تجدید چاپ قدیمی‌ترین مقتل "واقعه عاشورا" پس از ۱۲ سال

کتاب «شرح غم حسین» به قلم مصطفی صادقی کاشانی با ویراستاری مجدد بعد از ۱۲ سال تجدید چاپ شد.

به گزارش مشرق، کتاب «شرح غم حسین» بعد از ۱۲ سال با ویراستاری مجدد تجدید چاپ شد.

این کتاب حاصل تلاش محققِ فاضل مصطفی صادقی کاشانی و ترجمه‌ای انتقادی از مقتل خوارزمی است. مقتل خوارزمی قدیمی‌ترین مقتل ماجرای جانگداز عاشورا است که نویسنده آن از اهالی سنت است. از آنجایی که مقتل خوارزمی جایگاهی ویژه در میان مقاتل دارد پرداختن به متن آن یکی از ضرورت‌های عاشوراپژوهی بود که به همت صادقی کاشانی با پژوهش‌ها و تحلیل‌های فراوان ترجمه‌ای متفاوت و دقیق که سره از ناسره را مشخص کرده باشد، محقق شد.

خوارزمی از علمای منصف اهل سنّت (متوفی ۵۶۸ ه.ق) است که در کتاب خود، «مقتل الحسین‏ علیه السلام» به شیوه حدیثی و بیان سلسله اسناد هر روایت و به صورت گزارش‏‌وار به نقل از ابن اعثم کوفی، به شرح و بیان جریان ماوقع کربلا پرداخته است. کتاب خوارزمی هر چند عنوان مقتل دارد، اما حدود دوسوم آن به مباحث دیگر می‌پردازد. ثلث اول کتاب درباره مناقب اهل بیت، ثلث دوم شرح ماجرای کربلا و ثلث سوم درباره قیام مختار است. نگارنده اثر با آنکه سنی مذهب است اما گزارش‌های او مورد توجه بسیاری از عالمان شیعه قرار گرفته است.

کتاب شرح غم حسین با طرح جلد جدید از استاد مسعود نجابتی توسط انتشارات کتاب جمکران در ۲۴۲ صفحه و با قیمت ۵۰.۰۰۰ تومان روانه بازار نشر شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 0
    این کتاب قدیمی ترین مقتل نیست، کهن ترین مقتل به جای مانده، مقتل الحسین ( ع) ابومخنف (م ۱۵۷ ق) است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس