ویژه ها

جریان اصلاح طلب این روزها بجای آنکه برای رفع مشکلات مردم و بهبود اوضاع و پیشرفت کشور به میدان بیاید، همچنان مشغول نمک پاشی روی زخم مردم و دهن کجی به دموکراسی و مردم سالاری است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** فیاض زاهد: محال است دولت رئیسی موفق شود

«فیاض زاهد» عضو ستاد انتخاباتی کروبی در انتخابات ۸۸ که با مدرک «تاریخ» در دولت روحانی مشاور ارشد دو وزارتخانه مهم اقتصادی بوده است در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اگر دولت جدید می‌داند که علت اصلی مشکلات در قطع بودن کانال‌های ارتباطی سالم با همسایگان و کشورهای تاثیرگذار و مناسبات بین‌المللی معقول و کاهش تنش منطقه‌ای و همین‌طور حل مساله FATF و برجام به عنوان دو فرایند نمادین است، می‌تواند تاثیرگذار باشد. بپذیرید اگر مسئولان همکاری کنند و قفل اقتصاد بین‌المللی ایران باز شود؛ سرمایه گذاری خارجی و کاهش ریسک کاهش قیمت دلار تاثیر مثبتی بر اقتصاد کشور و  امید به زندگی خواهد داشت».

زاهد در ادامه گفت: «اما اگر دولت جدید خود را درگیر شعارهای توخالی کند و در واقع بخواهد با رفتارهای پوپولیستی مخاطبان خاص خود را از خود خشنود کند، مطمئن باشید خیلی زودتر از آنچه که تصور می‌شود ماه عسل این دولت به پایان خواهد رسید و با کوهی از مشکلاتی که ریشه در تصمیمات ساختاری و غیرمعقول دارد فشار مضاعفی از سوی افکار عمومی متوجه این دولت خواهد شد و با توجه به کم تجربه بودن و فقدان سابقه مدیریتی توسط وزرای پیشنهادی کار آقای رئیسی که خودش نیز سابقه زیادی در حوزه مدیریت اجرایی ندارد و همه عمر کاری خود را در دستگاه قضایی سپری کرده بسیار دورنمای دهشت انگیزی را برای ما متصور خواهد شد».

این فعال اصلاح طلب که خود از بانیان اصلی وضع موجود است در ادامه گفت: «به نظرم بزرگ‌ترین مسأله دولت سیزدهم تحریم‌هاست و با توجه به دست فرمانی که در داخل و خارج از کشور می‌بینم و همچنین سوابقی که در ذهن دارم آقای رئیسی را پرهیز می‌دهم که درگیر شعارزدگی اطرافیان شود. از تهِ دل آرزو دارم اصولگرایان موفق شوند و مشکلات و مصائب را کم کنند. اما با توجه به شناختی که از این جریان دارم، محال است به آرزویم برسم».

فیاض زاهد: محال است دولت رئیسی موفق شود/ علیه استکبار موضع نگیرید دلار گران می‌شود

بخش اعظمی از جریان اصلاح طلب دچار روحیه دیکتاتوری است. این روحیه در کنار ناکارآمدی و تکبر و مردم گریزی و زندگی اشرافی و خوتحقیری حاد در مقابل آمریکا و تروئیکای اروپا سبب می شود که نه جنبه شکست در انتخابات را داشته باشند و نه ظرفیت پیروزی در انتخابات.

اگر در انتخابات شکست بخورند، یا مانند سال 88 کشور را ماهها دچار آشوب و التهاب می کنند یا مانند سالجاری، به یاس آفرینی و ناامیدسازی مشغول می شوند.

اگر در انتخابات پیروز هم شوند یا مانند شورای شهر اول و مجلس ششم کار را به انحلال و اعتصاب می شکانند یا مانند دولت تدبیر و امید، با دروغ اختیارات محدود از انجام وظایف و رسیدگی به مشکلات مردم سر باز می زنند.

جریان اصلاح طلب این روزها بجای آنکه برای رفع مشکلات مردم و بهبود اوضاع و پیشرفت کشور به میدان بیاید، همچنان مشغول نمک پاشی روی زخم مردم و دهن کجی به دموکراسی و مردم سالاری است.

بانیان وضع موجود نه شجاعت عذرخواهی دارند و نه شهامت پذیرش اشتباه خود، نان این جماعت در منافع قبیله ای و حزبی است.

** علیه استکبار موضع نگیرید دلار گران می شود

«حشمت الله فلاحت پیشه» نماینده حامی دولت روحانی در مجلس دهم در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «نظر من این است که دولت سیزدهم باید ساز و کاری جامع برای پایان دادن به تنش‌ها داشته‌ باشد. اگر این کار صورت بگیرد، امکان دیپلماسی اقتصادی فراهم‌تر می‌شود و کشور می‌تواند در اقتصاد بین‌الملل صاحب نقش شود، درست است که همه سیاستمداران از مقاومت در مقابل تحریم‌ها صحبت می‌کنند، اما حقیقت این است که فقط ملت ایران است که تاوان تحریم‌ها را می‌دهد. خیلی از افرادی که در سخنرانی‌ها اسم مقاومت را بر زبان می‌آورند، برخلاف اکثریت ملت ایران، حقوق‌های کلان و حق جلسه‌های‌شان پابرجا است و حتی بلکه برای همین سخنرانی‌ها پول‌های گزافی دریافت می‌کنند».

فلاحت پیشه در ادامه گفت: «باید از سخنرانی‌های زاید، بی‌نتیجه و آسیب‌زا خودداری کرد. مثال عرض می‌کنم، یکی از مسوولان دولت سیزدهم بلافاصله در همان روز انتصابش در مقام جدید موضعی گرفت با این مضمون که بعید است با دنیای استکبار به توافق برسیم و سیاست مقاومتی را ادامه می‌دهیم، بلافاصله با این اظهارات شاهد افزایش چندهزار تومانی قیمت دلار و چندصدهزار تومانی قیمت طلا در بازار بودیم. مسوولان باید توجه کنند که با اظهارنظرهای زاید و بی‌نتیجه، بار اضافه بر دوش ملت نگذارند».

فیاض زاهد: محال است دولت رئیسی موفق شود/ علیه استکبار موضع نگیرید دلار گران می‌شود

این نماینده سابق مجلس در اظهارنظر مذکور رویکرد مقاومت را مورد هجمه قرار داده و در ادعایی تأمل برانگیز مدعی شده که اظهارات یکی از مقامات دولت علیه دولت های سلطه گر موجب گرانی دلار شده است.

اگر ادعای این نماینده سابق صحت داشته باشد، باید در دولت روحانی با اظهاراتی از قبیل «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است» و «من رئیس جمهور آمریکا را فردی مودب و باهوش یافتم» و «نمی توان با شعارهای توخالی مقابل قدرت های بزرگ ایستاد» و «آمریکا می تواند تنها با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را نابود کند» و...شاهد ارزانی روزافزون دلار بودیم؛ آیا چنین اتفاقی رخ داد!؟ دولت روحانی دلار را با چه قیمتی تحویل گرفت و با چه قیمتی تحویل داد!؟

کارشناسان و صاحبنظران  پیش از این بارها اعلام کرده بودند که افزایش سرسام آور قیمت دلار و سکه و افزایش مشکوک قیمت برخی از اقلام، بخشی از عملیات روانی جریان خاص برای گروگان گیری اقتصاد ایران و سپس زمینه چینی برای تحمیل برجام های بعدی است.

پیش از این در مرداد ۹۷ و در شرایطی که تحریم ها برقرار بود و ترامپ صرفا از مذاکره با ایران سخن گفت، قیمت دلار و سکه در بازار کاهش یافت و رسانه های اصلاح طلب با آب و تاب به بازتاب این موضوع پرداختند.   

برای نمونه، در آن مقطع روزنامه همشهری در صفحه اول در مطلبی با عنوان «شرط ایران برای مذاکره» نوشت: «واکنش‌ها به پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط ترامپ؛ اول بازگشت به برجام...صعود انفجاری بورس روی موج توافق و ریزش قیمت‌ها در بازار سکه و ارز».

ذوق زدگی روزنامه‌های اصلاح طلب از پیشنهاد مضحک ترامپ در آن مقطع و القای مساعد شدن اوضاع اقتصادی در صورت مذاکره با آمریکا، به طرز قابل توجهی دم خروس التهابات ارزی را بیرون زد.

** بیقراری بانیان وضع موجود برای اختلاف افکنی میان اعضای دولت جدید

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «پای برادر محسن بالاخره به پاستور باز شد» نوشت: «بالاخره محسن رضایی به آرزوی دیرینه خود رسید و وارد پاستور شد؛ البته نه به‌عنوان رئیس دولت. ابراهیم رئیسی دیروز در یک حکم، سه مسئولیت اقتصادی «معاونت اقتصادی رئیس‌جمهوری»، «دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا» و «دبیر ستاد اقتصادی دولت» را به نام رضایی که چند ماه پیش رقیب انتخاباتی او برای رسیدن به صندلی ریاست دولت بود، نوشت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «به نظر می‌رسد این آغاز اختلافات اقتصادی در دولت سیزدهم نیز باشد؛ چراکه تا دیروز محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، خود را جلودار تیم اقتصادی می‌دید؛ اما اکنون محسن رضایی است که می‌تواند برنامه‌های اقتصادی خود را در دولت اجرا کند... احتمالا باید منتظر تعارض‌ها و اختلافات بین این دو باشیم».

فیاض زاهد: محال است دولت رئیسی موفق شود/ علیه استکبار موضع نگیرید دلار گران می‌شود

هنوز جوهر امضای رئیسی پای حکم اعضای دولت خشک نشده که جریان اصلاح طلب به عنوان بانیان اصلی وضع موجود به خط شده و برای اختلاف افکنی میان اعضای دولت لحظه شماری می کنند.

البته از جماعتی که «مدیران گردن کلفت نجومی بگیر» را ذخیره نظام و «مفسدان دانه درشت اقتصادی» را کارآفرین برتر و نخبه جا زده و «مدیران خسته و ناکارآمد» را ژنرال نامیده و تقدیس می کند، این قبیل موضع گیری ها اصلا عجیب و بعید نیست.

وقتی یک جریان سیاسی نه کارنامه قابل دفاع دارد و نه برنامه کاربردی و مدون برای رفع مشکلات کشور، نتیجه آن می شود که از هول حلیم داخل دیگ افتاده و برای اختلاف افکنی میان اعضای دولت سیزدهم دچار بیقراری مفرط میشود.

«ابراهیم اصغرزاده» فعال اصلاح طلب چندی پیش گفته بود: «اصلاح‌طلبان نهایتاً ۱۰ درصد بین مردم پایگاه دارند».

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب نیز- مرداد ۹۹- در یادداشتی در روزنامه شرق نوشته بود: «اصولگرایان ادبیات سیاسی‌شان سرشار از مفاهیمی مانند «جوانگرایی»، «مدیریت جهادی»، «مبارزه با فساد»...و امثال این شده است...اما اصلاح طلبان...حتی در حدواندازه ظاهری هم نتوانسته‌اند تغییر و تحولی در ادبیات و گفتمان سیاسی‌شان ایجاد کنند. نه در تغییر چهره‌ها و نه در فرایند نوسازی گفتمان سیاسی، آنان نتوانسته‌اند دست‌کم به اندازه اصولگرایان خودی نشان‌ دهند».

زیباکلام در ادامه تاکید کرد: «واقعیت تلخ آن است که اصلاح‌طلبان حتی در حد تغییر جلد هم نتوانسته‌اند گامی بردارند. چهره‌ها و شخصیت‌های اصلی آنان، همان چهره‌ها و شخصیت‌های دو دهه پیش هستند. همان چهره‌هایی که دو دهه قبل در جریان اصلاحات ظاهر شدند؛ درحالی که در دو دهه گذشته، نسل جدیدی در کشور ظهور کرده است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سیدهادی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    72 16
    اصلاح طلب نوکر کدخدا تا توانسته اند با راهنمائی و همکاری دشمن همه نوع گرفتاری برای کشور درست کردند حالا که کنار زده شده اند مشغول نسخه پیچی و نا امید کردن مردم هستند
    • US ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      34 1
      فیاض ساکت
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      35 1
      فیاض پاسخگو باشد در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم بانکی و نفتی و لیست سیاه FATF نبود چرا قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و تورم و شاخص فلاکت رکورد زد ؟!
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      32 2
      دولت رئیسی قطعا"موفق خواهد شد زیرا امید و توکل شون به خداست نه کدخدا !
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      11 1
      اصلاح طلبان و کارگزاران اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و فقط باید ساکت شوند
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      23 1
      برجامو پله کردند و مردمو ذله کردند بازهم دم از مذاکره می زنند !
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      4 0
      آنقدر که شما کار کردید، رئیسی ۸ سال هم کار نکند باز جلوییم!!!
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      1 0
      امثال فیاض زاهد آرزوهای بر باد رفته شان را در قالب تحلیل در روزی نامه های زنجیره ای قلم می زنند تا لقمه ای از آن ثروتهایی که رهبران شان در جبهه اصلاح طلبان تهــ... آور به جیب زده اند، برای سد جوع بگیرند!
  • US ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    44 1
    فیاض سکوت کن خواهشا
    • SE ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      10 0
      اصلاحات جماعت پس از نمایش 8 ساله بی کفایتی و وادادگی و بی عملی به پیشگویی به سبک رمالها روی آورده اند
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      22 1
      پرروهای نجومی خون مردم را توی شیشه کردند بازهم خجالت نمی کشند و از رو نمی روند.
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    38 7
    استکبار داخلی باعث وبانی گرانی دلاروتورم خودساخته وتحریم های درخواستی از ارباب بوده است. وقتی غول بی شاخ ودم خیانت نابود بشه تورم وگرانی آنها هم از بین میره. عراق وسوریه وهمین افغانستان چند سال جنگه؟؟؟ آیا ارزش پول ملی آنها به اندازه ایران سقوط کرد؟؟؟ نه!!! خیانت خیانتکاران غربگدا وماموران mi6 انگلیسی در ایران این بلا را سر مملکت آورده است که خداوند لعنتشان کند. انشالله آقای رییسی عزیز موفق بشود. آمین به حق مظلومیت آقام حسین فاطمه علیه السلام. اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    21 8
    درسالهای قبل مطبوعات دادگاهی داشتن برای رسیدگی به جرایم مطبوعاتی.چی شده منحل شده؟درحال حاضربزرگترین جرم مطبوعاتی کاشتن فرضی بذرناامیدی دردل مردمه.بعداز۸سال کشت واقعی ناامیدی وبی تدبیری وسکوت این روشنفکرنماها
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    49 4
    خداوند شر نفوذی ها و لیبرال مسلک های غرب پرست را از سر مردم و این کشور کم بکنه صلوات بفرست... اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    31 6
    ان شاء الله همین که غرب و همه ی غرب گدایان برای برگرداندن ایران به مذاکرات به التماس افتاده اند نشانه ی موفق شدن دولت آقای رئیسی است.
  • DE ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    13 6
    محال است ما اصلاحطلبکارها بگذاریم دولت رئیسی موفق شود اونوقت دیگه جدی جدی برای همیشه به تاریخ خواهیم رفت چون در اوج نمیشود و نمیتوانیم ِ ما اصلاحاتچی ها کسی آمد و گفت میشود و ما میتوانیم../ علیه استکبار موضع نگیرید دلار را گران می‌کنیم گفته باشیم .
  • علیرضا IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    11 9
    فیاض زاهد تو مثل اربابت کروبی ساکت. این همه سال پدر مردمو درآوردید نفس کشیدنتونو مدیون جمهوری اسلامی هستید
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    20 4
    این جماعت اصلاح طلب همیشه طلب کار بی هویت بی خاصیت بودند هرگز از این جماعت آبی برای ملت گرم نمی شود و نشد اینها کارشان همین بود و هست جز تفرقه و بلوف زدن و خود خواهی چیز دیگر بلد نیستند
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    22 9
    تاحالا ندیده بودم کسی اینقدر آشکار از ظلم وجنایت حمایت کنه
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    13 4
    یعنی اون دولتی که میگفت مرگ بر امریکا نگید در برابر استکبار موضعی گرفته بود ؟
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    26 4
    اصلاح طلب هایی که منتظر نشسته اند که دولت رئیسی شکست بخورد و بازهم مردم در سختی و تنگنا قرار بگیرند .از سختی کشیدن مردم شما خوشحال می شوید شما چطور انسانهایی هستید
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    17 7
    فیاض زاهداستاد ما در دانشگاه گیلان بود سال74. فیاض برو بذار دهن ما بسته باشه
  • مراد IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    18 4
    خدا را شکر آثار افساد طلبان برچیده خواهد شد .
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    23 7
    اصلاح طلبان خائن ، مفلوک و اسیب رسان به ملت ، چون دولت خفیف و وقیح شان بدرد نخور بود ، سعی در سنگ اندازی در دولت جدید میکنند ، لعنت بر پدر و مادر خائنان به ملت
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      0 0
      کسایی که با نظرات این گروه سیاسی موافقن باید رای میدادند
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    5 3
    دولت جديد باید دلاری را از چرخه ارزی کشور خارج کند
  • محمد IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    20 7
    چه امثال فیاض زاهد که فعلا حرف می زنند و چه بسیاری از اینها که سکوت کرده اند؛ شب و روز همه نیرو و توان و لابی گرها و مافیای خود را برای شکست دادن ملت ایران و به کرسی نشانده حرف خودشان، به کار می گیرند و آرزوی واقعی آنان هم موفق نبودن این نیروهای انقلابی است. خدا کند که این خوابها تعبیر نشود.
  • یاور انقلاب IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    23 6
    اقای زاهد مثل عملکردتان در دولت قبل لال مونی بگیرد ویا از عملکرد امریکا در افغانستان با جیره خواران خود عبرت بگیرید /
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    16 4
    توی کشورهای دیگه این طرز بیان، ازادی بیان محسوب نمیشه 8 سال کشور دست اصلاح طلبها بود هیچ کار مشخصی نکردند واقعا قانون مطبوعات مشکل داره چون این افراد فقط کثافت پراکنی می کنن
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    7 0
    آقای زاهد . اول توقع نمیرفت . دوم این سخن از کجا میاد . آب زیر پوستت رفته . این سخن . قاطعیتی در بر داره که حتی دشمنان ایران هم نگفتند . مرحبا
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    15 0
    فیاض اگر قرار بود رئیسی مثل شما فکر کنه که دیگه مرض داشتیم بهش رای بدیم. شما برید پاسخگوی ترکوندن اقتصاد باشید. قوه قضائیه محاکمه کند
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    17 1
    شماها که دستاتون رو شده و حرفاتون خیری برا مملکت و مردم نداره..سکوت لطفأ شر مرسانید.
  • حسین IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    22 1
    این اصلاح طلبها، اصلاح طلب نیستند منافق هستند
  • نا شناس IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    15 0
    من با افتخار میگم واکسن برکت زدم ۵۳ سالم خدا را شکر هیچ مشکل هم ندارم
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    22 0
    نوکران امریکا 8 سال معیشت مردم را گروگان گرفتند و زتدگی ملت را به برجام گره زدند تا دوباره سلطه امریکا را احیا نمایند. اما ده ها راه کار برای تجارت و اقتصاد درست با جهان وجوددارد. نوکران امریکا جان ها و سلامت مردم را هم به واکسن امریکائی پیوند زدند و حاضر به وارادات واکسن روسی و چینی نبودند. اکنون نیز التماس می کنند که برویم ونوکری امریکا را بپذیریم. دولت رئیسی اگر سریع اقتصاد را جمع کند. باید تمام نوکران امریکا را از دولت اخراج و محاکمه نماید.
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    این اصلاح طلبان خائن یا نمی فهمند یا خود را به نفهمی می زنند و دوباره می خواهند به خیانت خود ادامه دهند اینها نمی فهمند که روحانی 8 سال عمر کشور را صرف همین حرفهای بی ارزش کرد و هم هسته ای را تعطیل کرد هم تحریمها را اضافه به همین خاطر است که برای همیشه تاریخ اصلاح طلبان باید به گورستان تاریخ سپرده شوند چون هر گز نمی فهمند همانطور که خوارج در عصر امام علی (ع) هر گز نفهمیدند و در نهایت به روی آن راد مرد تاریخ حیدر کرار تیغ کشیدند خداوند هر دو گروه را لعنت کند
  • ایرانی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    6 0
    موفقیت این دولت نجات ملت از بیکاری یاس و نامیدی اقتصاد فاسد تولیدات کم بیماری کرونا واکسناسیون ناکارامد دروغ و ریا است ارزوی همه سواران درکشتی ایران عزیز
  • كريم IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    شما افسادطلبان بي هويتي كه از كشوري مثل آمريكا حمايت مي كنيد و جيره خوار او هستيد از كرونا و قارچ سياه و هر بيماري ديگر براي كشور ما (كشور ما يعني ايران عزيز زيرا كشور شما آمريكاست) بدتر و خطرناكتر هستيد. عاملين و دست اندر كار تمام گراني ها براي ملت ستمديده ايران، از جمله: خانواده هاي فقير و بي سرپرست و خانواده هاي شهدا و جانبازان و ايتام و ... فقط شما هستيد. شما به هر قيمتي كه شده است مي خواهيد با خدا مبارزه كنيد زيرا شما منافقيد و براي شما هدف وسيله را توجيه مي كند.
  • امیرو IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    2 0
    آقای فیاض خوب بلبل زبانی میکنی. حداقل خدا را شکر کن به برکت این انتخابات جدید از لال بودن شفا یافته ای
  • محمود IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 0
    به کوری چشم شما غرب گرایان و به لطف خدا این دولت موفق خواهد بود.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 1
    چطور شده از حرفهای زیباکلام بر علیه اصلاح طلبها استفاده میکنید؟فکر نمیکنید این نشوندهنده ی این باشه که حرفایه زیباکلام از روی تعصب و قومگرایی به قول شما نیست؟و فقط از روی منطق و حساب و کتاب حرف میزنه؟9
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 0
    اگه به بعضیا محل نذاری خودش ول میکنه میره
  • محمدایوب IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 0
    آقای زاهد وزرای این دولت جوان هستند وپرتوان. پس تحمل کنید. ماه عسل زود تمام نمی شود اگر چه به زعم شما کم تجربه هستند. شاید به شما آسیب وارد شود طاقت داشته باشید. واقای رییسی اگر به زعم شما کم تجربه اجرایی دارد. اما اما. برادرش. دزد نیست. برادر معاون اولش دزد نیست. دختر وداماد وعروس وپسر وزرایش دزد نیستند رییس خصوصی سازیش دزد نمیشود. رییس هلال احمرش دزد نمیشودرییس بانک مرکزیش دزد نمیشود. معاون ارزی بانک مرکزی پسر عموی معاون وزیر خاجه اش دزد نمیشود. ووو ده ها دزد دیگر پس چون رییس دزدها نیست. به کوری چشم دزدان اصلاح طلب با دعای خیر امام زمان ومردم شهید داده. موفق میشود
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 0
    با تمام انتقاد ها چه جدی و چه شوخی، وجود محسن رضایی اثر مثبتی خواهد داشت. دولت را محکم و مصمم تر خواهد کرد. برجامیان متوجه خواهند شد با یک مرد طرف هستند نه یک بچه. در حال حاضر هم در جریان یک جنگ اقتصادی هستیم و فرمانده نیاز داریم. انشاالله ان فرمانده را پیدا کرده باشیم.
  • با سلام BE ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 0
    اگر شما یکبار یک جمله و حتی یک کلمه امیدوار کننده از این انسانهای به اصطلاح اصلاح طلب یا لیبرال یا به اصطلاح برانداز شنیدید به ما هم لطف کنید بگید ، با تشکر از مشرق بویژه بخش سانسور کلمات خبیثه
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 0
    آقای فیاض زاهدی نمیشه شما اصلأ حرف نزنید و تحلیل هم نکنید که آقای چکار کند و چکار نکند والسلام
  • شریف زاده IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 0
    ** فیاض زاهد: محال است دولت رئیسی موفق شود آقای فیاض شما با مدرک تاریخ مشاور ارشد دو وزارتخانه اقتصادی بودید. با این مدرک نسخه اقتصاد می پیچیدید. لطفا یک مقدار تامل کنید تا افراد با مدرک مرتبط نیز نسخه اقتصاد بپیچند. بعد مشخص می شود که آقای رئیسی موفق می شوند یا خیر. لطفا اینقدر مردم را مایوس نکنید. شما به اندازه کافی مردم را عاصی کردید. لطف سکوت پیشه کنید. بهتر است.
  • عدالت IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    1 0
    جوابش یک کلمه ساکت
  • US ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    آفای رئیسی به حول و قوه الهی موفق می شوند. چشم امید ما به فضل و رحمت الهی دوخته شده است و با توجه به نیت الهی سید ابراهیم یقین داریم که کمی و کاستی موجود در توانایی افراد و امکانات را خداوند جبران خواهد کرد.
  • حسین FR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    فیاض سکوت کنی ان شاالله
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    ایشون ملی مذهبی است.
  • رحمت عیدی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    آقایان و بانوان اصلاحطلبِ غربگرا و جمیع غربگرایان شماها خود مسئول چنین وضعیتی هستید و از آنجایی که کار خودتان است بهتر از هرکسی عمق فاجعهء زمین سوخته تحویلی به دولت جدید را میدانید بنابراین خیلی مطمئن هستید به عدم برگشت کشور به روال عادی و مسیر پیشرفت و این هم نیت هم خواسته و هم اطمینان باطنی شماست که دولت رئیسی نه میتواند نه میخواهید که بتواند اوضاع را به روال قبل و اول مسیر پیشرفت تغییر دهد از این روست که از اول پیروزی انتخاباتی کمرِ همت تخریب نا امیدی و ادرس غلط را علیه مردم و دولت و نظام بسته اید
  • شنگول IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    0 0
    متاسفانه با افرادی روبرو هستیم که لذت قدرت و دنیاطلبی در وجودشان رشد کرده
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    0 0
    درود بر دولت ضد فساد و مردمی آقای رئیسی #دولت مردمی ایران قوی
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    0 0
    پس چراباوجود اینهمه جنگ توسط استکبار،ارز اونها بی ارزش نمیشه!؟
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    رییسی و رضایی خیلی خوبن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس