کد خبر 1267213
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
سایه سنگین دلتا بر بازار کار آمریکا

آمار ارائه شده وزارت کار امریکا بعد از ماه ها واکسیناسیون حاکی از آن است که بازار کار این کشور همچنان در چنبره ی سویه کرونا دلتا گرفتار است.

به گزارش مشرق از شبکه یو اس تودی، کارشناسان اقتصادی اعلام کردندکه بازار کار آمریکا در ماه آگوست (مردا - شهریور) باید شاهد ایجاد ۷۵۰ هزار شغل باشد تا بتواند از رکود اقتصادی دلتا رهایی یابد.
اما گزارش وزارت کار حکی از آن است که در این ماه تنها  ۲۳۵ هزار شغل ایجاد شده است.

طبق آمار وزارت کار آمریکا، در حال حاضر بیش از ۵ میلیون نفر همچنان در بازار نتوانسته اند به کار سابق خود بازگردند و یا فرصت ورود به شغل جدید برای آنان محیا نشده است.

"یان شفردسون" اقتصاددان ارشد مرکز تحقیقاتی اقتصاد کلان پانتئون گفت: قبل از شیوع ویروس دلتا قرار بود ماهانه یک میلیون شغل در آمریکا احیا شود اما با آغاز و شیوع این سویه جدید رسیدن به این طرح های بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

این هراس در آمریکا وجود دارد که مردم از ترس ویروس دلتا تمایلی به بیرون رفتن از خانه هایشان و خرج کردن نداشته باشند و شرایط به گونه ای پیش برود که بار دیگر محدودیت های جدید در آمریکا اعمال شود.

براساس آمار ارائه شده وزارت کار آمریکا، نرخ بیکاری در این کشور ۵.۲ درصد رسیده است که نسبت به ماه گذشته ۰.۲ درصد کاهش یافته است.

ایالات متحده تا کنون توانسته ۱۷ میلیون یا ۷۶ درصد از ۲۲.۴ میلیون شغل از دست رفته در بهار سال گذشته از کرونا را بازیابی کند و این کشور ۵.۳ میلیون شغل را زیر سطح قبل از همه گیری قرار داده است.

"روبله فاروقی" اقتصاددان ارشد در آمریکا تصریح کرد:  مصرف کنندکان تمایلی به فعالیت‌های اشتغالی در بیرون از خانه ندارند و این خطر جدی محسوب می شود.  شرکت های بزرگ نیز در حال به تاخیر انداختن بازگشت کارگران به سرکار هستند. اینها می توانند شرایط بهبودی را با کُندی مواجه کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    2 0
    خیلی هم عالی!! چه اشکالی داره؟ یکم ببینین کشورهایی رو که تحریم میکنین چطوریه اوضاعشون!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس