هفتمین جلسه رای اعتماد مجلس به دولت سیزدهم

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وضع موجود در وزارت علوم نباید ادامه پیدا کند، گفت: زلفی‌گل برنامه‌ای برای ایجاد تحول در این وزارتخانه ندارد.

به گزارش مشرق، مهرداد ویس کرمی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با زلفی‌گل وزیر پیشنهادی علوم، گفت: اینجانب در سال‌های بی‌کسی آقای رئیسی، رئیس ستاد وی بودم اما گویا تقدیر است در قرعه‌های مجلس نام بنده فقط برای سخنرانی در مخالفت با وزرای پیشنهادی انتخاب شود.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ وزیر پیشنهادی علوم: الگویم شهید چمران است

وی ادامه داد: تک بُعدی بودن زلفی‌گل مانع از نگاه جامع وی به همه رشته‌ها است. بنا نیست که وضع موجود ادامه یابد و تربیت بی‌هدف دانشجویان، ارتقاء صوری اساتید و مقاله‌های کتابخانه‌ای ادامه پیدا کند. کسی می‌تواند راهبری وزارت علوم را در دست بگیرد که صاحب سبک باشد؛ زلفی‌گل برنامه‌ای برای ایجاد تحول در این وزارتخانه ندارد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس اظهار داشت: فقدان برنامه عملیاتی در مورد نظریه‌پردازی و اندیشه‌ورزی، عدم ارائه راهکار برای عملیاتی‌سازی رساله‌های دکتری، فقدان برنامه برای ازدواج دانشجویی و خانواده‌محوری، فقدان برنامه در مورد رابطه حوزه و دانشگاه، رابطه نخبگان داخل و خارج دانشگاه، عدم برنامه‌ریزی دقیق برای ایجاد علومِ میان رشته‌ای و کاربردی و بانکداری اسلامی از نقاط ضعف برنامه‌های زلفی‌گل است.

ویس‌کرمی اظهار داشت: زلفی‌گل برنامه دقیقی برای جذب دانشجو از سایر کشورهای جهان، ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی و تبدیل ایران به پایگاه تولید علم در منطقه ندارد.

وی تأکید کرد: وزیر پیشنهادی علوم همچنین برنامه‌ای برای تبدیل وضعیت کارمندان وزارت علوم، تأمین خوابگاه‌های دانشجویان متأهل، حمایت از دانشجویان کمیته امداد و تقویت مجله‌های ISI ارائه نکرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اجازه دهید آقای زلفی‌گل به تربیت دانشجو بپردازد، وزارت علوم مدل دیگری از وزیر را می‌طلبد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 1
    ویس کرمی = نماینده همیشه مخالف. حداقل چند تا دلیل درست و حسابی می آوردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس