طالبان

معاون وزیر دفاع انگلیس در امور نیروهای مسلح گفت اطلاعات «بسیار معتبری» وجود دارد که نشان می‌دهد تروریست‌ها در حال برنامه‌ریزی حمله قریب‌الوقوع علیه کسانی هستند که در فرودگاه کابل جمع شده‌اند

به گزارش مشرق، «جیمز هیپی» معاون وزیر دفاع انگلیس در امور نیروهای مسلح امروز (پنجشنبه) گفت اطلاعات «بسیار بسیار معتبری» وجود دارد که نشان می‌دهد تروریست‌ها در حال برنامه‌ریزی حمله قریب‌الوقوع علیه کسانی هستند که در فرودگاه کابل جمع شده و می‌کوشند از افغانستان خارج شوند.

به نوشته رویترز، اواخر روز چهارشنبه، وزارت خارجه بریتانیا به مردم توصیه کرد به فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزی» کابل نروند، جایی که هزاران نفر منتظر پروازهای خارج از کشور هستند تا پیش از مهلت ۳۱ اوت (نهم شهریور) آمریکا از افغانستان خارج شوند.

این مقام انگلیسی تأیید کرد که اطلاعات مربوط به احتمال بمب‌گذاری انتحاری تروریست‌های داعش بسیار قوی‌تر شده است.

هیپی در این خصوص به رادیو بی‌بی‌سی گفت: در حال حاضر گزارش بسیار بسیار موثقی از حمله قریب‌الوقوع وجود دارد و به همین دلیل وزارت خارجه دیشب توصیه‌های خود را تغییر داد و اعلام کرد مردم نباید به فرودگاه کابل بیایند، باید به مکان امن بروند و منتظر دستورالعمل‌های بعدی باشند.

معاون وزیر دفاع انگلیس افزود: فکر می‌کنم تمایلی در بین بسیاری در صف برای پذیرش این ریسک به امید موفقیت وجود دارد، اما گزارش این تهدید در واقع بسیار معتبر است و احتمال واقعی خطر قریب‌الوقوع هست.

وی گفت که کشورهای غربی برای امنیت در خارج از فرودگاه به طالبان وابسته هستند و با وجود هشدارها هنوز تعداد زیادی از مردم در آنجا منتظر خروج هستند.

این مقام انگلیسی تاکید کرد: فقط می‌توانم بگویم که تهدید شدید است. ما تمام تلاش خود را برای محافظت از کسانی که در آنجا هستند انجام خواهیم داد. این احتمال هست که با گزارش‌های بیشتر، ما بتوانیم توصیه‌ها را تغییر و افراد را دوباره مورد بررسی قرار دهیم، اما هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد.

سفارت آمریکا در افغانستان هم بامداد پنجشنبه طی بیانیه‌ای فوری، درباره نزدیک شدن اتباع خود به فرودگاه بین‌المللی کابل هشدار داد.

سفارت واشنگتن در کابل هشدار داد: «به دلیل تهدیدهای امنیتی بیرون ورودی‌ها فرودگاه کابل، ما به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کنیم که از حضور یافتن در فرودگاه اجتناب کنند و در صورت عدم دریافت دستورالعمل‌های فردی از نماینده دولت ایالات متحده در این زمان از ورود به فرودگاه خودداری کنند».

 همزمان «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید با اشاره به بررسی گزینه‌های مختلف جهت خارج کردن افراد از افغانستان پس از ضرب‌الاجل خروج آمریکا، گفت برای تضمین خروج آمریکایی‌ها از افغانستان با طالبان ارتباط دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    8 5
    کثافت ها می خواهند بدبختهارا در فرودگاه کابل قتل عام کنند بگردن خود افغانیها بیندازند - عنگلیس لجن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس