ویژه ها

زمزمه‌هایی درباره کشف اسناد و پرونده‌های مفاسد اصلاح‌طلبان در دوره چهارساله شهرداری تهران و احتمال برخورد زاکانی با آنها باعث شده تا اصلاح‌طلبان پروژه اعتبارزدایی از شهردار جدید را کلید بزنند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** عدم حضور ظریف در وزارت خارجه «خسارت» است

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «در قواره ظریف» نوشت: «هنوز چند روزی از خداحافظی محمدجواد ظریف از وزارت امور خارجه نگذشته که خلأ در دستگاه دیپلماسی کشور برای هر ناظر منصف و بی طرفی، مشهود است. بدون اغراق و هرگونه جانبداری احساسی یا حزبی باید بگویم، که عدم حضور دیپلمات شاخص، با استاندارهای بین المللی چون ظریف، در وزارت امور خارجه، یک خسارت و حتی بی‌توجهی و غفلت از  یک سرمایه ملی و جهانی است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «به یاد ندارم، که در رویدادهای سیاسی منطقه‌ای و جهانی مرتبط با ایران، یا حتا منطقه، حضور دیپلماتیک ظریف در متن این رویدادها،   تعادل را برنگردانده و شرایط را نرمال نکرده باشد، حتی اگر این حضور دیپلماتیک به نتیجه صددرصد موثر نرسیده باشد. اعتبار جهانی، توانایی‌ها و ظرفیت‌های فردی، و تجارب ارزشمند دیپلماتیک و ارتباطات نزدیک و تاثیر گذار در عالم سیاست با سیاست‌مداران و دیپلمات‌های برجسته، از ظریف، یک دیپلمات کم نظیر و تراز اول و ممتاز ساخته است».

روزنامه آرمان در ادامه تصریح کرد: «هر چند در داخل، قدر و ارزش او به عنوان یک نخبه و سرمایه ملی، دانسته نشد و به بهانه های واهی، و یا از روی حسادت و کینه، با انگیزه‌های حزبی و غیرملی، مورد بی مهری و تهمت‌های جاهلانه و هتک حرمت قرار گرفت، اما این بی‌مهری‌ها و تخریب‌های ناجوانمردانه، نه تنها چیزی از ارزش‌های ظریف کم نکرد بلکه به اعتبار و ارزش‌های ماندگار او افزود».

عدم حضور ظریف در وزارت خارجه «خسارت» است/ سنگ اندازی «حامیان نجفی» در مسیر استقرار زاکانی در شهرداری تهران

واقعیت این است که فصل جدیدی در دیپلماسی ایران آغاز شده است. توجه ویژه به دیپلماسی منطقه ای و ارتباط ویژه با همسایگان، تعامل متوازن و دوسویه با شرق، پرهیز از رویکرد «ارباب-رعیتی» در مواجهه با آمریکا و تروئیکای اروپا و حضور اقتصادی قوی در منطقه از جمله موارد مذکور است.

متاسفانه در 8 سال گذشته و در دوران وزارت ظریف، موارد مذکور مورد غفلت قرار گرفت. در 8 سال دولت تدبیر و امید، ارزش پول ملی کاهش یافت و تحریم ها نیز افزایش یافت و این در حالی بود که به واسطه برجام در قلب راکتور هسته ای بتن ریخته شد و بخش قابل توجهی از سانتریفیوژها از کار افتاد و بخش اعظمی از ذخایر اورانیوم غنی شده به خارج از کشور منتقل شد.

حقیقت این است که آقای ظریف به هیچ عنوان نتوانست کارنامه موفقی از خود به جای بگذارد. اما با اینحال جریان اصلاح طلب با توهین به فهم و شعور مردم با قهرمان سازی از وزیر سابق، در پی سرپوش گذاشتن بر این کارنامه غیرقابل دفاع است.

** سنگ اندازی «حامیان نجفی» در مسیر استقرار زاکانی در شهرداری تهران

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «با تهران شوخی نکنید» نوشت: «در حال حاضر مناقشه بزرگی پیرامون انتخاب شهردار تهران وجود دارد که واقعا نگران‌کننده است. متاسفانه در ابتدای کار شورای شهر جدید برخلاف قوانین و آیین‌نامه‌ها، شخصی برای شهرداری تهران در نظر گرفته شده که نه تنها رشته تحصیلی‌اش هیچ ارتباطی با مدیریت شهری ندارد که سوابق اجرایی قابل توجهی هم ندارد و بیم آن می‌رود که در انواع مشکلات و مسائل پیچیده‌ای که در تهران وجود دارد و حوادثی که وقوع‌شان در این شهر بزرگ طبیعی است با تصمیمات غیرکارشناسانه شاهد بحران‌های اجتناب‌ناپذیر باشیم وتنور مشکلات داغ شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «کسی از شورای اصولگرای شهر انتظار ندارد که شهردار تهران را از اصلاح‌طلبان انتخاب کند، حتی این انتظار هم نیست که شهردار تهران فردی اجرایی باشد و درجناح بندی‌های سیاسی گرایش غلیظی به جناح متبوع ایشان نداشته باشد ولی حتی در میان اصولگرایان شناسنامه‌دار هستند کسانی که هم رشته تحصیلی‌شان متناسب با مدیریت شهری است و هم کار اجرایی کرده‌اند و مهم‌تر ازآن ادب و فرهنگ مواجهه روزانه با شهروندان را دارند. آخر به کدام دلیل باید انواع لابی‌ها و سیاسی‌کاری‌ها بر خردجمعی یک جناح بچربد و منافع میلیون‌ها شهروند تهرانی تحت‌الشعاع زیادخواهی قرار گیرد؟ ».

عدم حضور ظریف در وزارت خارجه «خسارت» است/ سنگ اندازی «حامیان نجفی» در مسیر استقرار زاکانی در شهرداری تهران

اصلاح طلبان در 4 سال اخیر شورای شهر و شهرداری تهران را دربست در اختیار گرفتند. عملکرد بسیار ضعیف شورای شهر اصلاح طلب به گونه ای بود که کارشناسان از عنوان «شورای اسم و فامیل» برای توصیف شورای شهر اصلاح طلب تهران استفاده کردند.

از سوی دیگر شورای شهر اصلاح طلب تهران در 4 سال گذشته در اقدامی تأمل برانگیز 3 شهردار برای تهران انتخاب کرد.

نجفی اولین شهردار منتخب شورای شهر اصلاح طلب تهران بود. شخصی که نهادهای ذیربط عدم صلاحیت وی را برای شهرداری اعلام کردند، اما شورای شهر با اصرار و بدون هیچ پشتوانه کارشناسی، وی را انتخاب کرد و در نهایت این شهردار اصلاح طلب با سوءمدیریت از شهرداری کنار رفت و مدتی بعد در اقدامی جنایتکارانه، همسر دوم خود را با سلاح غیرمجاز به قتل رساند.

محمدعلی افشانی نیز شهردار دوم اصلاح طلب در 4 سال اخیر بود که باز هم به دلیل سوءمدیریت و همچنین به دلیل اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان کنار رفت. سومین شهردار نیز پیروز حناچی بود که به هیچ عنوان نتوانست کارنامه قابل قبولی از خود به جای بگذارد.

جریان اصلاح طلب در 4 سال اخیر در شورای شهر و شهرداری تهران، شایسته سالاری و احترام به قانون و رسیدگی به مطالبات مردم را به فراموشی سپرده و حالا ژست مدعی به خود گرفته و برای سرنوشت تهران ابراز نگرانی می کند.

به عقیده کارشناسان، زمزمه‌هایی درباره کشف اسناد و پرونده‌های مفاسد اصلاح‌طلبان در دوره چهارساله شهرداری تهران و احتمال برخورد زاکانی با آنها باعث شده تا اصلاح‌طلبان پروژه اعتبارزدایی از شهردار جدید را کلید بزنند.

برخلاف ادعای رسانه های اصلاح طلب، انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران به هیچ عنوان خلاف قانون نیست. در هفته های گذشته بیش از 400 حقوقدان با صدور بیانیه ای تاکید کردند که انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران مشکل قانونی ندارد.

لازم به ذکر است که برای انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران باید رشته پزشکی به بخشنامه وزارت کشور اضافه شود. نکته قابل توجه اینجاست که بخشنامه مذکور به دلیل موارد تحصیلی متنوع به معاون وزیر اجازه داده است که در هر زمانی رشته های تحصیلی جدید را اضافه کند و این بخشنامه، مسئله تکمیل رشته های تحصیلی را پیش بینی کرده بود.

نکته دیگر اینکه آخرین انتخابات شوراها و شهرداران سال ۹۶ برگزار شده بود و این ایین‌نامه و بخشنامه سال ۹۷ ابلاغ شده است. بر همین اساس اکنون اولین بار است که این بخشنامه در سطح کشور به صورت گسترده اجرا می‌شود و در این سالها شهرهایی که دچار مشکل شدند رشته‌ها را اضافه کرده اند.

‌به همین منظور بسیاری از شهرهای دیگر از جمله تبریز، مشهد و ... چنین مشکلی دارند و به زودی معاون وزیر جدید تغییرات را طبق بخشنامه سال 97 ابلاغ خواهد کرد.

** شرق: روحانی برای ریاست مجمع تشخیص مناسب است

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «روحانی در پرده آخر» نوشت: «یک ماه از خداحافظی حسن روحانی از نهاد ریاست‌جمهوری گذشته است و بعد از حضور در مراسم تنفیذ و تحلیف دیگر از او خبری نیست. پرسشی که این روزها برای علاقه‌مندان به سیاست ایران مطرح است، این است که آیا او به دنیای سیاست بازخواهد گشت؟ یا حداقل دوباره عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد شد؟ ».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «محمد عطریافر درباره حضور مجدد روحانی در مجمع به خبرآنلاین گفته بود:"درباره صلاحیت‌ها و قابلیت‌هایی که در آقای روحانی سراغ دارم، فکر می‌کنم که مقام معظم رهبری در صورت اعلام تمایل او و توافق ایشان علاوه بر مسئولیت عضویت او در مجمع تشخیص چه بسا در دوره‌ای که مسئولیت آقای صادق لاریجانی تمام شود، بنا بر احراز صلاحیت و قابلیت‌های منحصربه‌فرد آقای روحانی در قیاس با اعضای فعلی مجمع، ریاست را برعهده آقای روحانی واگذار خواهند کرد". حال باید دید حسن روحانی مانند سیدمحمد خاتمی قید حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام را خواهد زد یا خود را برای ریاست بر آن و نشستن بر صندلی مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی آماده می‌کند».

عدم حضور ظریف در وزارت خارجه «خسارت» است/ سنگ اندازی «حامیان نجفی» در مسیر استقرار زاکانی در شهرداری تهران

روزنامه شرق در مطلب مذکور با طرح پیشنهاد یک اصلاح طلب مبنی بر ریاست روحانی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام، از این پیشنهاد استقبال کرده است.

این در حالی است که در روزهای گذشته «نصرالله پژمان‌فر» نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ارجاع سه شکایت این کمیسیون از رئیس جمهور سابق به قوه قضاییه خبر داد.

پژمان‌فر در این زمینه گفت: «اولین پرونده درباره موضوع بورس و دومین پرونده درباره مداخلات ارزی از سوی برخی افراد در دولت گذشته و به ویژه آقای روحانی رئیس‌جمهور سابق بود. پرونده دیگری در کمیسیون درخصوص بحث مسکن و ترک‌ فعل‌های که از سوی مسئولان دولت گذشته رخ داده تشکیل شده که در روزهای آینده با اتمام کارهای کارشناسی بر روی این پرونده آن را به قوه قضائیه ارجاع خواهیم داد».

همچنین بیش از ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف مردم با امضای نامه‌ای از حسن روحانی رئیس جمهور سابق به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی شکایت کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: «ایجاد حساب بانکی خاص رئیس جمهور و واریز بخشی از درآمد فروش فرآورده‌های نفتی به آن به‌جای خزانه‌ کل کشور...حراج خزائن میلیاردی ارزی و طلای کشور... افزایش سرسام‌آور اجاره‌بها و قیمت مسکن از طریق عدم تسهیل ساخت مسکن جدید در کشور و کارشکنی در مسیر اجرای قانون اخذ مالیات بر مسکن خالی... نابودی اشتغال و تولید با تقویت واردات و قاچاق و عدم حمایت از تولید داخلی... ایجاد فتنه‌ بنزینی در کشور و ایراد بیش از 20 هزار میلیارد تومان خسارت مالی و کشته شدن بیش از 200 نفر از هم وطنان در آن فتنه و...برخی از موارد اتهامی متهم است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 105
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    74 3
    خداوند ریشه این فرقه ضاله ونئوبهائیتو هرچه زودتر بکنه .که واقعا ایرانو ویران کردند .نوکران ملکه انگلیس
    • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      24 0
      بازخواست بانیان وضع موجود
    • حجت MD ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      28 1
      اصل حضور ظریف در هرجایی خسارت است ذلت است زانو زدن استظریف یعنی زانو زدن یعنی قدم زدن با شیطان بزرگ
    • حجت MD ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      27 0
      روحانی هم در هر جا باشد خشارت است دولت یا مجمع
    • حجت MD ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      21 0
      روحانی هم در هر جا باشد خشارت است دولت یا مجمع
    • MD ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      25 0
      روحانی فقط مدیریت پشت میله دیگر هیچ
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      19 0
      روحانی اگر ذره تعقلی داشته باشد خوب است که باقی عمر هدر رفته خود را به توبه بگذراند و اگر همتی داشت قدری دورس حوزوی بیشتری بخواند تا حضورش در مجلس خبرگان غاصبانه نباشد!
    • حجت MD ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      31 1
      مسخره تر از رونامه های اصلاح طلب روزنامه نیست ارمان شرق و ...... خنده اور مضحک و ....
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      16 1
      مرگ بر روزنامه های آرمان و اعتماد که از سوی ضدانقلاب و عوامل انگلیس و آمریکا خط میگیرن و قلم میزنن
    • دیدگا IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      9 1
      این جماعت اسلاه تلب واقعا در گنده گویی و پررویی و فرار به جلو مهارت عجیبی دارن!!
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      5 1
      همه اصلاح طلبان باید محاکمه شوند. انشاءالله
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      2 0
      خدا نکنه تازه راحت شدیم از دست دولت قبل
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    55 11
    وجودظریف خسارت محض بود وطن فروش بود بهترکه نباشد جزلبخند وخواری دستاوردی نداشت اصلاح طلبها نمیفهمندونخواهندفهمید یا میخواهندمملکت را تقدیم آمریکا کنند ظریف قاتل سرداربایدمحاکمه بشه
    • رضا IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      2 18
      از شما توقعى غير ازاين درك وفهم هم نمى شود داشت
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      17 1
      احسنت
    • SE ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      16 1
      با رفتنش خلا هم رفت
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      17 0
      حیف است که از محسنات جناب ظریف الممالک که امروز جایش در وزارت امور خارجه خالی است ذکری بیان نکنیم! برای نمونه اولین وزیرامورخارجه ایران بود که با کری قدم زد! یا باز هم اولین وزیرامورخارجه ایران بود که امضای یک آمریکایی را تضمین دانست و در ازایش دستاوردهای علمی کشور را واگذار کرد! یا اولین وزیرامورخارجه ایران بود که در کنار یکی از شیوخ مسخره خلیج فارس زانو بر زمین گذاشت! یا اولین وزیر امور خارجه ایران بود که در یک بنگاه امنیتی آمریکا هشدار داد اگر با دولت ما همکاری نکنید تندروها در ایران روی کار می آیند و کار شما برای توافق با ایشان سخت خواهد شد و قس علی هذا
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      7 0
      ظریف دیپلو ذر ظرار اول جهانی بود.
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    33 0
    شُتررررررررر در خواب بیند پنبه دانه / گهی لُپ لُپ خورد گ..وه تکه تکه!!!!!!
    • محمد مهدی اسلامی IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      5 0
      با سلام و احترام بر جنابعالی نا شناس عزیزم اجازه بفرمائید این شعر زیبا را کمی کش بردهیم : شتر در خواب بیند پنبه دانه __گهی لپ لپ خورد گه تکه تکه __ اگر نقدینه داری کن تو سکّه __بکار آید در آن روزی که چکه _ کند بامت ز بارشهای بسیار __کنی تعمیر آن را ای بهین یار __
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      13 0
      صحیح تر بود میگفتند:"روحانی برای نابودی مجمع تشخیص مناسب است!"
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      3 0
      اگر وادادگی و لبخندها و دوصدایی ها و سلفی ها و حماقت های سریالی این غربزدگان نبود، شهید سلیمانی ترور نمیشد اونم با این وضع فجیع. این جماعت بی تدبیر، فراتر از خسارت محض بودند. ألا لعنه الله على الظالمین.
  • وحید IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    59 5
    روحانی فقط برای مسئولیت خطیر پشت میله مناسب است
    • محمد مهدی اسلامی IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      4 3
      با سلام و احترامبر جناب آقا وحید عزیز م ، عرض میکنم میدانید که میله های زندان دو سویه اند ، این سوی آن برای ملاقات کنندگان و آن سویش برای محبوسین است ، به احتمال زیاد نظر مبارک جنابعالی به آن سوی میله ها است که در اینصورت ، بهتر نیست قدری صبر کنیم تا حکم قوه ی محترمه ی قضائیه صادر شود
    • حجت MD ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      14 0
      فقط
    • SE ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      16 0
      8 سال فساد و تباهی و وادادگی بس است. مجمع را با تفکرات و منش روحانی آلوده نکنید که زینبار است و خیانت به کشور است
    • Arash IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      16 0
      به نظرم ملائکه عذاب جهنم، دارن میگن،دالللی موشه ،, بعد از رفسنجانی نوبت کیه؟؟؟،،، هههه
    • علی IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      10 0
      فقط
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      11 1
      به نظر شما غاز میتونه بچرونه ؟ گناه داره دور نندازینش ...
    • امیرو IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      2 0
      قوه قضائیه توان محاکمه ظریف را ندارد. این خط------------ واین نشان؟؟؟؟؟؟؟
  • علی IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    6 1
    این حرفهای شرق فرار به جلو و به زعم خودشون پیشگیری از محاکمه است ولاغیــــر!
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      3 0
      دقیقا همینطوره
  • بختیاری IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 0
    بله در صورتی که از شکایت ها و اتهامات تبرئه بشه ومهمتر اینکه ش... بلد باشه !!! برای ریاست مجمع تنها گزینه هست شما مثل همیشه راست میگی.
  • بختیاری IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    7 0
    جواد خندون چی میشه؟؟؟؟ قرار هست برای ادامه لهجه به نیویورک بره؟ آگهی استخدام برادران محترم و اهل دل راکفلر رو کسی دیده؟؟؟
  • جعفر تیموری IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    11 0
    زاکانی اگه عرضه داره تا ریال آخر را از حلقوم این کثافتها بیرون بکشه وگرنه ما راضی نمیشیم.فقط همین کار را بکند کافیه.
  • IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 8
    این نظر شماست ما اینطور فکرنمیکنیم..این تفکرات شاید منفعت فردی باشه اما مطلقأ مصلحت نظام ومملکت نیست!
  • بیخودی الملک IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    6 0
    واقعاً عدم حضور ظریف در وزارت خارجه خسارت محض هست؟!!! منتها برای آمریکا کدخدا تروریست و غربی ها و انگلیس خبیث ملعون.
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 8
    دكتر ظريف نما د هوش وذكاوت ايراني است در منطقه ما بايد ارتبا ط استرا تژيك با عربستان ، امارات ،كويت ،بحرين ،قطر،،،داشته باشيم ارتبا ط سوريه ،لبنان ، يمن جز درد چيزي براي ما ندارد فقط هزينه است،،،،
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      2 0
      ساکت شو ....
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    6 0
    حتی در زندان دور ریختن بیت المال است
  • علی IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    9 0
    رو.... اول باید بازخخواست شود
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      2 0
      نترس اسم این بانی وضع موجود یعنی مش ح فریدون = رو.... را راحت بر زبان جاری کن دیگه دوره سانسور گذشته. به امید محاکمه همه خائنین ایران عزیز
  • عباس IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    11 0
    بنام خداسلام ظریف و روحانی فقط برای یک کار خوب هستند آنهم بازی منج و یک قل دوقل
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    7 0
    وقتی برخوردی صورت نگیره و همه چی براشون امن و امان باشه، همین میشه که پر رو میشن. در مجازات خائنین نباید تعلل کرد
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 1
    والله بلله تالله عدم حضور ظریف و دیپلماسی لبخند و زانو زدن جلوی امرای کویت. و تفکر اعتماد به جان کری ها و برجامی ها بزرگترین خدمت به کشور و بالعکس آن خسارت محض بوده و سالها طول میکشد که جبران خسارات شود. گاندو گوشه ای از خیانات جریان غارت و غربگرا و واپسگرا و خسارات است
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    4 0
    با سلام و احترام به خوانندگان عزیز ، عرض میکنم که همه میدانیم جناب آقای ظریف حفظه الله تعالی ، در مجموعه ای قرار داشت که اعضای محترم آن همه از همان کلید به بزرگی تیر چراغ برق و دارای پهنای دو وجب بر خوردار بودند ، اما آن کلید هم که جز برای تماشا کردن دردی را دوا نمی کرد زیرا قفلی متناسب با آن هنوز تصور نمیشود که در نقطه ای از جهان ساخته شده باشد . که فقط برای تماشا وتفریح کردن کار آیی داشت که حالا نیز خوب است در موزه ها از آن نگهداری شود . ما هم بد نیست بخوانیم : من کلیدی را که دارم خوشگل است __افتتاح قفل با آن مشگل است __ساختمانش هم بدانید از گل است .__غصه اش اما همیشه رو دل است . آنچه بر ما است این است که بخاطر بسپاریم که : چنین گفت پیغمبر راستگوی __ز گهواره تا گور دانش بجوی __ همیشه ره عاقلان را بپوی __سخن جز بحق و براستی مگوی __ محبت به مردم فراموش مکن __بفرمان شیطان و نفس گوش مکن __نگر تا که امر خدا چیست بتو __اطاعت کن و در رهش نیک رو . والسلام .
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      1 2
      اه ما کجا بریم که تو نباشی ؟ اینجام اومدی ؟ چته ؟ من راس و پوس کنده بهت بگم ازت خوشم نمیاد .
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 0
    رویدادهای منطقه ای همواره به نفع ایران رقم میخورد آنهم به برکت مردسیاست و میدان یعنی حاج قاسم بود. بعضی جاها به ضربه تبدیل میشد مثل آمدن اسد به ایران و استعفای خسارت بار ظریف عقده ای
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    11 0
    عدم حضور ظریف نعمت است
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      2 0
      کاملا موافقم
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    6 0
    نکته ۱ : روزنامه اصلاح طلب ا مان میگه :« ...اما این بی‌مهری‌ها و تخریب‌های ناجوانمردانه، نه تنها چیزی از ارزش‌های ظریف کم نکرد بلکه به اعتبار و ارزش‌های ماندگار او افزود» / راست میگه !!! همون فایل افشا شده و مطالبی که ی ظریف ناجوانمردانه و بدروغ به سردار شهید قاسم سلیمانی نسبت میداد، یک اعتباری به ی ظریف داد که کمترین اثرش این بود که قید کاندید شدن برای ریاست جمهوری رو هم زد ؛)) و اون محبوبیت ۶۰ درصدی که خودش برای خودش قائل بود رو هم به طور چشمگیری کاهش داد / نامردی و ناجوانمردی و البته بزدلی اینه که هم به تاریخ دروغ بگیم هم به مردم فعلی دروغ بگیم هم به ایندگان دروغ بگیم و نسبت های ناروا و دروغی رو به کسی( حاج قاسم ) بدیم که الان شهید شده و در قید حیات نیست که از خودش دفاع کنه / نکته ۲: بله همونطور که شما هم اشاره داشتید با آمدن ی زاکانی در شهرداری ، این حضرات اصلاح طلب بیم ایجاد بحران و داغ شدن تنور مشکلات رو ندارند اینها بیم از رو شدن پرونده های فساد در شهرداری و شورای شهر پنجم (شورای قبلی) رو دارند که واسه اینها بحران بشه و دارن درواقع تهدید میکنند ی زاکانی رو که اگه این کار رو بکنه این حضرات تنور مشکلات و سنگ اندازی رو برای مردم داغ خواهند کرد یعنی در واقع زورشون به ی زاکانی نمیرسه میخوان انتقام از مردم بگیرند اینها غیر از اسم فامیل بازی این کارها رو هم بلدند / خوب که نکاه کنید میبینید ماجرای حوادث ابان ۹۸ و پنهان کردن زمان گرانی بنزین همون اعلان جنگی بود که حسن روحانی میگفت دست به برادرم بگذارید اعلان جنگ میکنم / درسته که مردم و کشور تو اون ماجرای ابان ۹۸ اسیب و ضرر دیدند اما همون پرونده ناکارآمدی دولت ی روحانی رو سنگین تر کرد و تبدیل به مطالبه ای شد که امروز اون ۵۰۰ هزار نفر رسیدگی به اون رو مطالبه میکنند و شکایت کردند الان هم اگه اصلاح طلبان بخوان همون رویه رو در پیش بگیرند اتش این تنور قبل از دیگران ، خود این حضرات اصلاح طلب رو در بر میگیرد و مشکلات خودشون رو بیشتر میکنه و حالا هم باید جواب پس بدهند / نکته ۳ : مردم در انتخاب ی روحانی اشتباه کردند و متأسفانه تاوان سختی هم برای این اشتباهشون دادند
  • باغبان IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    4 1
    به نظر من این مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ کارکردی نداره و باید درشو تخته کنن البته از یک طرف کسانی که تشنه ی پست هستند رو میشه اینجا کنترل کرد
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      1 0
      عجب!
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    6 0
    روحانی برای .....شدن بسیار لایق و مناسب است. البته نه یک بار
  • علی IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    4 2
    روحانی محاکمه و مجازات نخواهد شد. فقط چند روزی دیرتر پست جدیدش را تحویل خواهد گرفت.
  • مجید IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    8 0
    اونجا رو هم میخواهید مثل مسکن و خودرو و مرغ و هزار چیز دیگه به گند بکشد . به خدا خواسته مردم محاکمه است .........
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    7 0
    حسن روحانی مگه بجز عملیات روی هر تپه کار دیگه ای هم بلده؟؟
  • mostafa IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 6
    نظرات یکطرفه دوستان که مورد پسند شماست به راحتی درج میشه/ متاسفم از این همه کوته فکری/ گیریم اصلاح طلبان بد شما که دم از انقلابی بودن میزنید چرا هنوز نیومده یک فرد کاملا بی ربط رو گذاشتید شهردار ، قحط الرجال است در جناه اصولگرا؟/ ول کنید این باند و بندبازی رو، اصولگرا /اصلاح طلب، آخه به چه قیمتی/ دم از صلاحیت میزنین ولی تنها چیزی که ازش خبری نیست صلاحیت است.نخست وزیر عراق در حضور همین آقای امیرعبدالهیان در نشست عراق از عبارت خلیج عربی نام برد و این آقای انقلابی تشکر هم کرد، خدا شاهده اگر ظریف بود / مرگ منطق
  • ali IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 0
    اولا موقعه ای از عدم نبود شخصی در فلان نقطه به عنوان خسارت نام می برند که در زمان بودش سودش ملموس بود.مطلب بعدی خطاب به ارمان.ارمان عزیز کسی بابک زنجانی را فراموش نکرده اما مثل اینکه شما فراموش کردید که دختر وزیر مظلوم با شوهرش چه اختلاسی در این دوره کرد که همه گفتند خدا پدر زنجانی را بیامرزه.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 0
    چطور شما ادعای این را می کنید که آقای زاکانی ادب و فرهنگ مواجهه با مردم را ندارند ولی شهردار هم حزبی شما به شکل فجیع معشوقه خودش را رو می کشه ؟؟؟؟ ادعابپی ادب و فرهنگ دارید ؟ به قول حضرت آقا مدعیان این صحبت ها مثل همون آمریکا و اروپای به ظاهر متمدن ولی در باطن وحشی هستید . بابا پاشید خودتون رو جمع کنید حنا ی امثال شماها رنگی برای مردم نداره
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    6 0
    روحانی دراین ۸سال چه کرد!!!!!!پست ومقام پیش کش
  • رهام حسامی IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 5
    اتفاقا درست هست دکتر ظریف واقعا فردی هست که وزیر خارجه باید از ایشان استفاده و حداقل بشه معاون ایشون .
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    4 1
    ظریف دلشیفته کدخدا بود همان بهتر که دیگر نبست کسی به جای خدمت به ملتش خدمت گذار کدخدا بود صنعت هسته‌ای کشور رانابود کرد فهرمان این ایران امثال شهیدسلیمانی وفخری زاده هستند که هیمنه آمریکا رادرهم شکستند
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    5 1
    تساهل و مدارا در مقابل مسببان وضع موجود تنها دلیل پیگیری وقاحت و منصب پروری دولتمردان قبل و حامیان جیره خور آنهاست.
  • علی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 8
    خداوند متعال حفظشون بکنه
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      9 0
      البته در جهنم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    6 0
    همو ن تو خونه بشینه بهتره هشت سال پدر مردم را با اون دور دسته هایش در اورده کافیه امدنش در هر کجا منصب عدد نص است
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    7 0
    روحانی برای ریاست کل بامیه فروش ها
  • امیرو IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 0
    معلوم نیست نویسنده روزنامه آرمان که این هذیانها را در باره ظریف گفته قرصش را خورده بوده یا خیر! تا آنجا که ما یاد داریم ظریف در هر ثانیه سالها به دیپلماسی خارجی ایران ضرر زد که کاملاً مشهود است.علی برکت الله
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 0
    چرا نظرات را فیلتر می کنید و منتشر نمی کنید ؟ چطور شما ادعای این را می کنید که آقای زاکانی ادب و فرهنگ مواجهه با مردم را ندارند ولی شهردار هم حزبی شما به شکل فجیع معشوقه خودش را رو می کشه ؟؟؟؟ ادعابپی ادب و فرهنگ دارید ؟ به قول حضرت آقا مدعیان این صحبت ها مثل همون آمریکا و اروپای به ظاهر متمدن ولی در باطن وحشی هستید . بابا پاشید خودتون رو جمع کنید حنا ی امثال شماها رنگی برای مردم نداره
  • جلال عامری IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 0
    جهانی بودن مهم نیست امتیاز گرفتن و از حق ملت دقیق و درست و بموقع دفاع کردن و حق را کشیدن از تو دهن گرگ مهم است....جهانی باشی ولی حق ملتت با بی عرضگی به باد بدی افتخار نیست.
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    5 0
    اگر روحانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شود باید بگوئیم افتضح یفتصح افتضاح
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    6 0
    تهران به مدیر سالم و قاطع نیازمند است نه مدرک حالا فر ض کنیم مهندس ویا دکترا داشته باشی وقتی مایه نداشته باشی چه فایده
  • مهدی IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    روحانی ...................
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 3
    باامدن روحانی درمجمع ایران میشود بهشت برین کم نظیر
    • امیرو IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      5 0
      جک بود؟ خخخخخخخخخخ...
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 0
    امضای کری تضمین است واقعا آب بر سر نفهم ظریف که این اشتباه استراتژکیک را کرد من هنوز هم فکر میکنم ظریف یک ساده به تمام معناست فکر نمی کنم خائن باشد ولی در ساده لوحیش هم تردید ندارم
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    4 0
    حرف مایک کلام بازخواست روحانی دارودسته اش والسلام
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 0
    رهبری معظم که خودشان مردم رو به انتخاب درست هدایت فرمودند و مردم متأسفانه گوش نکردند و نتیجه اش شد ۸ سال دولت روحانی
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    4 0
    رهبری معظم که خودشان مردم رو به انتخاب درست هدایت فرمودند و مردم متأسفانه گوش نکردند و نتیجه اش شد ۸ سال دولت روحانی
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 0
    اقای روحانی در تشخیص منافع.ومصلحت انگلیس خوب عمل کرده
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 0
    شماها یک بام و صد هوا هستید ! آقا اصلا اصلاح طلب های فاسد و فاسق رو فراموش کنید . طبق قانون موجود انتصاب زاکانی به عنوان شهردار قانونی است یا نه ؟
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 0
    خواستم بگم که ظریف در این 8سال هیچ درخششی نداشت همه خارجی ها سرش کلا گذاشتن نباید به خارجیها اعتماد می کرد خنده خنده با کری خیلی بد بود اعتبار نگذاشت برای خودش خون شهدا یادش رفته
  • بیل IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    روزنامه شرق، یه ضرب المثل میگه: وقتی بلال رحمت خدا رفت آیا دیگه اذان گو نبود؟؟ پس شما این احساس و دارید که خلا ایجاد شده، ولی بقیه اقتدار رو می بینند. انشاالله
  • احمد IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    جناب روحانی بعنوان مسئول فرهنگی بند مسئولین دولتی اوین گزینه مناسبی است
  • میثم IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    عدم حضور ظریف در وزارت امور خارجه برای غرب زده گان وطن فروش یک ضایعه و یک فاجعه است و برای انقلاب و انقلابیون یک نعمت و دست آورد بزرگ محسوب می شود. امثال ظ....و رو.... باید به دست قانون سپرده شوند تا لایه های خیانت آنها برای عموم مردم هویدا شود. تا درسی برای خائنین به خون شهدا شود. که به مردم دروغ می گفتند و به دشمن چراغ سبز نشان می دادند.
  • میثم IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    ... برای .... هم لیاقت ندارد تا رسد به ریاست مجمع. مجمع تشخیص حرمت دارد و جای بی ادب ها و بی عرضه ها و غرب گرایان نیست.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    آيا شکايت مردمي از روحانی به سرانجامی می‌رسد اگر یک هزار جرائم روحانی وترک فعل هاي ايشان ووزایش افراد عادي جامعه‌ انجام بايد چندين سال‌ پشت ميله هاي زندان می مونند
  • محمد IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 0
    با توجه به سوابق ظریف وروحانی فقط باید خندید
  • حمیدرضا اصغری IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    درود ... مطلبی که روزنامه ارمان در مورد اقای ظریف اورده کاملا درست،و حرف دل بسیاری از دلسوزان به ایران هست..... در یه جمله به جرات می توانم بگویم: ظریف اعتبار ایران بود.....
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ سانسور چی
  • GB ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    انبوه مشکلاتی که روحانی با بی تدبیری برای کشور ایجاد کرد به کنار فقط برای انسانهایی که با بی مسئولیتی این شخص جانشان را در قضیه بنزین از دست داده اند شخصی محکوم و فاقد صلاحیت برای تصدی هرگونه مسئولیت هست .لطفا در جایگاه یک مطبوعاتی آزاده مقایسه کنید جرم خانم پارک گی هون رییس جمهور قبلی کره جنوبی را که به 24 سال زندان محکوم شده و هم اکنون در زندان به سر میبرند با قصوری که به عمد در ماجرای بنزین داشتند
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 0
    باسلام و احترام بر جنابعالی نا شناس جان عزیزم (14:24)، اولاََ اگر از این بنده ی حقیر بدی دیده اید به بزرگواری خود تان عفوم بفرمائید که حتماََ نا خواسته بوده و خدای نا کرده قصدی نداشته ام و اما اگر اصلاََ همینطوری بدون آن که بدی دیده باشید ، میفرمائید ، « اه ما کجا بریم که تو نباشی ؟ اینجام اومدی ؟ چته ؟ من راس و پوس کنده بهت بگم ازت خوشم نمیاد . » قربان شما بشوم در آن صورت با این کلامتان بیشتر این بیچاره را شیفته ی خودتان و تشویق کردید که هر جا بدانم جنابعالی در آنجا تشریف دارید حتماََ برای عرض ادب و ارادت به جنابعالی هم که شده باشد حضور پیدا کنم ، چون که این صادق بودنتان سبب میشود که بر خلاف تصور جنابعالی بنده عاشقتان بشوم ، مگر نه این است که صداقت بهترین صفتی است که خوشبختانه جناب شما به آن آراسته اید؟ البته ان شا ءالله این صفت کمالیه را همیشه حفظش بفرمائید. و این را هم باور بفرمائید شاید بر خلاف انتظارتان باشد از این ببعد بنده را از دوستداران صمیمی خودتان بحساب بیاورید ، لطفاََ دعایم بفرمائید ، حقیر هم با آن که در پیشگاه حضرت حق روسیاهم ولی برای جنابعالی دعا ء خواهم کرد .و مشتاق زیارتتان هستم . ان شاءالله موفق و مؤید و سربلند باشید . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    انعكاس و انتشار خيلى از ديدگاه ها در شأن مشرق نيوز نيست. چرا ؟
  • علیرضا US ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    بهتره آقای فر.... مثل ظ.... بره دانشگاه و دروس پدر سوخته بازی و فریب بورس و آموزش رنگ کردن ریشو تدریس کنه البته چون مدرکشو انگلیس گرفت، بره برای اونجا تدریس کنه بهتره
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 0
    خواست تمام ملت ایران بازخواست سریع : رو.... بدلیل تخلفات بسیار ازجمله : رانت - زد وبند - گذاشتن مسئولین دزد و بی کفایت بر سر کا ر- اخلال در معیشت مردم - بی تدبیری در امور مملکت - اختلاس وابستگان و نزدیکانش با اطلاع وی - و بسیاری از کوتاهی های دیگر که همه می دانند .
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    امام خمینی آمریکا را شیطان میدانست . هرفردی اعم از رف... ، رو.... ،خاتمی و غیره که بدون توجه به زحمات و جانفشانی های صدها هزار شهید که برای برپایی مقدمات زندگی انسانی در این کشور تلاش کرده اند مردم را به همکاری با شیطان و دنباله رو هایش تشویق میکنند باید به عنوان ستون پنجم دشمن مورد محاکمه و اشد مجازات قرار گیرند .
  • علی IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 0
    باید رو.... بشدت مورد بازخواست قرار بگیره ودادگاهی بشه
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 0
    وقاحت بانیان وضع موجود به اوج رسیده است!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    بله وقتی رسیدگی به تخلفات وترک فعل ها نباشد ، افساد طلبان !!!قاعده فرار به جلو را اجرا می کنند
  • عدالت IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    خشارت؟ نه بابا
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 4
    زاکانی شایسته این پست نیست خیلی زود متوجه میشید زاکانی مال این سمت نیست
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    امریکاووابسطه گان:عدمحضورظریف دروزارت خوارجه زنگنه در نفت وروحانی درریاست وبیکار شدن جاسوسان ودوتابعییتی ها همه خسارت وزیان است اصحاب فتنه همکه کمرنگ شدن فقط بوقهای وابسطه بکار خود موثر ادامه میدهند
  • DE ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    عدم حضور ظریف در وزارت خارجه برای غرب و امریکا «خسارت» است/
  • ناشناس IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    ببینم اون کی بودجلوی امیر کویت زانو زده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس