کد خبر 1269073
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱
آخرین توصیه مرکل به آلمانی‌ها؛ به دولت چپگرا رای ندهید - کراپ‌شده

صدر اعظم آلمان در آخرین سخنرانی پارلمانی نسبت به احتمال تشکیل دولت چپگرا در این کشور هشدار داد.

به گزارش مشرق، صدر اعظم آلمان قبل از کناره گیری در آخرین سخنرانی در پارلمان آلمان به شهرودان این کشور نسبت به رای دادن به حزب ائتلافی چپگرا هشدار دهد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در سخنرانی روز سه شنبه خود به آلمانی‌ها نسبت به رای دادن به حزب چپ سوسیال دموکرات (SPD) پیش از انتخابات عمومی آینده که در ۲۶ سپتامبر (چهارم مهر)  برگزار می‌شود، هشدار داد.

وی گفت که رای دهندگان می‌توانند از بین سوسیال دموکرات‌ها و سبزها از یک طرف و «آرمین لاشت» از طرف دیگر، صدراعظمی را انتخاب کنند که به میانه روی در آلمان وفادار باشد. این سخنان مرکل با داد و فریاد اعضای پارلمان آلمان مواجه شد، اما مرکل گفت که فقط حقیقت را می‌گوید. مرکل به نمایندگان پارلمان گفت که انتخابات سپتامبر، برای آلمان تعیین کننده است.

مرکل و اتحادیه دموکرات مسیحی، آلمان را ۱۶ سال متوالی اداره می‌کنند، اما آرمین لاشچت جایگزین پیشنهادی و حزب  وی در نظرسنجی‌های هفته‌های گذشته سقوط کرده‌اند.

حزب سوسیال دموکرات به عنوان قوی‌ترین حزب سیاسی در این کشور در فاصله تنها یک ماه به انتخابات سراسری در آلمان  در نظرسنجی‌ها  ۲۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده، در حالیکه اتحادیه دموکرات مسیحی‌ها ۲۰ درصد و سبزها ۱۷ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

این در حالی است که «اولاف شولتز» کاندیدای صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات نیز ائتلاف با حزب چپ را رد نکرده است.  شولتز در حزب سوسیال دموکرات به عنوان یکی از اعضای  محافظه‌کار شناخته می‌شود. او در جریان انتخابات درون‌حزبی سال ۲۰۱۹ از رسیدن به رهبری حزب بازماند. اولاف شولتز از عدم افزایش مخارج دولت و پیشگیری از بدهی‌های جدید دولت دفاع  کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 0
    به حزبی رأی بدید که دولت عربستان را در جنایاتش علیه یمن یاری کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس