بازدید وزیر راه از ایستگاه راه‌آهن تهران/ گلایه‌های پرسنل شرکت‌های ریلی در غیاب مدیرعامل راه‌آهن

وزیر راه و شهرسازی طی بازدیدی سرزده از ایستگاه راه‌آهن تهران به مشکلات کارکنان شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی رسیدگی و با مردم در خصوص خدمات‌رسانی گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، رستم قاسمی عصر امروز در بازدید از ایستگاه راه آهن تهران شخصا در صف بلیت ایستاد و با مردم در رابطه با خدمات‌رسانی گفت‌وگو کرد.

وی در ادامه داخل قطارهای مسافری رفت و با کارکنان راه‌آهن گفت‌وگو پرداخت و به مشکلات آنها رسیدگی کرد.

یکی پرسنل شرکت حمل‌ونقل ریلی مسافری با اشاره به مشکلاتی که این قشر دارد در حضور وزیر راه و شهرسازی گفت: ما مشکل حقوق داریم، مشکل لباس داریم.حقوق کارکنان به موقع پرداخت نمی‌شود ضمن  این‌که کم است.

وی در پاسخ به پرسش وزیر راه و شهرسازی مبنی بر این‌که حقوق چه میزانی است، گفت: با احتساب اضافه کاری حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنیم. این حقوق را هر سه ماه یکبار به صورت ۲ قسط پرداخت می‌کنند. یکی دیگر از مشکلات ما این است که فیش حقوقی نداریم.

یکی دیگر از کارکنان شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی نیز به وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت رعد تبریز هر بلای می‌خواهد سر ما می‌آورد، هر چند وقت یکبار هم ۲۰ تا ۳۰ نفر را به صورت رندومی اخراج می‌کند و می‌گوید بروید شکایت کنید. اگر سابقه‌های بیمه را ببینید همه این مشکل را داریم.

وی بیان کرد: برای بنده با سه فرزند حقوق ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی را طی یک قسط ۱۲ هر ماه و قسط دوم را ۲۴ هر ماه واریز می‌کند. این در حالی است که همه کارکنان شرکت سابقه بالایی دارند و مستاجر هستیم.

وی در پاسخ به وزیر درباره وضعیت سکونت نیز گفت: بنده مستاجر هستم و ماهانه ۲.۵ میلیون تومان اجاره می‌دهم.

در بازدید وزیر راه و شهرسازی هیچکدام از مدیران راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران حضور نداشتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمد IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    2 0
    مشکل از پایه است مهمانداران قطار با حقوق کم وهمه بالای سابقهای ۲۰ساله وقراداد یک ماه کار مکنند نهسختی کار دارنند وهمیسه دراستری و الان دو وگونهمسافری میرنند وکار دو نفر انجام میددند ولی حرف بزنند اخراج میکنند
  • فرزاد IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    4 0
    درود بر شرف این وزیر ، اینطور که مشخصه این دولت همان دولت انقلابی هستش که 42 ساله منتظرشیم ، خداوند یارتان و دعای خیر ما ملت بدرغه راهتان
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 0
    انشاءالله آقای قاسمی وزیر محترم راه به فکر جاده سرچم میاندوآب به میانه باشید که متأسفانه بعد33سال هنوز راه اندازی نشده است
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 0
    جناب آقای رستم قاسمی_ وزیر محترم راه و شهرسازی_ در ایران خصوصی سازی راه آهن عملا به مسخره بازی ختم شد. افرادی که ثروتی نداشتند از بانک ها وام گرفتند و واگن های فرسوده و 50 ساله را از راه آهن خریدند و برای شونصدمین بار بازسازی کردند. با تعویض و نوسازی دکور داخل کوپه و رنگمالی آیا بوژی 50 سال کار کرده واگن هم نو می شود؟ آیا طراحی سازه واگن (که در سوانح بسیار مهم است) هم به روز می شود؟ و بعد این صاحبان تازه به دوران رسیده شرکتهای خصوصی!! راه آهن پوست مهمانداران سالن ها را کندند و مثل برده با آنها رفتار می کنند اما خرید ویلای اسپانیا و فرانسه را فراموش نکردند(غلط های زیادی که پدران بی پول و فقیر صاحبان این شرکت ها به خواب هم نمی دیدند). لذاست که من اگر جای شما بودم این شرکت های ستمگر را که کاری و خاصیتی جز گران کردن بلیط قطار و از دسترس مردم خارج کردن قطار انجام نداده اند جمع می کردم. این شرکت ها بقدر کافی کثافتکاری و ستم کرده اند. هم به مردم و هم به کارمندان خود. خصوصی سازی راه آهن در کشورهای سرمایه داری قابل انجام است که ثروتمندانی با صدها میلیون دلار ثروت اقدام به خرید ناوگان ریلی می کنند نه ایران که یکمشت از اعوان و انصار مدیران قبلی که آه در بساط نداشتند با وام بانکی!! و نه با ثروت نداشته شخصی ناوگان را خریدند و به آلاف و علوف رسیدند و حالا شده اند اربابان پولدار و ستمگر کارمندان خود.یقینا چنین چیزی خواسته یک حکومت اسلامی نیست لذا جناب قاسمی به این "خصوصی سازی قلابی" و به اجحاف صاحبان ستمگر و ظالم شرکت های خصوصی راه آهن پایان بدهید. وجود اینها جز ضرر هیچ خاصیتی نداشته. فقط مشتی پاپتی و تازه بدوران رسیده با زدوبند یه شبه ثروتمند شدند و حالا خدا را بنده نیستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس