کد خبر 1266706
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
مسکو

سخنگوی کرملین اعلام کرد، اقدام مهمی که طالبان باید در پیش بگیرد این است که نباید اجازه دهد افغانستان به پناهگاه گروه‌های تروریستی تبدیل شود.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا» در حاشیه «مجمع اقتصادی شرق» در روسیه تصریح کرد که افغانستان نباید به پناهگاه گروه‌های تروریستی تبدیل شود.

وی در این خصوص تصریح کرد: «مسئله‌ای که برای روسیه حائز اهمیت است، این است که افغانستان به پناهگاه شمار زیادی از گروه‌های تروریستی تبدیل نشود تا اقدامات لازم برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر صورت پذیرد».

پسکوف ادامه داد: «طالبان قبلاً ساختار خاصی از قدرت را شکل داده‌اند و همانطور که می‌دانیم اولین انتصاب‌ها را نیز انجام داده‌اند. مهم است که همچون ۲۰ سال پیش، افغانستان به پناهگاه شمار زیادی از گروه‌های تروریستی تبدیل نشود».

این دیپلمات روس همچنین بر لزوم تلاش دولت جدید افغانستان برای مقابله قاچاق مواد مخدر نیز تأکید کرد و گفت که طالبان باید «اقدامات جدی» برای از بین بردن قاچاق مواد مخدر در پیش گیرد.

بیست و چهارم مرداد ماه در پی قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، بسیاری از مقام‌های کشورهای خارجی از جمله انگلیس تأکید کردند که طالبان نباید اجازه دهد، افغانستان به پناهگاهی برای تروریست‌ها تبدیل شود.

چندی پیش، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه ۲۸ آگوست، ۶ شهریور ماه  طی یادداشتی در روزنامه انگلیسی «تلگراف»، چهار اولویت را برای تشکیل ائتلاف جهانی برای رویارویی با طالبان تشریح کرد که در یکی از آن‌ها تصریح کرد که جامعه بین‌الملل باید از تبدیل افغانستان به پناهگاه تروریست‌ها جلوگیری کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس