لبنان

یک نماینده مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه گفته دلیلی ندارد لبنان برای تأمین سوخت به ایران وابسته شود.

به گزارش مشرق، هیأت کنگره آمریکا که به سرپرستی «کریس مورفی»، نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا به لبنان سفر کرده روز چهارشنبه با «میشل عون»، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

«ریچارد بلومنتال» که یکی از حاضران در هیأت کنگره آمریکا در این سفر است گفت که هیچ دلیلی برای اینکه لبنان به محموله‌های سوخت ایران وابسته شود وجود ندارد.

میشل عون در دیدار با هیأت آمریکایی گفته که پیشرفت‌هایی در روند تشکیل دولت لبنان صورت گرفته و حمایت ادعایی آمریکا از ارتش لبنان را ستوده است.

قرار است نماینده‌های کنگره آمریکا با «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان، «حسن دیاب»، نخست‌وزیر موقت لبنان و «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر منتصب لبنان دیدار کنند.

لبنان در حال دست و پنجه نرم کردن با یک بحران اقتصادی عمیق است که بانک جهانی آن را یکی از شدیدترین بحران‌ها از اواسط قرن نوزدهم دانسته است.

اوضاع در لبنان به فلج شدن نهادهای نظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی این کشور منجر شده است. بیش از یک سال است که لبنان فاقد دولتی بادوام است، گرچه سه فرد متفاوت تا کنون برای اداره امور نخست‌وزیری را در دست گرفته‌اند.

بیش از ۷۰ درصد از جمعیت لبنان به زیر خط فقر سقوط کرده‌اند و ارز ملی این کشور بیش از ۹۰ درصد از ارزش خودش را از دست داده است.

بحران سوخت، یکی از نمودهای فلج اقتصادی لبنان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 0
    سید حسن نصراالله در سخنرانی یک نکته کلیدی گفت : نفت و گاز لبنان باید بیرون بیاید و اگر دیگران کمک نکنند ایرانی ها می توانند ....... (اگر این اتفاق بیافتد به واسطه نزدیکی به اروپا سود سرشاری برای لبنان و مردمش دارد)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس