رئیسی نمایه

قامت‌های تعظیم کرده‌ی برخی رجال اصلاح‌طلب در مقابل رفتارهای مثبت رئیس‌جمهور رئیسی ممکن است به تیر و کمان تبدیل شود! اگر دولت سیزدهم نتواند رفتارهای خوب خود را با کارنامه واقعی برای مردم همراه کند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

آنچه در تمجید اصلاح‌طلبان از رئیسی نهفته است

اصغرزادهد: چگونه هم گرسنه‌ایم هم پیشرفت نظامی داریم؟!/ توطئه "تظاهرات خیابانی" در دولت رئیسیحسن رسولی، فعال چپ و عضو سابق شورای شهر تهران در یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرد، به تقدیر از اقدامات میدانی رئیس‌جمهور رئیسی پرداخت.

رسولی که از رجال ستادی جریان اصلاحات است در این باره می‌گوید: من فکر می‌کنم کمی باید صبر کنیم و اگر رفتار خوبی از آقای رئیسی می‌بینیم بیان کنیم. اینکه آقای رئیسی در این مدت کوتاه بین مردم حاضر شدند و از راه دور مدیریت نکردند این رفتار مدیریتی، رفتار مدیریتی خوب و پسندیده ای است چه از سوی آقای خاتمی مورد قبول اصلاح‌طلبان باشد چه از آقای احمدی نژاد باشد و چه از آقای رئیسی باشد. کار خوب، خوب است از هر کسی که سر بزند.

او می‌افزاید: منتهی مسائل مبتلی‌به کشور ما در شرایط فعلی، بسیار عمیق‌تر و پیچیده‌تر از این مسائل است. اینها هم مهم است اما اهم مسائل؛ کسری بودجه است، عدم تعادل تراز بازرگانی کشور است، بالا بودن نرخ تورم است، زیر صفر بودن نرخ سرمایه گذاری است، فرار نخبگان است، بالابودن نرخ بیکاری است و مشخص نبودن تکلیف برجام است. مسائل استراتژیک کشور در شرایط فعلی، تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت دولت است که آن هم در کوتاه مدت، اخلاقی نیست که ما اگر ایرادی از دولت آقای رئیسی می بینیم در حقیقت آن را بزرگنمایی کنیم و نقاط مثبتی هم که  می بینیم را بیان کنیم.

رسولی تصریح می‌کند: نفس حضور آقای رئیسی در بین مردم کار درست و پسندیده‌ای است... اینکه آقای رئیس جمهور از موضع بالا با مردم رفتار نکنند از نگاه من صفت های خوبی است.[1]

*نشانه‌های پیشرفتگی سیاسی در میان برخی رجال اصلاح‌طلب دیده می‌شود و این مسئله جای خوشوقتی دارد.

کما اینکه پیش از این، احمد زیدآبادی نیز در یادداشتی پیرامون دولت سیزدهم نوشته بود: از کسی بیم ندارم که بگویم خواهان گذر امن و باثبات و کم‌هزینه از این شرایط دشوار و در نتیجه موفقیت دولتم.[2]
 

***

این ماجرای ناتمام چگونه تمام می‌شود؟

توطئه "تظاهرات خیابانی" در دولت رئیسی

اصغرزادهد: چگونه هم گرسنه‌ایم هم پیشرفت نظامی داریم؟!/ توطئه "تظاهرات خیابانی" در دولت رئیسیاحمد شیرزاد، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با سایت صبح ما پیرامون بحث مذاکرات هسته‌ای و دولت سیزدهم گفته است:

"امروز به‌لحاظ موازنه قدرت در یک شرایط مناسب هستیم و خیلی معلوم نیست که گذر زمان این موازنه را به نفع ما پیش ببرد. چراکه ممکن است بعد از چهار پنج ماه بروز برخی مشکلات و تنش‌های داخلی دولت آقای رئیسی را از وضعیت فعلی ضعیف‌تر کند. لذا به‌نظرم به‌نفع آقای رئیسی و تیم ایشان است که تا شرایط مناسب هست زودتر مسئله را حل کنند. اگر شش ما بگذرد تجربه‌های قبلی نشان داده به‌محض وقوع اعتراضاتی در داخل طرف مقابل روند مذاکرات و گفت‌وگوها را متوقف می‌کند تا ببیند نتیجه مشکلات داخلی ایران چه می‌شود، تجربه‌های گذشته مانند وقوع حوادث دی ۹۶ و آبان ۹۸ نشان داده که طرف مقابل مذاکرات را کاملاً از دور تند می‌اندازد."[3]

*در بحث اغتشاشات و اعتراضات خیابانی مورد اشاره رجال ستادی اصلاحات باید دانست که این افراد در حال صحبت پیرامون پروژه کلی جریان چپ در 10 سال اخیر و سال‌های پیش رو هستند. پروژه‌ای که آنرا "فتنه اقتصادی" نامیده‌ایم و بروز آن لزوما به چیستی و کیستی دولت برنشسته در ساختمان پاستور ربطی ندارد.

مسئله اینجاست که در پروژه طراحی شده؛ قرار است هر امتیازی که در کشور موجود است کتمان شود و کسانی از مردم به تصور زیست جهنمی برسند. و در نتیجه همین تصور غلط ذهنی هم به خیابان بیایند، علیه حکومت شعار بدهند و پروژه وارد فازهای بعدی شود.

این در حالی است که افرادی از میان خواص کشور باید باشند تا به مردم بگویند حکومت در کنار مشکلاتی که در زندگی مردم وجود دارد؛ امتیازات اقتصادی زیادی از قبیل مالیات کم، نان و سوخت ارزان و فرصت‌های شغلی (اگرچه نامرتبط با مدرک تحصیلی) را به ارمغان آورده و مشکلات نیز بایستی با کمک رأی خوب مردم به دولت‌های صاحب کارآمدی حل شود نه با به خیابان آمدن و هرج و مرج!

در عین حال باید دانست که دولت حاضر در ساختمان پاستور بایستی بتواند با ارائه کارنامه‌ای ملموس به مردم، اشراف امنیتی دقیق به مسئله "فتنه اقتصادی" و تمسک به راهبردهای اقناعی و عقلانی در تریبون‌های خود؛ از ضریب خطر اشاره شده در بحث فتنه اقتصادی بکاهد و آسیب‌های آنرا به صفر یا حداقل برساند.

باید دانست که عمده ارکان فتنه اقتصادی پس از بروز پیش‌لرزه‌های آن در دیماه 96 و آبان 98 اصرار داشته‌اند که "حکایت همچنان باقیست..." و آبان 98 در سطحی وسیع‌تر و با خشونت بیشتر تکرار می‌شود.[4]

به هوش بودن مقامات کشور در قبال این تحلیل راهبردی بیان شده، ضرورتی است که می‌تواند آینده دولت سیزدهم را دستخوش تغییر کند.

***

شاگردان بد در کلاس درس هژمونیِ ایران

اصغرزاده می‌پرسد: چگونه هم گرسنه‌ایم هم پیشرفت نظامی داریم؟!

اصغرزادهد: چگونه هم گرسنه‌ایم هم پیشرفت نظامی داریم؟!/ توطئه "تظاهرات خیابانی" در دولت رئیسیابراهیم اصغرزاده، از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً طی اظهاراتی در کلاب‌هاوس با کنایه به دستاوردهای ایران در محور مقاومت گفته است: نمی شود کشوری بگوید که بازدارندگی نظامی دارد و از طرفی اقتصاد کشور را نادیده می گیرد و مردمش در خیابان اعتراض می کنند و پای صندوق های رأی حاضر نمی شوند.

او همچنین در کنایه به کشورمان اظهار می‌کند: این چه امپراطوری است که ۶۰ درصد از مردمش در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی‌کنند؟... یکی از اشتباهاتی که می شود این است که جریانی معتقد است که تمام منابع باید صرف مسائل نظامی شود. فکر نمی شود که اگر ملتی گرسنه و دچار شکاف طبقاتی شده باشد و از تبعیض مزمن رنج ببرد و حس نکند که در حکومت مرکزی سهم داشته باشد چگونه می تواند با یک ابزار نظامی و نگاه منطقه ای بازی را جلو ببرد.

به گزارش امتداد، اصغرزاده در بخش دیگری از اظهارات خود می‌گوید: مردم ایران می پرسند که حزب الله لبنان وقتی خانه هایش خراب می شود سریع ساخته می شود ولی در ایران در موقع سیل و زلزله اقدامی صورت نمی گیرد. خوب مشخص است این مسائل پرسش برانگیز است و برای مردم جای ابهام دارد. متاسفانه مسئولین نتوانستند این ابهام را رفع کنند.[5]

*آقای اصغرزاده گویا نمی‌داند که توان نظامی یک کشور برگرفته از توان اقتصادی آن کشور است و هیچ کشوری در تاریخ گذشته و معاصر نیست که بدون داشتن توان و قوت اقتصادی توانسته باشد عرض اندام نظامی خاصی داشته باشد.

و البته در این زمینه، کار کارستان ایران در مسئله "محور مقاومت" و تجهیز گروه‌های مقاومت منطقه که جای خود دارد.

ایراد استدلال و کنایه‌های اصغرزاده در اینجاست که او و دوستانش در پروژه "فتنه اقتصادی" قصد انکار و نگفتن مثبتات اقتصادی ایران دارند و از همین روست که مجبورند بیت‌الغزل علمای علم سیاسی در کتب این رشته را نادیده بگیرند که یکصدا بر ارتباط مستقیم توان اقتصادی و قدرت نظامی تأکید دارند.

لازم به اشاره است که ایران ما نیز مثل تمام کشورهای دیگر جهان دارای مشکلاتی در بحث اقتصادی است. اما این مشکلات اولا بحران نیستند، ثانیا راهکارهای مشخصی دارند که عمدتا داخلی است و ثالثا ما مثبتات زیادی از قبیل ضریب جینی مطلوب و حتی بهتر از آمریکا، نرخ بیکاری تک رقمی، ارزانی غذا و سوخت و درصد پایین فقر مطلق داریم که البته آقای اصغرزاده و دوستان ایشان در بیان این حقایق لکنت دارند.

پس مشخص شد که دستاوردهای دفاعی و نظامی ایران از کجا نشأت می‌گیرد و اصغرزاده صراحتا بخشی از حقیقت را منکر شده و درباره بخش دیگری از آن مثل گرسنه بودن مردم ایران! دروغ می‌گوید. (ایران در جایگاه سیرترین کشورهای جهان قرار دارد.)

در بحث شرکت نکردن کسانی از مردم در انتخابات نیز این مسئله ربطی به هژمونی (یا همان معنای مورد اشاره اصغرزاده در بحث امپراطوری) ندارد زیرا ملاک وجود اقتدار در یک دموکراسی و مردمی بودن آن به تعداد شرکت‌کنندگان نیست بلکه به رعایت مُرّ قانون است و مادام که قانون باشد؛ پس هژمونی هم هست.

اتفاقا وجود هژمونی و اتوریته در قبال یک حکومت از این حیث نیز اثبات می‌شود که تعداد شرکت کنندگان کم در یک انتخابات هم حاکمیت را از حالت استقرار خارج نکند و همه منتظر انتخابات بعدی باشند!

گزینه‌ای که درباره ایران اسلامی همگی شاهد آن هستیم...

در بحث حزب‌ا... نیز به نظر می‌رسد آقای اصغرزاده نخواسته به مردم بگوید که ارکان اجرایی حزب‌ا... لبنان مبتنی بر تفکر اصیل اسلامی و انقلابی حرکت می‌کنند و مثل دوستان آقای اصغرزاده نیستند که دولتی را به اسم مذاکره و شُل‌دینی در دامن رأی مردم بگذارند و بعد هم با تأکید بر "مزخرف بودن مسکن مهر"! مدعی نظام شوند که چرا خانه‌ای ساخته نمی‌شود...

مطالعه، درک عقلانی، تحلیل درست و تبارشناسی، 4 پلکانی هستند که برای جداسازی سره از ناسره خاصّه در سیاست و اظهارات و مواضع رجال سیاسی بایستی به آنها اتکا کرد وگرنه حتما قضایایی مثل شام سال 40 و کوفه سال 61 هجری قابلیت تکرار می‌یابد.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1523030

2_ mshrgh.ir/1264606

3_ http://sobhema.news/?p=17201

4_ mshrgh.ir/1018114

5_ http://emtedad.news/print/?id=3769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 89
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • سید IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    55 4
    اشغرژاده و گرشنگی ؟!! تو سرگرم کار خودت باش!
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      9 1
      فقط مواظب باشید
    • US ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      28 1
      اینا کلا دغدغه بدبخت کردن مردم را دارند
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      29 2
      متاسفم برای سالهایی که طرفدار تفکر اصلاحاتی بودم
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      25 2
      لطفا سکووووووووووووووووت . اصلاح طلبا هر گلی داششتند به سر مردم زدند. این شده وضعمون
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      18 2
      گرسنگی مون نتیجه مدیریت لیبرالی دوستان اصغرزاده است و پیشرفت نظامی مون نتیجه مدیریت جهادی مدیران انقلابی است.
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      13 2
      اصغر زاده اگه فکر میکنی صاحب نظر هستی، بدان کلامت پشیزی ارزش نداره
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      5 1
      اصغرزاده چون تفکیک بین وظایف وجود دارد کشور پیشرفت نظامی داشت ولی روحانی ماهها در قرنطینه بود
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    35 5
    پادوهای داخلی دشمن تعجب ازینه چرا با این افراد خائن تاکنون مدارا شده‌ وهر چرندیاتی بخواهند می گویند ودرروزنامه یشان منتشر می کنند دريغ از کوچک‌ترین برخورد باتخریب کنندگان‌ ذهن مردم‌
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      8 0
      مصلحته مصلحت. مهم نیست چه اتفاقی برای مردم میفته. مصلحته.
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    27 3
    برجام معمولی کم بود الان به دنبال برجام موشکی هستید؟
  • وحید IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    21 2
    با سلام ،ایشان ظاهرا جزو اون افرادی هستند که خودشون رو زدن به اون راه
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    34 3
    اصغرزاده می پرسد: چگونه هم گرسنه‌ایم هم پیشرفت نظامی داریم.__ اصغر جون اگه خیلی فقیر و بدبخت و گرسنه ای دست حجاریان و تاج زاده روهم بگیر 3تایی باهم به کمیته امداد مراجعه کنید .کاسه و قاشق رو فراموش نکنین تا برای اولین بار یه لقمه حلال تو زندگی تون بخورین که از لقمه حروم وطنفروشی خیلی بهتره.6999
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    25 4
    چگونه هم گرسنه ایم هم پیشرفت نظامی داریم؟ چون آنهایی که برای پیشرفت نظامی در تلاش هستند با آن کسانی که به اسم ژنرال های اقتصادی مملکت را به این وضع کشاندند فرق دارند،
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      12 2
      اين خائنین نجومی بگیر نورچشمی دولت قبلي بودن سفرهای مردم روز به‌ روز کوچکتر کردن ورزانه کشور را بین خود واطرافیانشون تقسیم کردنند کی عدالت‌ درمورد اين افراد اجرا بشه خدا میدونه
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    25 3
    بیراهه نشان ندهید . درد مردم بیعدالتی است . آن هم در تمام زمینه ها
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      11 1
      طرفداران امویان مسبب همه بدبختی های جامعه مسلمان آن روزگار بودند، اما مردم را به بهانه عدالت خواهی علیه علی و فرزندانش تحریک می کردند و می شوراندند! چه اندازه بین آن وقایع و برخی از نق زدن های امروز شباهت وجود دارد! کسانی که با انتخاب احمقانه خود، دولت تزویر و کوید را هشت سال بر کشور حاکم کردند و امروز به جای عذرخواهی و طلب بخشش، از دولت تازه تأسیس طلب کاری می کنند!
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      10 3
      حقیقت بیراهه نیست. از آلبانی چه خبر؟
    • AT ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      12 2
      درد مردم همین افسادطلبان پررو هستند که اصلا اعتقادی به عدالت ندارند!
  • بنده خدا US ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    14 2
    همین امثال اصغرزاده خودشون تا خرخره شام و ناهار میخورن بعد از گرسنگی مردم حرف میزنن!!!!
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      2 6
      (ایران در جایگاه سیرترین کشورهای جهان قرار دارد.)
  • حامد IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    10 11
    جواب سوالت کاملا روشن است.. مثل کره شمالی.. هم علف میخورند هم به اندازه نابودی کره زمین سلاح اتمی دارند.
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      12 6
      کره شمالی علف به مردمش میداد 3 سوته حکومت رو سرنگون میکردن. عقل نداری رسانه های خارجی رو نخون. خوب نیست واست
    • حامد IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      10 4
      جواب 13:46... تو کدام رسانه رو میخونی که فکر میکنی ملتی (کره شمالی)که به بند کشیده شدن و حتی اجازه شنا در سواحل رو ندارن که نکنه شنا کنان از کشور فرار کنن و برن میتونن سه سوته حکومتشون رو سرنگون کنن؟؟ تو عقل داری که فکر میکنی حکومتی که تحت شدیدترین تحریمهای بین المللی هست و حتی توانایی برگذاری یک مسابقه فوتبال رو نداره و مردمش دارن از گرسنگی علف میخورن و هنوز ساقط نشده رو میشه سه سوته برکنار کرد؟؟؟ خدا وکیلی تو کی هستی و به چی فکر میکنی در خلوت خودتت سه سوته!!!!!
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      9 5
      شاید خوراک تو علف باشه و اتفاقا با تراوشات ذهنی ات همخونی هم داره! ولی ملت اگر چه با سیلی صورت شون رو سرخ نگه داشتن ولی راضین بنیه دفاعی کشور طوری باشه که سر و گلوی مردم و ناموسشون زیر چکمه متجاوزین نباشه.
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      2 3
      یک هموطن میتونه از یک اجنبی هم کثیفتر باشه
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    6 5
    اینقدر مردم را به جان همدیگر نیندازید . مردم اصلاح طلب ایران اقای رییسی را دوست دارند و برایش ارزوی موفقیت دارند . حساب کار افراطیون با برادر عزیز رییسی جداست .
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    9 2
    بخاطر دزدهایی مثل اص....ز... است که مردم گرسنه هستند
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    6 7
    اگر پیشرفت نظامی کرده ایم اینهمه مواد مخدر از کجا وارد کشور می شود ؟ ایا کشوری که نمی تواند مرزهای خود را کنترل کند از نظر نظامی به پیشرفت رسیده است ؟اگر یک بیماری ان طرف دنیا پیدا شود با سرعت برق در ایران هم پیدا می شود . ایا این پیشرفت نظامی است ؟ چین باید بگوید ما پیشرفت نظامی کرده ایم . نه روزه یک بیمارستان هزار تختوابی ساخت . با سرعت برق کرونا را کنترل کرد .همه این کارها را ارتش انجام داد .
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      7 4
      ما هم به همت سپاه 3 روزه ساختیم تا کور شود هر آنکه نتواند دید
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 0
      آره به همت سپاه
  • مجید IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    9 2
    ظاهرا این افراد پشت اسم فریبنده اصلاح طلبی قرارگرفتند جز اجرای ماموریت غرب و غر بزدگی و ضربه به کشور ماموریتی دیگر ندارند .مردم از این فتنه گران خسته شدند
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 6
    آخه فلان فلان شده ها گرسنگی چه ربطی به پیشرفت نظامی داره؟!!!!!! کره شمالی هم موشک و بمب هسته ای دارد آیا گرسنگی مردم خود را انکار میکند؟
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    8 2
    مگه این به اصطلاح اصلاح طلبان جزاین چرندیات چیزی برای گفتن هم دارند
  • ناشناس IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    7 2
    سلام پیشرفت نظامی حاصل مدیریت قوی وسالم نیروهای مخلص ومتعهد به آرمانهای اسلامی بوده است . عدم پیشرفت حاصل تفکرات مزورانه ومنافقانه مدیران وابسته ونآگاه و...
  • محمدایوب IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    6 3
    پیشرفت نظامی. ثمره فرزندان حلال خوار وحلال زاده وشیر پاک خورده. مانند حاج قاسم. سردار حاجی زاده. سردارفخری زاده. سردار حسن مقدم شهید صیاد شیرازی. وهزاران شیر پاک خورده دیگر است اما شکم گرسنه ثمره. افکار سرمایه داری ولیبرالی قبیله بهرمانی واصلاح طلبی که از سال 67 در نماز جمعه تهران گفت اگر در یک پروژه ای چند میلیاردی. 500میلیون بدزدند. اشکالی ندارد طبیعی است.
  • US ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    11 1
    نجومی بگیرهای پررو . پرروهای نجومی
  • US ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    11 1
    پرروها نجومی
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    7 2
    چرا به جرایم امنیتی ،این فرد فاسد احمد شیرزاد رسیدگی نمیشود،کسی که مخالف اقتدار،منافع ملی و تعالی فرهنگی کشور موضع بگیرد،خائن است.دزدیدن و چپاول سفره مردم و عیش و نوش در غرب، تنها کارنامه اینهاست!
  • حامد IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    8 2
    جیغ زدن افساد طلبان که میگ ن یعنی همین. سوزش چنان شدید بوده که نگو
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    8 2
    فرقه ضاله اصلاحات آرزوی ججنگ داخلی وسورس خیابانی و در ایران داره.که انشا ئ الله بگور خانه برد
  • SE ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    5 1
    مشرق جان دوران این ها دیگه تمام شده لطفا وقت و انرژی تون رو بزارید روی مسائل مهم و مثبت در کشور. روی فناوری های نوین روی جوانان روی امید و پیشرفت. ول کنید این خودفروخته ها رو.
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    6 1
    آخه این پرسیدن داره ؟ خب معلومه چه جوری میشه هم پیشرفت نظامی داشت هم گرسنه بود ! اول یه کم بزرگ نمایی کن بعد یه کم دروغ بگو بعد هم تقصیر و دسته گل های اصلاح طلب هم حزبی خودتو بنداز گردن دیگران !
  • ابراهیم IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 1
    به نام خالق بی همتا یکی از راههای برون رفت از اوضاع کنونی اجرای صحیح ،انقلابی و علمی خصوصی سازی است.واگذاری امثال نیشکر هفته به کارگران و مردم و نظارت بر سوددهی آنها.البت به نظر بنده
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    5 1
    تمومش کنید جناب اصغرزاده. شناختیمتون
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 1
    حرفی نیست. نتیجه ها چون مشخصه
  • 12:31 IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 4
    خوراک و مواد غذایی در ایران ارزان نیست مگر اینکه شما به دلار حقوق بگیری البته من با این آقای اصغرزاده اصلا موافق نیستم ولی نمی توان حقایق را ندید خوراک پوشاک و مسکن در ایران اصلا ارزان نیست.
  • امانی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    6 2
    منظور جناب اصغر زاده از ساختن خانه های لبنان این هست که ایران پول انها را پرداخت میکنه وکنایه زده اما ای کی یو دو شهر امریکا در این 5سال اخیر بر اثر طوفان وسیل ویران شدند واین ابر قدرت اقتصادی جهان هنوز نتوانسته 20درصد انها را بسازد ایا انها هم مثل ما لبنانی وحزب الهی دارند ؟
  • سوخته IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    16 2
    اصغرزاده خودت و حزب کثیفت از ناراحتی و قصه بمیرید
  • علی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    7 3
    اگر از شکم نزنیم و بفکر دفاع نباشیم انوقت هیچی نمی ماند
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 4
    شما تا دیروز فرانسه و امریکا و... رو بابت مشارکت پایین مردم در انتخابات مسخره میکردید حالا نظرتون عوش شده و میگید مشارکت پایین مشکلی ندارد؟
  • امین جعفری IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    7 5
    فرماندهان نیروهای مسلح ما انقلابی هستند اما فرماندهان اقتصادی یکی مثل اون روحانی لیبرال ، غرب گرا و جاسوس استکبارند
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      4 2
      پاسخ مشرق بهتر از حرفای شعاری شماهاس. پول که نباشه دلیرترین فرماندتون هم نمیتونه کاری بکنه. مثل زمان جنگ موقعی که بنی صدر به جبهه ها کمک نمیکرد.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 0
    کاری به نفوذی های اثلاح طلب ندا م چوت اگر به فکر نان مردم بودن غذای مرغ خودکفا می کردن ولی واقعا شرایط اقتثادی سخت
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    4 1
    آخه یکی به این نیست بگه اگه تو گرسنه ای چه طور تو هر گوشه این شهر می چرخی یک حرفی میزنی.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    4 3
    قطر «۳۵ درصد» گاز هلیوم جهان را از پارس‌جنوبی تولید می‌کند؛ ایران صفر درصد یک عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید به خاطر نبود تجهیزات تولید گاز هلیوم در ایران، قطر «با خیال راحت» از میدان مشترک پارس جنوبی هلیوم تولید می‌کند. غیرت ایرانی کجاست؟ معلوم نیست..!!!
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      2 2
      پس هلیم ملاک سنچش غیرت است؟؟ برو پی کارت
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 0
      اساسا هلیم همراه هیدروکربورها وجود ندارد و نمی تواند تشکیل شود. مخازن هلیم حاصل تجزیه رادون هستند.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 3
    دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند بخصوص اصلاحطلبها ۱ ) سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴ وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است. ۲ ) سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۱۱ لَن يَضُرّوكُم إِلّا أَذًى ۖ وَإِن يُقاتِلوكُم يُوَلّوكُمُ الأَدبارَ ثُمَّ لا يُنصَرونَ ترجمه: آنها [= اهل کتاب، مخصوصا» یهود] هرگز نمی‌توانند به شما زیان برسانند، جز آزارهای مختصر؛ و اگر با شما پیکار کنند، به شما پشت خواهند کرد (و شکست می‌خورند؛ سپس کسی آنها را یاری نمی‌کند.
  • بهنام IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 2
    به قول سردار دکتر محسن رضایی ایران در زمینه نظامی و امنیتی گامهای بسیار بلند در پیشرفت داشته و حرف مهمی برای زدن دارد اما در زمینه اقتصاد و فرهنگ و ... به اندازه امور نظامی و امنیتی کار نشده و امیدواریم در دولت جناب آقای رئیسی این امور هم مورد توجه جدی قرار گیرد
    • علی IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      0 0
      پس به امید دلار هزار تومانی
  • عباس IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 2
    آقای اصغرزاده چه رویی داری به خدا!گرسنگی میراث جنابعالی وهمکیشان غرب زده جنابتان است وپیشرفت نظامی حاصل مدیریت جهادی وولایی است لااقل اندکی به آنچه میفرمایید دقت هم بفرمایید
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 2
    اصلاحطلبا و غرب زده ها و غربی ها میخوان که با جو رسانه ای در دوران رییسی اینقد سطح مطالبات و توقعات رو بالا ببرن که حتی اگه رییسی عملکرد خیلی خوبی هم داشته باشه باز مردم علیه او بشن و ...
  • DE ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    5 2
    شما اصلاحاتچی ها با اینهمه خرابکاری ها بهتر سکوت کنید زیرا اقتصاد ایران رو به ضعف کشیدید.
  • مهدی درخشانی IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 2
    افرین به رسولی . مثل اینکه هنوز اصلاح طلب خوب هست
  • اشنا IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 1
    به نظر من بلوک غرب در ایران جز با کسب قدرت مطلق ساکت نمیشینه و اگر هم قدرت مطلق رو هم داشته باشد باز هم ساکت نمیشینه تا کامل اسلام و قران رو یا کامل وارونه کنه و یا از بین ببیره و باز هم ساکت نمیشینه جز انکه مومنان رو بشدت در ایران تضعیف کنه و باز هم احتمالا ساکت نمیشه جز تا نابودی کامل اکثر مومنان در ایران
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 3
    مطمئن باشین اگه این دولت که مردم بهش امیدزیادی درمهارتورم دارن بخواد راه دولت قبلی رو بره واوضاع رو مثل الان که روزبه روزداره بدترمیشه سروسامان نده مردم دیگه واقعا ناامید میشن
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    4 1
    نون دار و دسته امثال اصغر زاده ها آجر شده، در بحث اقتصاد و معیشت جماعتی که امثال اصغر زاده بوقچی شون بودن وضعیت رو به اینجا رسوندن و گر نه در زمینه های دفاعی اگر وضعیت مون عالی نبود استکبار در حمله به کشور مون لحظه ای درنگ نمی کرد. همه ملت این واقعیت ها رو فهمیدن این جماعت جاهل مرتب به جدول می زنن که ذهن ملت رو فریب بدن ولی حاشا که امثال این .. های سیاسی بتونن تاثیری در سرنوشت حذف افسادطلبان از گردونه سیاسی اجتماعی کشور داشته باشن.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    9 1
    چطور آمریکا چهل میلیون گرسنه و کارتن خواب دارد اما بیش مجموع کل جهان پیشرفت و هزینه نظامی دارد؟ چطور هند 200 میلیون خیابان خواب دارد و برنامه توسعه یافته فضایی دارد؟
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 2
    اقاىاصغر زاده اولاهمانطوركه معنى مناعت طبع را نمى فهمى اين راهم نمى فهمى كه كشورما جزو كشورهاى بدهكار جهان هم نيست كه چندين نسل آن بدهكار باشند
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      1 1
      فعلا که شکم ملت ایران گرسنه هست و شکم ملت آمریکای به قول حضرات بدهکار سیر و روزبروز داره وضعش بهتر میشه.
  • عدالت IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 2
    اگر گرسنگی هست چون مدیریتش با ... های اصلاح طلب و اصولگرایان نان به نرخ روز خور است. اگر پیشرفت نظامی داریم چون مدیریتش با طیف انقلابی است
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 1
    اخه این شیرزاد چرا اظهارنظرمیکنه این اظهارنظرش بدردعمه اش میخوره
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    4 2
    آقاي اصغرزاده! شما گرسنگي مردم را بايد زماني بر زبان مي آورديد که مقدماتش را دوستانتان مي چيدند! نه اينکه به برجستگي هاي يک ملت ربط دهيد!
  • یه آدم عادی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 3
    مرگ‌بر ضد ولایت فقیه
  • TR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 1
    جهل ساله
  • ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 1
    شتردرخواب بیندپنبه دانه
  • مهناز IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 2
    متاسفم برات اصغرزاده. از آمریکاییها بدتر، تویی
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    2 2
    اصغرزاده می پرسد: چگونه هم گرسنه‌ایم هم پیشرفت نظامی داریم؟! چون که اقتصاد و سفره مردم دست همفکران شما بوده و پیشرفت های نظامی دست مخالفان فکری شما بوده!
  • DE ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 1
    باز که این اصغر ...
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    2 0
    درد مردم اینه که شکمشون گرسنه هست حالا فرقی نداره چه در دولت رییسی یا روحانی یا کس دیگه.این آقا حرفش درسته ولی اینم بگم که در دولت روحانی هم ملت گرسنه بود
  • غلامحسین عالی FR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    1 0
    از عجایب اینکه با این همه جاسوس ونفوذی باقی ماندن جمهوری اسلامی به معجز ه بیشتر شباهت دارد تا یک اتفاق تاریخی واز آن عجیب تر فریب مردم در طول چهل واندی سال است !!
  • DE ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    چی بگم
  • DE ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 1
    چگونه هم گرسنه‌ایم هم پیشرفت نظامی داریم؟! چگونه اصلاح طلبها مرده اند و هنوز صداشون درمیاد؟ سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز - مرده آنست که بعد از 32 سال خیانت به مردم و انقلاب و آرمان شهدا , مردم دست رد به سینه شان بزنند و آنها را در صندوقچه تاریخ دفن کنند. اصلاح طلبچی ها حتی به اون مردمی که سالها بهشون رای دادند هم رحم نکردند و سفره اونها را هم اینقدر کوچک کردند که شبیه دستمال کاغذی شده.
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 0
      طرفدار اصلاحات نیستم و ازشون خوشم نمیاد ولی یه ذره به حرف خودت فکر کن
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 1
    اصغرزاده می پرسد: چگونه هم گرسنه‌ایم هم پیشرفت نظامی داریم؟! یعنی انقدر تعطیلی که نمی دونی !!!به این دلیله که امنیت عذر بهانه نمی شناسه
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 0
      این امنیت رو به خاطر من و تو درست نکردن .برای خودشونه .اصلا برای من و تو و ملت به اندازه ی پشیزی ارزش قائل نیستن که اگر بودن وضع ملت الان این نبود.
  • سعید IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    1 0
    به نظر می رسد عوامل اطلاح طلبان، طبل تند روی هایی علیه دولت و نظام سه قوا را پیش گرفته اند، مسئولین محترم متوجه جریانات حاشیه این سخنان باشند،
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    پیشرفت نظامی به خاطر این بود که مدیران انقلابی و دلسوز داشت که نگاه شون به نخبگان و مردم بود اما اگر مردم گرسنه هستند(که البته هنوز خدارو شکر به اون وضع نرسیدیم و اون تعداد هم که در فقر به سر می برند با کمک های مومنانه مردم زندگی شون رو سر می کنند) به خاطر امثال لیبرالی مثل شما ها بود که تمام بودجه مملکت رو دزدیدید و به آقا زاده هایتان دادید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس