شروع کار وزیر جدید با ۳ فدراسیون بلاتکلیف/چالش هایی که به ارث رسید!

حمید سجادی در حالی کار خود را در وزارت ورزش شروع کرده که ۳ فدراسیون بلاتکلیف هستند و به نوعی، چالش های مدیریتی هستند که حل نشده به دولت جدید ارث رسیده است.

به گزارش مشرق، پایان کار دولت دوازدهم در حالی بود که وزیر ورزش و جوانان نتوانست انتخابات فدراسیون اسکیت، ژیمناستیک و تیراندازی را برگزار کند. علاوه بر این چالش‌هایی را نیز بعد از برگزاری انتخابات در فدراسیون دوچرخه سواری داشت.

دوره ۴ ساله روسای فدراسیون‌های اسکیت در تاریخ ۱۱ تیر، ژیمناستیک ۱۹ تیر و تیراندازی ۲۰ تیر به پایان رسید. با وجود اینکه پیش از المپیک توکیو ثبت‌نام از نامزدهای ریاست این ۳ فدراسیون انجام شده بود اما وزارت ورزش نتوانست کار را به پایان برساند تا همه چیز برعهده حمید سجادی و تیم جدید او باشد.

بعد از مدتها تنظیم و بررسی بالاخره اساسنامه فدراسیون‌ها تصویب و ابلاغ شد. بر این اساس، اعلام شده انتخابات طبق اساسنامه جدید صورت می‌گیرد که ۳ فدراسیون اعلام شده نیز به همین شکل خواهند بود. به دلیل ابلاغ اساسنامه جدید، ثبت‌نام صورت گرفته در ۳ فدراسیون باطل می‌شود و این پروسه مجدد انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

سجادی: در وزارت ورزش تلاش جهادی خواهیم کرد

ژیمناستیک در انتظار تصمیم وزیر جدید

زهرا اینچه درگاهی، ریاست این فدراسیون را به مدت چهار سال بر عهده داشت اما بعد از پایان دوره، زمانی که وزارت ورزش و جوانان زمان ثبت‌نام از نامزدها را اعلام کرد، به دلایلی از سوی کمیسیون تطبیق صلاحیت کسب نکرد تا این موضوع آغاز حاشیه‌ها باشد.

بعد از اتفاقات پیش آمده فدراسیون جهانی با ارسال نامه‌ای به کمیته ملی المپیک خواستار شفاف سازی شد، به طوری که سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته در جلسه با مقامات جهانی در جریان المپیک توکیو در این خصوص صحبت‌هایی داشت؛ هرچند مشروح آن رسانه‌ای نشد.

در نهایت اینکه اوایل مرداد ماه روسای هیات‌ها با رسال نامه‌ای موافقت خود را برای ادامه کار اینچه‌درگاهی اعلام کردند تا ثبت‌نام از نامزدها دوباره انجام شود.

شروع کار وزیر جدید با ۳ فدراسیون بلاتکلیف/چالش هایی که به ارث رسید!

اداره اسکیت با سرپرست  

با پایان دوره ۴ ساله بهمن محمدرضایی در فدراسیون اسکیت، ۱۵ تیرماه امسال مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان فریبا مددی را به عنوان سرپرست معرفی کرد. بهمن محمدرضایی، مجید هنرجو، علیرضا نصیری و محمدرضا شیخ جعفری نامزدهای ریاست این فدراسیون بودند.

تیراندازی با دادگر ادامه می‌دهد؟ 

تیراندازی از دیگر فدراسیون‌هایی است که دوره چهارساله علی دادگر رئیس آن به پایان رسیده و ثبت نام از نامزدها هم انجام شده است؛ هر چند با توجه به ابلاغ اساسنامه جدید، ثبت نام از نامزدها باطل می‌شود.

علی دادگر در ۴ سال ریاست خود با چالش‌ها و حواشی زیادی روبرو بود؛ مسائل مالی، قهر و آشتی‌های مربیان و ورزشکاران، عدم کسب نتیجه خوب در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و... اما این فدراسیون با کسب مدال طلای فروغی در تپانچه بادی نام خود را در تاریخ ماندگار کرد. با ثبت نام مجدد باید دید دادگر بازهم پا به عرصه رقابت می‌گذارد؟

شروع کار وزیر جدید با ۳ فدراسیون بلاتکلیف/چالش هایی که به ارث رسید!

حالا این ۳ فدراسیون باید خود را برای انتخابات و ثبت نام مجدد آماده کنند؛ آن هم در شرایطی جدید، با وزیر جدید و اساسنامه جدید. باید دید حمید سجادی چه زمانی معاونان خود را معرفی و با برگزاری انتخابات تکلیف این ۳ فدراسیون را مشخص خواهد کرد. انتخابات فدراسیون‌ها در دوران سلطانی فر با چالش‌های متعدد و مختلفی روبه‌رو بود، به طوری که هیچ وقت قوانین به صورت مشترک در انتخابات مختلف اجرایی نشد. اکنون هم چنین نابسامانی به حمید سجادی به ارث رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس