قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم کاشمر درباره ضرورت شفافیت فعالیت‌های نمایندگان گفت: طرح «شفافیت» در کمیسیون آیین‌نامه تقریباً نهایی شده و با اولویت در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بعدازظهر امروز مجلس و در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، با اخطار اصل ۸۵ قانون اساسی اظهار داشت: سخنگویان کمیسیون‌ها که برای قرائت گزارش کمیسیون درباره وزرای پیشنهادی در جایگاه حاضر می‌شوند قرار نیست وزیر پیشنهادی را تأیید یا رد کنند؛ طبق ماده ۲۰۲ آیین‌نامه داخلی مجلس کار کمیسیون این است که برنامه‌های وزیر پیشنهادی را با اسناد بالادستی مطابقت داده و مدارک آنها را تأیید کند.

وی ادامه داد: از آقایان عبدالملکی وزیر پیشنهاد تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تشکر می‌کنم که قول شفافیت در کارهای‌شان را دادند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از شما استدعا می‌کنم هرچه زودتر موضوع شفافیت را در دستور کار مجلس قرار دهید، چرا که اگر قرار باشد دولتی‌ها شفاف باشند، نمی‌شود مجلس شفاف نشود.

نیک‌بین  افزود: شفافیت، تعارض منافع را از بین می‌برد و زمانی می‌توانیم با مسائلی مانند قراردادهای چند ۱۰۰ میلیاردی و حقوق‌های نجومی مقابله کنیم که خومان شفاف عمل کنیم.

وی خطاب به قالیباف خاطرنشان کرد: از شما که خودتان در جلسات ۶ صبح پیگیر موضوع شفافیت بوده‌اید و موافق آن هستید درخواست می‌کنم این موضوع را در دستور کار قرار دهید.

پس از تذکر این نماینده محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به وی و در خصوص بخش اول تذکر این نماینده اظهار داشت: تطابق برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی طبق آیین‌نامه در کمیسیون‌ها انجام می‌شود و سخنگویان کمیسیون‌ها نیز به نوع مطابقت یا عدم مطابقت برنامه‌های وزرای پیشنهادی با اسناد بالادستی را اعلام می‌کنند و تصمیم‌گیری نهایی برعهده عموم نمایندگان است.

وی همچنین در خصوص موضوع شفافیت و طرح آن نیز گفت: این طرح در کمیسیون آیین‌نامه داخلی در حال بررسی است و تقریباً نهایی شده و با اولویت در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس