موشک یمنی

همچنین از بعد از ظهر روز گذشته تا امروز نیز چندین حمله پهپادی و موشکی در جبهه استان مارب و همچنین پایگاه هوایی ملکد خالد در خمیس مشیط عربستان سعودی انجام شده است.

سرویس جهان مشرق _ از هفته گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال آغاز عملیات جدید توسط نیروهای ائتلاف متجاوز عربی در جنوب یمن علیه مناطق تحت کنترل انصارالله به گوش می‌رسید که یگان موشکی ارتش یمن با عملیاتی درخشان و قاطعانه به این تهدید پاسخ داد.

صبح روز گذشته بود که منابع خبری وابسته به نیروهای مجلس انتقالی جنوبی تحت حمایت کشور امارات متحده عربی، از حمله موشکی به پایگاه نظامی مشهور العند در جنوب یمن و استان لحج خبر دادند.

موشک بالستیک نقطه‌زن یمنی اردوگاه مزدوران اماراتی را به آتش کشید/ پاسخ محکم ارتش یمن به تهدیدات جدید ریاض و ابوظبی +فیلم و تصاویر
محل اصابت موشک یمنی به پایگاه نظامی العند

بر اساس اعلام رسمی سخنگوی این نیروها، به هنگام برگزاری مراسم فارغ التحصیلی تعدادی از شبه نظامیان مزدور در این پایگاه که تحت نظر افسران سودانی آموزش می‌دیدند، یک تیر موشک بالستیک به محل تجمع آنها اصابت کرده و تا کنون منجر به کشته شدن ۴۹ نفر و زخمی شدن ۶۵ نفر دیگر شده است.

این حمله که از زمان آتش بس میان نیروهای انصارالله و جبهه جنوبی در سال ۲۰۱۹ تا کنون بی سابقه بوده است احتمالا در پاسخ به شایعاتی از احتمال آغاز تهاجمی جدید از سوی نیروهای تحت حمایت امارات در جنوب یمن صورت گرفته است.

همچنین برخی گروه‌های دیگر حاضر در این منطقه که هم پیمان نیروهای مجلس انتقالی جنوبی هستند در ماه‌های گذشته و عملیات نیروهای منصور هادی در استان تعز علیه مواضع ارتش یمن با آنها همکاری کرده بودند که در همان زمان نیز با اعتراض و هشدار جدی انصارالله مبنی بر نقض توافق آتش بس از سوی امارات همراه بود.

منابع یمنی تا کنون در خصوص ابعاد بیشتر این عملیات موشکی و نوع سلاح به کار رفته در آن توضیحات رسمی ارائه نداده‌اند اما با توجه به دقت اعجاب انگیز و تلفات سنگین نیروهای حاضر در پایگاه العند، به نظر می‌رسد از یکی از موشک‌های هدایت دقیق که چندی پیش در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ارتش یمن به نمایش درآمده بود استفاده شده باشد.

موشک بالستیک نقطه‌زن یمنی اردوگاه مزدوران اماراتی را به آتش کشید/ پاسخ محکم ارتش یمن به تهدیدات جدید ریاض و ابوظبی +فیلم و تصاویر

این موشک‌ها نظیر نکال، قاصم۲ و سری راکت‌های خانواده بدر، از برد و دقت فوق العاده‌ای برخوردار بوده و در ماه‌های اخیر نیز ضربات جدی به قوای ائتلاف در مناطق دیگر نظیر جبهه مارب یا مناطق جنوبی عربستان در استان عسیر و جیزان وارد کرده بودند.

موشک بالستیک نقطه‌زن یمنی اردوگاه مزدوران اماراتی را به آتش کشید/ پاسخ محکم ارتش یمن به تهدیدات جدید ریاض و ابوظبی +فیلم و تصاویر

گفتنی است پایگاه نظامی العند واقع در استان لحج، از مهمترین پایگاه‌های نیروهای تحت حمایت امارات در جنوب یمن است که در گذشته نیز چندین بار هدف حملات انصارالله قرار گرفته بود که مشهورترین آنها در ژانویه ۲۰۱۹ و حمله با پهپاد انتحاری قاصف ۲K مجهز به سر جنگی ترکش شونده به مراسم رژه این نیروها بود که منجر به کشته و زخمی شده ده‌ها نفر از جمله فرماندهان رده بالای مجلس انتقالی جنوبی شده بود.


حمله پهپادی انصارالله به پایگاه العند در سال ۲۰۱۹

همچنین از بعد از ظهر روز گذشته تا امروز نیز چندین حمله پهپادی و موشکی در جبهه استان مارب و همچنین پایگاه هوایی ملکد خالد در خمیس مشیط عربستان سعودی انجام شده است که به نظر می‌رسد همگی برای اثبات آمادگی نظامی کامل نیروهای مردمی یمن برای مقابله با تجاوزات جدید ائتلاف سعودی صورت پذیرفته است.

موشک بالستیک نقطه‌زن یمنی اردوگاه مزدوران اماراتی را به آتش کشید/ پاسخ محکم ارتش یمن به تهدیدات جدید ریاض و ابوظبی +فیلم و تصاویر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    93 4
    ماشاءالله
    • بختیاری IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      51 2
      نصر من الله و فتح قریب
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      34 2
      درود بر یمن مقاوم
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    57 3
    خبر خوشحال کننده ای بود....ماشالله انصارالله یمن ✌✌✌
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    18 1
    آزادی مارب چه شد
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    40 3
    دستشون درد نکنه. پیروزی برای مسلمانان است
    • میثم IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      4 16
      پیروی برای مسلمانان؟ شما تفرقه در جهان اسلام را پیروزی می دانید؟ مگر عربستانی ها مسلمان نیستند؟
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      5 0
      میثم بهت نمیاد مناخیم، اسم اصلیتو بزار خجالت نکش!!!!!
  • رهام حسامی IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    18 0
    استفاده از فیبر کربن برای ساخت موشک به دنبال کاهش وزن موشک رفتند و ساخت سوخت قویتر دنبال شد.سیستم اینرسی به دنبال ژیروسکوپ های لیزری و فیبرنوری استفاده از روش هدایت پسیو راداری برای ایجاد اولین موشک ضد رادار زمین پرتاب سرجنگی این موشک ها در نمونه های مختلف بین 450 تا 650 کیلوگرم سرعت نهایی آنها 5 ماخ خطای آنها کمتر از 5 متر سوخت جامد برد 500 کیلومترسوخت‌ها به اینگونه است که در بخش انتهایی موشک که محفظه احتراق و سوخت قرار دارد، برخلاف سوخت‌های جامد معمولی، سوخت با ماده اکسیدکننده ترکیب شده و نهایتا، ترکیبی از سوخت و ماده اکسیدکننده به صورت بلورهای کوچکی شروع به احتراق کرده و با احتراق آن، موشک به حرکت در می‌آید.مزایای استفاده از این نوع از سوخت‌ها، ایجاد پایداری بیشتر در زمان پرواز موشک استمقاومت فیبر کربن در برابر دمای موتور رزین اپوکسی استفاده میشه رهام حسامی دانشجوی ترم چهارم مهندسی هوافضا
    • افشین IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      1 0
      آقا رهام منظورت از فیبر کربن همون کامپوزيت هست ؟؟!!! چون فیبر کربن تا جاییکه من شنیدم برای برقراری ارتباطات خاص استفاده میشه و برای بدنه از کامپوزيت مثل موشک رعد و حتی موتورهای سوخت جامد کامپوزيتي مثل موتور سلمان استفاده میکنند. البته هر دوی اینها باعث سبکتر شدن وزن موشک و همچنین قیمت تمام شده آن تا پنجاه درصد در برخی از مدل ها شده که خیلی عالی هست.
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    17 0
    بر دشمنان بتازید ای یاوران ایران
  • FR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    18 0
    امریکا و اسقاطیل از منطقه میروند و عربستان و امارات مثل بچه آدم سرشان را پایین میندازند زندگی شون را میکنند
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    11 0
    درود بر همتباران یمن ، خدا قوت بر جبهه مقاومت یمن شیرمردان حوثی یمن .. بزنید امان ندهید به اماراتی ها و سعودی ها نوکران یهود بین اللملی و خادمین اسرائیل .. احسنت بر شما بزرگان مقاومت !
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 24
    ترقه بازها
    • ناشناس IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      18 0
      سوخت؟؟ آب بریز. دقیق هم بریز.
    • میثم IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      2 0
      با همین ترقه ها ، چوب کردیم تو ........ "شما بخون آستین ".......... دشمنای نظام و نوکر های بی جیره مواجب آمریکا
  • مهدی IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    29 0
    عربستان نباید دخالت کند ولی اگر دخالت کرد لازمه ایران یه پدافند پیشرفته به یمن بفرستد
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    18 0
    درود
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    14 0
    جسد کودکان یمنی میان آشغال ها پیدا میشوند واز زمین بدون هیچ تاثری از انسانهای بسیاری بخصوص جباران برداشته وجایی دفن میشوند درحالیکه کسی نمی‌داند والدینش کی و کجا کشته شده اند ،وجدانی نیست گویی کودک یمنی اصلا نبوده و نیست واین دنیای ظالمان ازخودم واکنشی حتی درقلبش نشان نمی‌دهد . فقط خدا می بیند واین بی رحمی آل سعود نوکر قاتل آمریکا ویهود سالهاست ادامه یافته است . کسی دردش نمیگیرد اما خدا منتقمش را خواهد فرستاد درجهانیکه جان مظلوم هیچ ارزشی ندارد و کسی عزا نمیگیرد اما اگر یک آمریکایی یک اسراییلی یک عربستانی ویک فرانسوی بمیرد زندگیش را رسانه ها باآه وافسوس پخش میکنند . دنیا هیچ وقت اینقدر بیرحم نبوده و دنیا هیچوقت تااین حد به به منجی نیاز ندارد . فرعون های مصر و امارات و عربستان سرباز میفرستند تا کودکان را به جرم شیعه بودن بکشند چون شیعه بودن همیشه جرم بوده است چون شیعه هیچوقت تسلیم فراعنه نمیشود اگرچه باکشتنشان کربلاها وعاشورا ها رقم خورد . آقا ومولای ما دربی کسی محض ازما میکشند وبین مسلمین فتنه وجنگ ایجادمیکنند تابت آنها درامان باشد . آقای من مارا بواسطه سکوتمان و دل سنگمان ببخش که اگر ماهمه جدی بودیم هرگز ضعیف کشی نمیشد . ای امام زمان عج بیا که ما ناامید شده ایم از اینکه ستمها پایان یابند . فقط تو میتوانی این جهان پرازظلم وفساد را نجات دهی ای اهل یمن ما کم گذاشتیم وازهرکس که بیاری شما آمده ممنونیم . درد شما در تاریخ مثالی ندارد مرگ ظالمان را ازخداوندبزرگ خواستارم .
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    6 2
    حالا که بایدن قید افعانستان عراق امارات وعربستان را زده،چرا نمیتوانیم عربستان را تصاحب کنیم!؟
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 18
    پوشک هم بسازید لازم جامعه است
    • ناشناس IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      9 1
      پوشک ساختن و زیاده حتی اندازه شما. اسم تجاربش ايزلايف هست اگه خواستی برای ال سعود بفرستی.
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      4 1
      پوشک ترکیبی از مقداری پنبه و پارچه است زیاد مشکل نیست اما خرج اضافی است مانند نسل گذشته که بچه ها کهنه شور داشتند تو بجای علافی پای کامپیوتر باید کهنه شور بچه های ایران شوی تا هم در پنبه و پارچه صرفه جویی شود هم تو جای وراجی به یه دردی خورده باشی
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      1 0
      موشک از این ور و آن ور میخرند به نام خودشان تمام میکنند ما در مرغش ماندیم سیاه بازی بس است
  • GB ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    2 25
    اردوغان: هر تحرکی در منطقه باید با اجازه ترکیه باشد .!!!!!!!!!
    • GE ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      5 9
      آره طولی نمیکشه واسه نفس کشیدنم تو منطقه باید از دفتر اردوغان نامه داشته باشی
    • ناشناس IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      12 0
      بشینه تا ازش اجازه بگیرن. یادش رفته شب کودتا چجوری فرار کرد و کیا نصف،شب به دادش رسیدن.
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    فکر کنم این حمله پهبادی در سال۲۰۱۹ نتیجش انتقامشان در ۳۱ شهریور در اهواز شد.
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      0 0
      31 شهریور 97 حمله به رژه اهواز رخ داد هنوز حداقل سه ماه تا شروع سال 2019 مانده بود یعنی ابتدا انها انتقام گرفتند بعد اینها حمله کردند خخخخخخخخخخ
  • CA ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 6
    متاسفانه این حرکت عجیب امیرعبداالهیان و این حمله متعاقب اون نتایج بسیار بدی برای کشورمون خواهد داشت، خداوند جاهلین را به راه راست هدایت نماید، ان شالله
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      1 0
      جاهل باباته سقوطی.
  • دهقان IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    دم مردم یمن گرم.خدا پشت و پناهتان
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 0
    زنده باد مقاومت انقلابی یمن
  • یک بنده خدا DK ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    اگر انصارالله سه یا چهارتا موشک به سوی سودان شلیک کند و ستاد فرماندهی ارتش سودان و دفتر ریاست جمهوری سودان را هدف گیری کند بد نخواهد شد.
    • جالب IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      0 0
      چه ربطی به سددان دارد آنها مزدوران آفریقایی هستحد که ربطی به دولت و ملت سودان ندارند
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    شیر مادر نان پدر موشک خودتون حلالتون باشه! انشالله به امید پاک شدن زمین از لوث وجود سعودی های اسرائیلی و هم پیمانانشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس