کد خبر 1264099
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
شهادت ۹ کودک فلسطینی در کمتر از دو ماه/ هشدار جوانان فلسطینی به صهیونیست‌ها

یونیسف در گزارشی به شهید و زخمی کردن ده‌ها کودک فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیویستی طی فقط ۲ ماه اشاره کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فلسطینی شهاب، یونیسف در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی دو ماه ۹ کودک را به شهادت رسانده و ۵۵۶ کودک دیگر را زخمی کرده است.

طبق گزارش یونیسف از هفت ماه می تا ۳۱ جولای، نظامیان رژیم صهیونیستی با گلوله جنگی و گلوله پلاستیکی ۹ کودک را به شهادت رسانده و ۵۵۶ کودک دیگر را مجروح کرده است.

همچنین طبق این گزارش؛ ۱۷۰ کودک در این دوره در قدس اشغالی بازداشت شده‌اند.

در گزارش یونیسف آمده است که به علت کمبود بودجه توان حمایت از کودکان فلسطین را ندارد.

یونیسف گزارش داد: در جریان جنگ اخیر به غزه، اسرائیل ۱۱۶ کودکستان و ۱۴۰ مدرسه  و ۴۱ مدرسه وابسته به «آنروا» را هدف قرار داد.

بازداشت ۵ جوان فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست

منابع فلسطینی گزارش دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی ۵ جوان فلسطینی را صبح امروز هنگام خروج از مسجد الاقصی بازداشت کردند.

حضور هنیه و مشعل در اردن

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و خالد مشعل رهبر این جنبش در خارج به منظور شرکت در مراسم تشییع «ابراهیم غوشه» از رهبران بارز این جنبش که روز گذشته در امان درگذشت، راهی اردن شدند.

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس در توییتی از پادشاه اردن که اجازه حضور رهبران حماس در این کشور برای شرکت در این مراسم را داده، تقدیر و تشکر کرد.

لازم به ذکر است که «ابراهیم داود غوشه» از رهبران و سخنگوی سابق جنبش مقاومت اسلامی حماس دیروز پنجشنبه در سن ۸۵ سالگی در امان ـ پایتخت اردن ـ درگذشت.

غوشه عضو سابق دفتر سیاسی حماس و رئیس شورای مشورتی این جنبش بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ بود.

هشدار جوانان فلسطینی به صهیونیست‌ها

جوانان فلسطینی در نوار غزه از گروه‌های ملی و اسلامی فلسطینی در این باریکه خواستند اجازه دهند که با فعالیت‌های خشم شبانه در نواحی مرزی، زمین را زیر پای رژیم اشغالگر صهیونیستی به آتش بکشند.

گروه‌های جوانان موسوم به «خشم شب» در بیانیه‌ای تاکید کردند که هدف از این فعالیت‌ها ارسال این پیام به دشمن صهیونیستی است که یا باید محاصره غزه را لغو کند یا منتظر انفجار اوضاع و درگیری باشد.

این گروه‌ها همچنین عنوان کردند که هشدار خود را داده و با دشمن اتمام حجت کرده‌اند.

گروه‌های جوانان «خشم شب» متشکل از مجموعه‌ای از جوانان فلسطینی است که دست به تظاهرات‌های شبانه در نواحی مرزی غزه زده و با بکارگیری نارنجک‌های صوتی و به آتش کشیدن لاستیک خودرو، خواب را از چشمان اشغالگران اسرائیلی در شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه ربوده‌اند. هدف این گروه‌ها اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای لغو محاصره غزه است.

صدور ۸۵۰ حکم بازداشت موقت در حق فلسطینی‌ها در سال جاری

«عبدالناصر فروانه» کارشناس امور اسرا تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵۰ مورد حکم بازداشت موقت را در حق فلسطینیان صادر کرده است.

این در حالی است که هم اکنون ۶ اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    عه مگه حماس پیروز نشده بود؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس