کد خبر 1265410
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
جدایی نفرات تاثیرگذار از استقلال/ استخوان‌بندی آبی‌ها حفظ نشد!

هر چند استقلال در فصل نقل و انتقالات یکی از تیم‌های فعال است اما برخلاف تصور نتوانسته شاکله و استخوان‌بندی فصل گذشته‌اش را حفظ کند و خیلی از بازیکنان تاثیرگذارش از این تیم جدا شده‌اند.

به گزارش مشرق، با اینکه استقلالی‌ها قدری دیر وارد بازار نقل و انتقالات شدند، اما یکی از پرکارترین تیم‌های نقل و انتقالاتی بوده و تاکنون خروجی‌ها و ورودی‌های قابل توجهی داشتند.

اولین خروجی قطعی این تیم هرویه میلیچ بود و بعد از آن شیخ دیاباته و محمد نادری رسماً از جمع آبی پوشان جدا شدند. مهدی قایدی نیز چهارمین بازیکنی بود که به صورت رسمی جمع آبی پوشان را ترک کرد.

احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرد داریوش شجاعیان، ارسلان مطهری و فرشید اسماعیلی هم با نظر فرهاد مجیدی در لیست تمدیدی‌ها قرار ندارند و رشید مظاهری هم شرایط مبهمی در این تیم دارد و برخی شواهد نشان می‌دهد شاید باشگاه تمایلی به ادامه همکاری با وی نداشته باشد. هر چند خود این بازیکن اعلام کرده در استقلال خواهد ماند.

مسعود ریگی یکی از مهم ترین بازیکنان این تیم هم با سپاهان قرارداد منعقد کرد تا او نیز یکی دیگر از جدا شدگان این تیم باشد.

اگر این فرایند اتفاقات باشگاه استقلال منجر به خروج این افراد هم شود، آنگاه خروجی‌های استقلال شامل؛ میلیچ، دیاباته، نادری، قایدی، شجاعیان، اسماعیلی، مطهری، مظاهری و ریگی خواهد شد تا ۹ بازیکن این تیم نسبت به فصل گذشته تغییر کنند که این تعداد جابجایی با حفظ شاکله منافات دارد. به خصوص که بررسی عملکرد این نفرات نشان می‌دهد عمدتاً نیز در بین نفرات اصلی و بازیکنان پرکار استقلال در این فصل بوده‌اند.

قایدی و مطهری
حتی اگر آمار گلزنی ها و گل سازی های مطهری و قایدی هم نادیده گرفته شود، این دو نفر به ترتیب اولین و دومین بازیکن پر کار استقلال بودند که بیشترین میزان حضور و دقایق بازی را در بین همه استقلالی‌ها داشته‌اند. قایدی با ۲۸ بازی و ۲۳۶۱ دقیقه پرکار ترین بازیکن استقلال بود و پس از وی نیز ارسلان مطهری با ۲۸ بازی و ۲۰۶۲ دقیقه حضور در میدان، دومین بازیکن پرکار آنها در فصل گذشته بوده است.

قایدی و مطهری روی هم ۱۴ گل، ۹ پاس گل و کسب ۴ پنالتی را در کارنامه شان داشتند که این آمار هم بسیار قابل توجه است.

جدایی نفرات تاثیرگذار از استقلال/ استخوان‌بندی آبی‌ها حفظ نشد!

ریگی سومین بازیکن پرکار
از عملکرد فوق العاه و کاملا قابل دفاع مسعود ریگی هم در میانه زمین بگذریم، وی نیز بعد از قایدی و مطهری سومین بازیکن پرکار این تیم بوده است. ریگی در ۲۵ بازی فصل گذشته به میدان رفت و ۱۹۹۰ دقیقه در میدان حضور داشت تا او با این آمار سومین بازیکن پرکار آبی پوشان باشد. ریگی روز یکشنبه خود را با انتشار پستی به معنای خداحافظی با استقلال اعلام کرد و ساعاتی بعد به سپاهان پیوست تا وی یکی دیگر از خروجی های قطعی آبی پوشان باشد.

محمد نادری
هرچند استقلالی‌ها روی همکاری با نادری نظر کاملاً مثبت داشتند، اما او خود خواسته از این تیم جدا شد تا سرنوشتش را در لیگ ترکیه دنبال کند. نادری هم یکی از اصلی ترین نفرات استقلال بود و معمولاً در ترکیب این تیم حضور داشت، مگر دفعاتی که مصدومیت یا محرومیت مانع از حضور وی در ترکیب می‌شد. با این وجود نادری با ۲۳ بازی و ۱۸۲۱ دقیقه حضور در میدان، بعد از قایدی، مطهری، ریگی، مرادمند و غفوری، ششمین بازیکن پر کار استقلال و یکی از نفرات کاملاً اصلی این تیم بود.

بیشتر بخوانید:

تفاهم نامه استقلالی شدن جلالی آماده است

مظاهری با عملکردی قابل دفاع
احتمال اینکه مظاهری هم از جمع آبی پوشان جدا شود وجود دارد و این در حالی است که مظاهری هم یکی از بازیکنان پرکار استقلال بود. سنگربانی که با شماره ۱۲ یک فصل را در استقلال حضور داشت، در ۱۹ بازی به میدان رفت و ۱۷۱۰ دقیقه نیز در میدان حضور داشت. مظاهری توانست در این تعداد بازی ۱۰ بار کلین شیت کند. سنگربان آبی پوشان هشتمین بازیکنی بود که بیشترین تعداد بازی را فصل گذشته برای این تیم انجام داد.

فرشید اسماعیلی
هرچند جایگاه فرشید اسماعیلی به لحاظ آماری در تعداد و دقایق بازی در رده سیزدهم قرار دارد، اما با توجه به اینکه تعداد نسبتاً زیادی از بازی‌های فصل گذشته را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، و با احتساب اینکه هر زمان مصدومیتی نداشت در ترکیب ثابت قرار می‌گرفت، می‌توان او را هم در زمره بازیکنانی دانست که از ترکیب اصلی استقلال جدا می‌شود.

اسماعیلی فصل گذشته ۲۲ بار به میدان رفت و ۱۳۶۳ دقیقه هم در زمین حضور داشت. وی در این بازی‌ها یک گل به ثمر رساند و ۳ بار هم پاس گل صادر کرد.

جدایی نفرات تاثیرگذار از استقلال/ استخوان‌بندی آبی‌ها حفظ نشد!

قابل پیش بینی
شاید یکی از قابل پیش بینی ترین تصمیمات فرهاد مجیدی در نقل و انتقالات، خروج داریوش شجاعیان از لیست این تیم بود. شجاعیان فصل شانزدهم به استقلال پیوست و با اینکه انتظارات زیادی از او می‌رفت، نتوانست کیفیت مورد نظر را ارائه دهد که البته دو مصدومیت سنگین وی که منجر به پارگی رباط صلیبی شد هم در این اتفاق بی تاثیر نبود.

شجاعیان فصل گذشته تنها در ۱۷ بازی به میدان رفت و جمع دقایق حضور وی در میدان نیز از ۷۱۶ دقیقه تجاوز نکرد. وی تنها در ۸ بازی از ابتدا در ترکیب قرار گرفت و در هیچیک از دیدارهای استقلال حضور ۹۰ دقیقه‌ای در زمین را تجربه نکرد.

باتجربه‌ای که کم بازی کرد
هرویه میلیچ می‌توانست میزان بازی‌ها و دقایق حضورش در میدان را خیلی بالاتر از آمار فعلی ببرد، اگر زود از استقلال جدا نمی‌شد، و هفته‌های زیادی را هم در بین فصل به کشور خودش نمی‌رفت.

میلیچ که فصل نوزدهم از بازیکنان کلیدی استقلال بود، فصل بیستم را با اینکه با تغییر پست آغاز کرد، اما یکی از بازیکنان اصلی این تیم بود و تا زمانی که محمود فکری سرمربی وقت آبی‌ها با او به چالش برخورد نکرده بود، در ترکیب اولیه قرار داشت. وی از هفته هشتم و بعد از آنکه مقابل پرسپولیس مورد استفاده قرار نگرفت تهران را ترک کرد و زمانی به ایران بازگشت که ۱۱ بازی این تیم را از دست داده بود.

میلیچ در استقلالِ مدل مجیدی هم زیاد به کار گرفته نشد. وی در ۳ بازی در ترکیب ثابت قرار گرفت، یک بار به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت و سپس تبدیل به یک نیمکت نشین شد و در حالی که ۴ هفته به پایان فصل مانده بود به عنوان اولین خروجی استقلال، این تیم را ترک کرد.

استقلالی‌ها ۱۵ بازی (نیمی از بازی‌های یک فصل) را در حالی انجام دادند که میلیچ اصلاً در ایران نبود، با این وجود او در ۱۲ بازی به میدان رفت و ۶۸۴ دقیقه نیز در بازی‌ها حضور داشت.

شاید اگر استقلالی‌ها می‌دانستند در انتهای فصل نادری از این تیم جدا می‌شود، با میلیچ قدری مهربانانه تر برخورد می‌کردند تا او را حفظ کنند.

آقای گل سابق
شیخ دیاباته آقای گل لیگ نوزدهم در لیگ بیستم عملکرد فوق‌العاده‌ای نداشت و تعداد زیادی از بازی‌های استقلال را به دلیل مصدومیت و سفر به خارج از ایران از دست داد. دیاباته در ۱۲ بازی به میدان رفت و ۶۲۵ دقیقه در میدان حضور داشت و تنها ۲ بار موفق به گلزنی شد. شاید این آمار می‌توانست هر مربی را مجاب به قرار دادن نام وی در لیست خروجی کند.

۶ بازیکن در ترکیب اصلی
شاید از ۹ خروجی استقلال، قرار گرفتن نام شجاعیان و دیاباته به دلیل آمار و عملکردشان در لیست خروجی تا حدودی منطقی بود، اما ۶ یا ۷ بازیکن این تیم در حالی خواسته یا ناخواسته جمع آبی‌ها را ترک می‌کنند که می‌توان آنها را در لیست نفرات اصلی فصل گذشته دانست. بازیکنانی مثل مظاهری، ریگی، نادری، اسماعیلی، قایدی و مطهری. با این توضیح که حتی میلیچ هم می‌توانست یکی از نفرات اصلی این تیم باشد.

ضمن اینکه به این نفرات می‌توان عارف غلامی را هم اضافه کرد که او به دلیل عمل جراحی روی رباط صلیبی، چند ماهی را از دست داده و قادر به همراهی کردن آبی پوشان نیست. بازیکنی که او را هم می‌توان یکی از نفرات اصلی این تیم در فصل گذشته به حساب آورد.

با جدایی خواسته یا ناخواسته ۶ یا ۷ بازیکن که می‌توان آنها را در بین نفرات اصلی فصل گذشته دانست، این سئوال پیش می‌آید که آیا واقعاً استقلالی‌ها توانسته‌اند شاکله فصل قبل خود را حفظ کنند یا خیر؟

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • SE ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    4 1
    استخوان‌بندی که نتوانست جام بیاورد را چرا باید حفظ کرد
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      8 0
      آخه این زردنویسانِ لنگی بدجور دارن از جذب بازیکنان جدید استقلال دارن میسوزن و نمی دونن آبو کجا باید بریزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس