واکسن کرونا نمایه

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره مشکلات ایجاد شده برای متقاضیان تزریق دز دوم واکسن کرونا اسپوتنیک توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره مشکلات ایجاد شده برای متقاضیان تزریق دز دوم واکسن کرونا اسپوتنیک توضیح داد: در خصوص واکسن اسپوتنیک همانطور که می دانید اسپوتنیک دارای دو دز یک و دو است که با یکدیگر کاملا متفاوت هستند. شرکت اسپوتنیک حدود ۴۵ هزار عدد واکسن دز دو را کمتر از میزان تقاضا شده در اختیار ما قرار داد و دچار کمبود شدیم.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده‌های اقتصادی تولید و واردات واکسن کرونا

وی گفت: البته بر اساس برنامه های پیش بینی شده تا ده روز آینده مقداری اسپوتنیک به کشور وارد خواهیم کرد تا افرادی که نیازمند تزریق دز دوم هستند بتوانند واکسن مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه از این پس شرط واردات واکسن اسپوتنیک، وارد کردن دز اول و دوم با یکدیگر است اظهار داشت: در سطح دنیا مطالعاتی موجود است که می توان دو دز مختلف واکسن را تزریق کرد به طور مثال بر اساس مطالعات انجام شده می توان از واکسن آسترازنکا به جای دز دوم واکسن اسپوتنیک استفاده کرد و درحال حاضر در اروپا و آمریکا فایزر و آسترازنکا نیز به جای یکدیگر استفاده می شوند که این اقدام نیز باید بر اساس مطالعات این اقدام صورت گیرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: دز دوم این واکسن حدود یک هفته الی ده روز دیگر به دست ما خواهد رسید و ترجیح می دهیم برای افرادی که دز اول را تزریق کرده اند دز دوم نیز اسپوتنیک تزریق شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    12 0
    سلام به مردم توضیح دهید که چرا روسیه متحد ایران به ایران واکسن نمیده . این حرفا ینی چی که دوز دوم واکسن دیگه باید زد . روز اول که دوز اول واکسن روسی به ما زدن گفتن هر دو دوز واکسن وارد شده الان دوماهه میگن نداریم
    • DE ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      2 3
      خیلی بچه ای که هنوز بفهمی شب ها هم کمتر کال اف دیوتی بازی کن
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      4 2
      روسیه دقیقا در چه چیزی متحد ماست؟؟. آن زمان که روحانی گفت نمی خواهیم مردم موش آزمایشگاهی شوند و در همکاری با روسیه در ازمایش واکسن سرباز زد روس ها هم دلیلی ندارد متقاضیان گسترده داخلی و دیگر کشورها را به ایران ترجیح دهند!
    • IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      1 0
      اسپوتنیک فقط به کادر درمان تزریق شده!
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      1 0
      روسیه خودش در تولید انبوه واکسن اسپوتنیک مشکل داره ماهی ۵ میلیون دوز تولید میکنه کفاف خودشم نمیده
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 1
    اخه یعنی همین چیزهای اولیه که یک بچه ابتدایی هم میدونه روشما تشخیص نمیدین چرا طوری برنامه ریزی وتنطیم نمی کنین که هرنوع واکسن راتقسیم بردو برای هرنفردرنظربگیرید این مورد برای سایر واکسنها هم به کرات درماههای پیش بوجود امد که حتی باتاخیر ۱۵ روزه دوز دوم رازدن واقعا هرگندی بود که بشر فکرشم نمیکرد درروند واکسیناسیون انجام دادین البته بیشتر این شاهکارها میراث دولت قبله
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 1
    روسیه ظاهرا چند تا هندونه را با هم برداشته و علیرغم صادرات به بیشتر از پنجاه کشور . حالا تولیداتش با تعهداتش برابری نمیکند .و یا احیانا با مشکلات تامین مواد لازم مواجه شده . از ابتدا موضع آمریکا بخصوص و غرب در ارتباط با اسپوتنیک ( اولین واکسن کرونا در جهان) با غرض ورزی همراه بوده . روسیه هم سعی کرد کشورهای بیشتری را ترغیب کنه از آنها واکسن بخرند . و احتمالا با کمبودها . تولید برابر با درخواست نیست و اینگونه میشود .
  • دوز دوم آسترازنکا نیست اینجا بابل! IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    0 0
    مادرم ووز اول آسترازنکا رو زده اما الان دوز دوم آسترازنکا نیست که بزنه شهرستان بابل استان مازندران تکلیف چیه یه خبری درباره ی دوز دوم آسترازنکا بزارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس