جو بایدن - نمایه

رئیس جمهور ایالات متحده در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که این کشور با همکاری طالبان محدوده امنیتی پیرامون فرودگاه بین المللی کابل را افزایش داده است.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده شامگاه یکشنبه به وقت محلی در یک سخنرانی در کاخ سفید با اشاره به اینکه طالبان در توسعه محدوده امنیتیِ پیرامون فرودگاه کابل با نیروهای آمریکا «همکاری» کرده‌اند، اظهار داشت که وضعیت امنیتی در این فرودگاه «به سرعت در حال تغییر است».

بیشتر بخوانید:

کشته شدن دستکم ۲۰ نفر در جریان تخلیه انسانی فرودگاه کابل

وی همچنین گفت: «در شرایطی که اقدامات برای خروج اتباع آمریکا و پناهجویان افغان به خارج از خاک افغانستان در دست انجام است، ایالات متحده نگران شهروندانی است که در محوطه بیرونی فرودگاه تجمع کرده و هر آن ممکن است در معرض حمله گروه‌های تروریستی قرار گیرند».

رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی تلویزیونی همچنین گفت: «ما می‌دانیم که تروریست‌ها ممکن است از این وضعیت سو استفاده کنند. نخستین اولویت ما در کابل خارج کردن شهروندان آمریکایی از این کشور با سریع‌ترین و امن‌ترین روش ممکن است».

بیشتر بخوانید:

گاف جدید رئیس‌جمهور آمریکا/ بایدن نام پایتخت قطر را اشتباه گفت

بایدن در ادامه اظهاراتش گفت که دولت آمریکا «در حال اجرای طرحی» برای خروج گروه‌هایی از اتباع آمریکایی است؛ طرحی که وزارت خارجه آمریکا آن را «انتقال امن و مؤثر اتباع (آمریکا) به محوطه فرودگاه (کابل)» می‌داند.

رئیس جمهور ایالات متحده از ارائه توضیحات بیشتر در مورد این طرح خودداری کرد، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دستکم یک مأموریت نجات با بالگرد را در داخل شهر کابل برای یافتن و انتقال اتباع آمریکایی اجرا کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس