیشکش قرن بیست و یکم خدمتشون منفجر بشه تا دویست سال بعد تکون نخورند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس