حماس

جنبش حماس اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم و اعمال مجازات علیه آن‌ها را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، جنبش حماس در بیانیه‌ای به رژیم صهیونیستی درباره عواقب استمرار اقدامات سرکوبگرانه علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم هشدار داد.

در این بیانیه ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره استمرار اقدامات سرکوبگرانه و انتقامجویانه علیه اسرای فلسطینی آمده است که این رژیم مسئول کامل نتایج و پیآمدهای این سیاست خطرناک و جان همه اسراست.

طبق گزارش وبگاه «العهد»، حماس در بیانیه خود آورده است که سکوت در برابر این جنایت‌ها و نقض حقوق اسرا جایز نیست و ما هرگز اسرای خود را در نبرد علیه رژیم صهیونیستی تنها نمی‌گذاریم.

حماس همچنین با اشاره به اینکه اقدام شش اسیر فلسطینی برای رهایی از زندان اقدامی مقاومتی، قهرمانانه و شجاعانه است، تأکید کرد که این اقدام آنها بیانگر اراده پولادین اسرای قهرمان و اصرار آن‌ها برای پیروزی در نبرد با زندانبانان است.

حماس در این بیانیه همه مردم و گروه‌های فلسطینی را به حمایت از شش اسیری که از زندان فرار کرده‌اند و نیز حمایت از پایداری اسرا و خانواده‌های آن‌ها فراخواند و از نهادهای حقوقی و بین‌المللی خواست تا سکوت خود را در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی بشکنند.

دوشنبه، هفته جاری ( ۱۵ شهریور) شش اسیر فلسطینی موفق شدند از زندان فوق امنیتی جلبوع در شمال فلسطین اشغالی فرار کنند.

بر اساس گزارش صهیونیست‌ها، این شش نفر «زکریا الزبیدی»، یعقوب نفیعات،   محمود عارضه، «یعقوب قدری»، «أیهم کمامجی» و محمد عارضه هستند.

زکریا زبیدی وابسته به جنبش فتح و مابقی اسرا وابسته به جنبش جهاداسلامی فلسطین هستند. همه از اهالی کرانه باختری‌ و محکوم به حبس ابد هستند.

در پی رهایی این اسرا از زندان‌ رژیم صهیونیستی، این رژیم اقدامات سرکوبگرانه و مجازات جمعی علیه بقیه اسرا را تشدید کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس