کد خبر 1265984
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا

در پی وقوع طوفان سهمگین «آیدا» در ایالت «لوئیزیانا» و قطع کلی برق در شهر «نئواورلئان» که احتمالاً سه هفته ادامه داشته باشد، مواردی از هرج و مرج و غارتگری در این شهر مهم آمریکا گزارش شده است.

به گزارش مشرق،  در پی وقوع طوفان سهمگین «آیدا» در ایالت «لوئیزیانا»، روز گذشته (دوشنبه) چندین مورد از غارتگری در شهر بزرگ «نئواورلئان» واقع در ایالت لوئیزیانای آمریکا به ثبت رسیده است.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، در یکی از موارد غارتگری، پهپاد مجهز به دوربین، تصاویر دو مرد را در حالی ضبط کرده اند که تلاش می‌کنند یک دستگاه «ای تی ام» را در بقایای سوخته یک بازار در محله سنت کلود واقع در نئواورلئان به سرقت ببرند.

ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا

طبق این گزارش، «لاتویا کانترل» شهردار نئواورلئان در خصوص غارتگری‌های صورت گرفته در این شهر گفت: «دستورالعمل بسیار واضح است: آن‌ها را بازداشت کنید. ما چنین چیزی را تحمل نمی‌کنیم و چنین چیزی را تحمل نکرده‌ایم».

در پی هرج و مرج در شهر نئواورلئان به دنبال وقوع طوفان سهمگین آیدا و قطع کلی برق در این شهر بزرگ، نیروهای پلیس این شهر گروهی از افسران مبارزه با غارتگری را در سطح شهر مستقر کرده است و با گارد ملی لوئیزیانا در این خصوص همکاری می‌کند.

ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا

شدت طوفان آیدا طی روزهای اخیر به اندازه‌ای بالا بوده است که روز دوشنبه، بیش از یک میلیون خانه در سراسر لوئیزیانا و می‌سی‌سی‌پی بدون برق بود و از میان ۱۴۴ هزار خانه در منطقه «بیگ ایزی» نیز با مشکل قطعی برق مواجه شده بود و آن طور که برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد، این قطعی برق احتمالا سه هفته ادامه خواهد داشت.

فرماندار ایالت لوئیزیانا اعلام کرده است که گارد ملی این ایالت، روز گذشته، ۱۹۱ نفر را در سراسر کلیساهای سنت جان، جفرسون و اورلئان با قایق و بالگرد نجات دادند.

گزارش رسانه‌های محلی حاکی از آن است که طوفان آیدا در دیگر ایالات نیز خساراتی را برجای گذاشته است به طوری که در ایالت «آلاباما»، دست‌کم سه نفر در پی وقوع گردباد زخمی شدند.

ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا

«تیت ریوزم» فرماندار می‌سی‌سی‌پی نیز اعلام کرد که روز دوشنبه، ۲۰ عملیات نجات در آب انجام گرفته شده است و در پی وقوع طوفان آیدا، ۸۵ هزار نفر از مردم می‌سی‌سی‌پی بدون برق ماندند.

طبق گزارش دیلی‌میل، از اواخر روز دوشنبه به وقت محلی، طوفان آیدا به یک توده پرفشار گرمسیری تبدیل شده است که با بادهای ۵۶ کیلومتر بر ساعت در حال پیش‌روی است و سیلاب‌هایی در بخش‌هایی از تنسی و اوهایو و دیگر بخش‌های میانی آمریکا جاری شده است.

روز یکشنبه هفته جاری، رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که طوفان «آیدا» که روز یکشنبه هفته جاری، با قدرتی ویرانگر به عنوان طوفان درجه چهار، ایالت «لوئیزیانا» را در هم کوبید، به مرگ دست‌کم یک نفر و قطعی برق بیش از یک میلیون نفر منجر شد و شهر مهم «نئواورلئان» را به طور کامل در خاموشی فروبرد.

سرعت وزش بادهای طوفان آیدا در حالی کاهش پیدا کرده که در آغاز ورود به ایالت لوئیزیانا با سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌روی می‌کرد به طوریکه مرکز ملی طوفان آمریکا هشدار داده که خیزاب‌های این طوفان احتمالاً پیامدهای خطرناکی را به همراه خواهد داشت.

در سال ۲۰۰۵، طوفان کاترینا در شهر نئواورلئان به کشته شدن دست‌کم ۱۸۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

طبق تصاویر رسانه‌های آمریکایی، شدت باد به اندازه‌ای بوده است که سقف یک بیمارستان در شهر کات‌آف از جا کنده شده است.

ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا ویرانی‌های طوفان آیدا در لوئیزیانا

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس