دیدار

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کویت عصر امروز در حاشیه نشست منطقه‌ای حمایت از عراق دیدار و به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان و «احمد ناصر المحمد الصباح» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کویت عصر امروز (شنبه) ششم شهریور ماه در حاشیه نشست منطقه‌ای حمایت از عراق در بغداد دیدار و به گفت‌وگو پرداختند.

امیرعبداللهیان که در رأس هیأتی و در اولین سفر خارجی پس از تصدی این سمت به منظور شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق در بغداد حضور دارد ضمن شرکت در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی همچنین در حاشیه این نشست با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه کویت پیش از این در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان به وزیر خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و خواستار ارتقای مناسبات دوجانبه شد.

گفتنی است، «حسین امیرعبداللهیان» پیش از سفر به عراق برای شرکت در نشست بغداد گفت: «ما از هرگونه ابتکار عمل منطقه ای مقامات جمهوری عراق که با مشارکت اهل منطقه باشد، استقبال می‌کنیم. ما معتقدیم لازم بود از سوریه نیز به عنوان همسایه مهم عراق در این اجلاس دعوت به عمل می آمد. البته در خصوص امنیت و توسعه پایدار منطقه با رهبری سوریه در تماس و مشورت هستیم و در مورد اجلاس بغداد و تاکید بر نقش مهم کشورهای منطقه در هرگونه ابتکار منطقه ای با دمشق مشورت مستقیم خواهیم داشت».

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «عبدالله دوم» شاه اردن، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از جمله حاضران در این نشست بودند و به ایراد سخنرانی پرداختند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس