کد خبر 1266175
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
نیروی نظامی آمریکا

یک ماه پس از توقف حملات راکتی گسترده به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه، رسانه‌ها گزارش دادند که مجددا یک پایگاه آمریکا در شرق سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در واپسین ساعات سه‌شنبه گزارش داد که پایگاه آمریکا در میدان گازی «کنیکو» (دیرالزور-شرق سوریه) هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

منابع محلی استان دیرالزور در این ارتباط به سانا خبر دادند که پایگاه آمریکا در شرق دیرالزور با دو راکت هدف حمله قرار گرفته؛ اما هنوز گزارشی در خصوص احتمال کشته یا زخمی شدن نیروهای آمریکا در دست نیست.

بیشتر بخوانید:

حملات هوایی ترکیه به مناطق مسیحی‌نشین شمال سوریه

منابع یادشده همچنین اضافه کردند که نظامیان آمریکایی به‌سرعت راه‌های منتهی به منطقه را بستند و همزمان با این اقدام، بالگردهای آمریکایی به پرواز درآمدند.

پایگاه‌های آمریکا در میدان‌ نفتی «العمر» و میدان گازی کنیکو استان دیرالزور ماه گذشته چند بار هدف حمله راکتی قرار گرفت و این در حالی بود که نظامیان آمریکا گزارش مربوط به خسارت‌های ناشی از این حملات را سانسور کردند.

آمریکا در چند نقطه از منطقه «الجزیره» سوریه به‌ویژه در میدان‌های نفتی و گازی این کشور با هدف سرقت و قاچاق منابع سوریه پایگاه ایجاد کرده است.

واشنگتن با پشتیبانی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) ماهانه منابع استخراج‌شده از میدان‌های مذکور را به پایگاه‌های خود در کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 0
    دزدی تو روز روشن ، دنیال صاحاب نداره .... الهم عجل ولیک الفرج
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس