شیوع مجدد کووید-۱۹ در ترکیه با افزایش ۵ برابری ابتلا به دلتا کرونا - کراپ‌شده

مقام‌های بخش بهداشتی ترکیه از افزایش نگران کننده شمار بیماران مبتلا به کرونا بویژه سویه دلتا طی دو هفته گذشته همزمان با شمارش معکوس بازگشایی مدارس خبر دادند.

به گزارش مشرق، مقام‌های بخش بهداشتی ترکیه از افزایش نگران‌کننده شمار بیماران مبتلا به کرونا طی دو هفته گذشته خبر دادند.

به گزارش وبگاه «دووار» یکی از مقام‌های بخش بهداشتی، درمانی ترکیه روز دوشنبه در این باره گفت که شمار مبتلایان به کرونا تا پنج برابر افزایش یافته است و تقریباً همه بیماران از نوع دلتا کرونا رنج می‌برند. این مقام ترکیه‌ای گفت که، دلیل اصلی افزایش مبتلایان ، تردید در واکسن زدن در میان اقشاری از جامعه ترکیه است.

این مقام ترکیه‌ای افزود: «در ۱۵ روز گذشته شمار مبتلایان سه تا پنج برابر افزایش یافته است. بیماران با علائم سبک شروع  و علائم متوسط ​​و شدید رسیدند. متأسفانه ما می‌توانیم همه موارد خود را به عنوان نوع دلتا ارزیابی کنیم. خطر عفونت آنها در مقایسه با انواع دیگر بیشتر است و همچنین سطح حفاظتی واکسن‌های غیرفعال کمی پایین مانده است.»

به گفته این کارشناس، بزرگترین دلیل افزایش موارد  ابتلا عدم وجود واکسیناسیون در اقشار مردم و همچنین اعتماد بیش از حد در افراد واکسینه شده است. اگر می‌خواهیم از فرزندانمان محافظت کنیم. دومین اقدامی که برای حفاظت از کودکان باید انجام شود نیز تداوم اقدامات حفاظتی مانند ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری و امور بهداشتی است.

به گفته این مقام بخش بهداشت و درمان ترکیه، بیماران مسن بالای ۶۵ سال که دو دز از واکسن دریافت کرده‌اند نیز بیمار شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

به گزارش این منبع خبری، افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه در حالی است که مدارس در این کشور در ششم سپتامبر بازگشایی می‌شوند و این خود باعث شلوغی شدید هم در کلاس‌ها و هم در اتوبوس‌ها می‌شود.

وزارت بهداشت ترکیه در شبانه روز گذشته از مرگ ۲۵۵ نفر و ابتلای ۱۷۳۳۲ نفر دیگر به کرونا خبر داد.

شیوع کرونا در آمریکا نیز نگران کننده شده به طوریکه  تسریع شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در ایالات متحده، موارد بستری بیماران مبتلا به این ویروس در آمریکا را برای اولین بار در سال جاری میلادیبه بیش  از ۱۰۰ هزار نفر رساند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • TR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    12 1
    جوک نگو من ترکیه زندگی می کنم اینجا اکثرا دیگه ماسک نمی زنند ورزشگاه ها با حضور تماشاگر است
  • رامین IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 4
    تو ترکیه هروز بیش از دو ملیوین نفر(با احتساب تورم ) بخاطر کرونا کشته میشه ولی دولت ترکیه اعلام نمیکنه این وسط دولت ترکیه از ایران سرم و واکسن وارد میگنه و حتی مجبور شده کوبرکت رو هم وارد کنه ولی ما خوبیم حتی بعضا امار رو بیشتر از مرگ و میر واقعی میگیم که مدیریت کنیم اخه ما تو مدیریت صادر کننده هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس