کد خبر 1268538
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
طلا

آمار ضعیف فرصت‌های شغلی در آمریکا و کاهش احتمال افزایش نرخ بهره، قیمت طلا را در معاملات امروز در نزدیکی بالاترین رقم ۲ سال و نیم گذشته ثابت نگه داشت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پس از اینکه گزارش ضعیف تر از انتظار فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی آمریکا منتشر شد و احتمال کم کردن حمایت‌های اقتصادی بانک مرکزی آمریکا را تضعیف کرد، قیمت طلا در معاملات امروز در نزدیکی بالاترین رقم ۲ سال و نیم گذشته ثابت ماند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۵.۸۹ دلار کاهش ۱۸۲۱.۸۴ دلار فروخته شد. در روز جمعه، قیمت طلا به بالاترین رقم از ۱۶ ژوئن برابر با ۱۸۳۳.۸۰ دلار رسید.

از آنجایی که اکثر بازارهای آمریکا به علت تعطیلات بسته‌اند، حجم معاملات امروز چندان زیاد نبود.

از دیگری عواملی که مانع از افزایش قیمت طلا شد، افزایش ۰.۱ درصدی شاخص دلار بود که پس از افت به کمترین رقم یک ماه گذشته، ثبت شد.

آمارهای وزارت کار آمریکا در روز جمعه نشان داد، در بخش غیرکشاورزی این کشور در ماه گذشته تنها ۲۳۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است، درحالی که اقتصاددان‌ها انتظار ۷۲۸ هزار فرصت شغلی را داشتند.

کارلو د کاسا، تحلیلگر بازار گفت: «پس از اینکه آمارهای کارگری، بازارها را ناامید کرد، سرمایه گذاران فشار کمتری بر جرمی پاول (رئیس بانک مرکزی آمریکا) برای افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا وارد کردند.»

وی افزود: «احتمال افزایش نرخ بانکی در ماه دسامبر وجود دارد و این امر سبب افزایش قیمت طلا می‌شود... طلا می‌تواند، در کوتاه مدت بالای ۱۸۰۰ دلار بماند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس