رئیس مرکز آمار قوه قضائیه

رئیس جدید مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: با تلاش و همت همکاران قضایی و کمک گرفتن از ابزارهای فناورانه، میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها از ابتدای سال تاکنون ۱۰ روز کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، محمد کاظمی‌فرد، رئیس جدید مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه گفت: دستیابی آسان مردم به خدمات قضایی، اجرای سند تحول قضایی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه فناوری اطلاعات و همچنین گام دوم هوشمندسازی دستگاه قضا را با بهره گرفتن از کمک شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان علمی دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در مردادماه، ۷۰ درصد زندانیان به صورت الکترونیکی در جلسات تحقیق و رسیدگی شرکت کردند، گفت: تا امروز ۶۰ درصد از شعب قضایی نیز برای انجام دادرسی الکترونیکی تجهیز شده‌اند.

رئیس جدید مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به کاهش میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها گفت: با تلاش و همت همکاران قضایی و کمک گرفتن از ابزارهای فناورانه، میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها از ابتدای سال تاکنون ۱۰ روز کاهش یافته است.

کاظمی‌فرد همچنین خبر داد که از این پس شناسایی شهود و مجرمان حرفه‌ای به صورت کاملا هوشمند انجام خواهد شد و اطلاعات این افراد به شکل الکترونیکی در کارتابل دادستان‌ها قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    آقا چرت نگو الان پرونده بنده 4 ساله هنوز ادامه داره درخواست ماده 79 5 ماهه هنوز بررسی نشده این امارو از کجا میاورید
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    اولازمان رسیدگى قبلی چقدربوده ثانیاچنددرصدکم شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس