قرارگاه خاتم تا پایان سال کشتی اقیانوس‌پیما می سازد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: دومین کشتی ۱۱۳ هزار تنی افراماکس تا پایان سال در جزیره صدرای بوشهر به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

به گزارش مشرق، سردار سید حسین هوش‌السادات در بازدید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های جزیرۀ صدرا در بوشهر با بیان اینکه صدرا پیش از این افراماکس ۱ را در کلاس استانداردهای جهانی ساخته و تحویل کارفرما داده است، اظهار داشت: این شناور هم‌اکنون در مسیرهای دریایی عملیاتی شده است و با تکمیل، تجهیز و نصب تجهیزات راهبری دریایی، دومین کشتی افراماکس تا پایان امسال به بهره برداری نهایی خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

افتتاح ۶۲۰ کیلومتر آزادراه تا پایان سال

وی با بیان اینکه تنوع فعالیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از صنایع دریایی گرفته تا حمل و نقل، نفت و گاز توانمندی‌هایی است که می‌تواند اثرگذاری شگفتی را برای توسعه کشور عملیاتی سازد، گفت: روند ساخت سکوهای میدان نفتی رشادت در صدرای بوشهر عملیاتی می‌شود.

سردار هوش‌السادات با بیان اینکه ۱۰ سکوی پارس جنوبی در صدرا ساخته شد، افزود: تمامی مراحل از ساخت و نصب و راه اندازی توسط مجموعه صدرا، نشان از ظرفیت‌های این واحد صنعتی است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اضافه کرد: هم‌اکنون اقتصادهای بزرگ دنیا دریا پایه هستند و صدرا در حوزۀ دریا و ساحل توانمندی‌های زیادی دارد که می‌تواند بازویی برای اشتغال آفرینی باشد.

وی با بیان اینکه در حوزۀ حمایت از تولید داخل و توانمندی دانش ایرانی باید طرح‌های جدیدی را برای صدرا در نظر بگیریم خاطر نشان کرد: در مجموعه صدرای بوشهر هم‌اکنون بیش از یک‌هزار نفر شاغل هستند که با فعال سازی مجدد بخش‌های مختلف می‌توان اشتغالزایی را به ۱۰ هزار نفر هم رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    15 0
    بیستا پتروپالایشگاه بسازید تا وارد کنند نفت شویم
    • افشین IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      1 0
      این از مطالبات رهبری هم هستکه در هشت سال گذشته توسط دولت و ژنرال کرسنتيش بر زمین ماند.انشالله در دولت جدید این مطالبه عملیاتی بشه تا هم زمینه اشتغال جوانان با تخصصهای متفاوت بر قرار بشه و هم از صادر کننده نفت خام به وارد کننده یا حداقل تولید نفت خودمون دست پیدا کنیم. با فروش فراورده خیلی از تحریمهای نفتی بی تاثیر یا کم تاثير میشه.
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    5 3
    صدرا رشد میکنه شک نکنید
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      1 1
      صدرا خیلی رشدکرده الان وقت ازدواجشه،،،
  • مرتل IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 1
    فقط دروغ , پروژه های که خاتم به زیر مجموعه هایش مثل ثارالله و امین داده با چه کیفیتی انجام میده که کشتی میسازه
    • افشین IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      3 0
      فعلا که ساخته و داره می سازه و تحویل گیرنده هم راضی هست. از کشتی سازی مهمتر ساخت سکوها هستکه اگه نميساختند در این تحریمها هیچکس بما نميداد. درغگوي واقعی شما و امثال شما هستید که سعی و تلاشتون آینه که مردم رو ناامید کنید.ولی کور خونديد.دستتون برای همه رو شده.
    • فریادی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      2 0
      بگو عمو سلمان فوتش کنه اگه خیلی میسوزه
  • محبوب IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    باراکنا
  • MD ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    0 1
    خیلی طول کشید ولی احسنت، اگه بشه در این دولت در اینگونه موارد صنعتی عظیم شرکتهای خصوصی را نیز بیشتر درگیر کرد کارها بهتر جلو میرود، حتی میتوان کشتی های تفریحی و مسافری با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد زیرساختهای لازم بتوان در ایجاد بنادر و همچنین تجهیز سواحل دریای عمران به صورت تفریحی و تجاری اقدام کرد. خداقوت
    • افشین IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      1 0
      حرف شما کاملا درسته ولی مشکل آینه که بخش خصوصی در کشور ما بیشتر علاقه به دلالی پیدا کرده تا تولید.دولت باید درآمد دلالی و سفته بازیها رو کم کنه و مالياتشون رو شناسایی و زیاد کنه تادسرمايه ها برا به سمت تولید.چرا کشتی تفریحی فقط؟ میتونم حتی ناوهای نظامی هم بسازن و یا بخشهایی از اونو تولید کنند.کسی جلوی بخش خصوصی رو نگرفته الا وضعييت اقتصادی خراب و نقشه راه غلط اقتصادی خود ما. باید حداقل هفتاد درصد وامهای،یانکی رو به بخش خصوصی،بدن. هیچکس،با بخش خصوصی سالم مخالف نیست مخصوصا در بخش تولید و دانش بنیانها.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس